Gå til innhold

Radeon X1900 blir billigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen på X1900XT er allerede 2700,-. Jeg synes dette er god pris for et kort som er like bra som toppkortet med unntak av dualkortene.

 

Men vil denne falle ennå mer i pris? Noen snakker om ned mot 2000 i denne tråden? Da er jeg nesten fristet til å kjøpe et Conroe system nå med X1900XT som jeg selger når DX10 korta kommer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dritt at jeg kjøpte x1900gt for noen uker siden, men men gjort er gjort.

Data verdenen er jo sånn, blir altid billigere. :thumbup:

6643388[/snapback]

 

 

Men det blir vel noen ekstra kostnader med frakt og sånt? Eller? Jeg betaler jo kontant, spiller det noen rolle? Jeg er forvirret!

Lenke til kommentar
Siden prisene stort sett bare peker nedover samtidig som ytelse og egenskaper peker oppover er dette stort sett et uttrykk man kan bruke hver eneste dag om det meste innen hardware. ;)

6639909[/snapback]

Peker prisene bare nedover? Mener å huske at et topp- og middelklassekort var billigere for ti år siden enn det er i dag, selv om en justerer for inflasjon. Og dersom prisene BARE peker nedover, på hvilket tidspunkt tror du vi får toppklasseskjermkort gratis?

Endret av brannslange
Lenke til kommentar
Siden prisene stort sett bare peker nedover samtidig som ytelse og egenskaper peker oppover er dette stort sett et uttrykk man kan bruke hver eneste dag om det meste innen hardware. ;)

6639909[/snapback]

Peker prisene bare nedover? Mener å huske at et topp- og middelklassekort var billigere for ti år siden enn det er i dag, selv om en justerer for inflasjon. Og dersom prisene BARE peker nedover, på hvilket tidspunkt tror du vi får toppklasseskjermkort gratis?

6647230[/snapback]

Min uthevelse. Jeg tror du egentlig skjønner hva jeg mener. Det var en kommentar på uttalelsen "man har vel aldri fått så mye ytelse for så lite".

Lenke til kommentar
Radeon X1950 arriving September 14th, RD600 a month later
ATI has pushed back the launch of its Radeon X1950 and Radeon X1900 CrossFire cards due to availability issues. There’s no word if ATI will be hard launching Radeon X1950 cards, though it makes perfect sense given the later launch date.

Så første publiserte lanseringsdato var en papirlansering?

 

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3781

Lenke til kommentar

Man kan kalle det hva man vil men jeg synes dette har blitt en normal praksis blant alle aktører.

 

- flytter dato(ikke papirlansering), Papirlansering(produktet er ikke tilgjengelig til lovt dato), , deretter dårlig tilgjengelighet en stund når den har kommet.

 

Så jeg er egentlig lei av å høre "papirlansering" selv om jeg selv har sagt det. Det har blitt normalt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Med tanke på at Nvidia hadde 7800 serien veldig mye lenger på markedet enn X1800 som hadde meget kort levetid pga. store forsinkelser så ville jeg også forsøkt å selge så mye X1900 som mulig før jeg slapp x1950 som tross alt er en løsning rettet kun mot spesielt interesserte. Jeg tror egentlig ikke 7950 truer salget av X1900.

 

Dog et tankekors at R600 er rett rundt hjørnet etter x1950, kanskje de bare skulle brukt kreftene på R600 og droppet hele x1950. Unødvendig produkt synes jeg.

Lenke til kommentar

kan være at det faktisk er men som et mellomklasse proddukt i fremtiden? de har helt sikkert en grunn til og slippe kortet og alle de andre som kommer. som du ser myyye for pengene

 

Radeon X1950 XTX 512 MB:

Futuremark 3DMark 05: 11.000 3DMarks

Preis: 449 US-Dollar

 

Radeon

X1950 Pro 256 MB:

Futuremark 3DMark 05: 9.558 3DMarks

Futuremark 3DMark 06: 5.320 3DMarks

Preis: 199 US-Dollar

 

Radeon X1650 XT 256 MB:

Futuremark 3DMark 05: 6.690 3DMarks

Futuremark 3DMark 06: 3.724 3DMarks

Preis: 149 US-Dollar

 

Radeon X1650 Pro 512 MB:

Futuremark 3DMark 05: 5.269 3DMarks

Futuremark 3DMark 06: 2.943 3DMarks

Preis: 129 US-Dollar

 

Radeon X1650 Pro 256 MB:

Futuremark 3DMark 05: 5.269 3DMarks

Futuremark 3DMark 06: 2.943 3DMarks

Preis: 99 US-Dollar

 

har posta denne i flere tråder. men tor denne agresive prisinga gjør at ati blir og selge mange kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...