HrSteen Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Jeg bruker ofte å ha kamera mitt hengende på skuldern i den orginale reimen som følger med kamera, forsåvidt en helt grei reim. Men idet jeg skal feks inn i macroens verden så blir den som oftest kun i veien og jeg må ta den av. Og neste gang jeg skal ut i skogen så må jeg ha reimen på igjen. Synes det er litt knotetne å ta av og på denne reimen så det jeg lurer på er om det finnes noen klikkmekanismer / hurtigkoblinger for å gjøre dette? Eventuelt noen smarte tips.
torsteinvh Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Jeg bruker LowePro's neoprenreim istedet for originalreima. Den har hurtigkobling for enkelt å ta den av ved makro o.l. Andre ting jeg liker med den er at den ikke annonserer for hele verden hva slags kamera jeg har, og den er myk og behagelig i bruk http://fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=12116 -Torstein
torsteinvh Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Husker ikke i farta, noe kortere enn original Nikon-reim. Kan evt måle i kveld -Torstein
reisol Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Har hatt denne i 7 år til ulike Nikonmodeller inklusive D1H om er relativt tung, og den er helt topp. Den kan justeres i lengde fra ca. 80-94 cm. I tillegg er neoprendelen elastisk slik at denne strekkes av vekten på kamera (max 10 cm). - Reidar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå