Gå til innhold

Amerikanske soldater beskytter de sivile i Irak


Anbefalte innlegg

Mye dritt og faenskap som skjer i krig. Krig bringer ut det beste og verste i folk. Militære manskaper reflekterer stort sett resten av befolkingen (unntatt profesjonelle spesialstyrker), og det finnes jævler både blant sivile og militære. Krig er en utrolig sterk psykisk påkjenning, og mange klarer ikke å takle det, naturlig nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt inntrykk, som ikke bare gjelder forsvaret, er at de er veldig flinke til brannslukking når det skjer noe uforutsett, og å finne noen å skylde på. Jeg tviler ikke på at det fleste amerikanske soldater holder seg for god til slikt. Men jeg er ikke like overbevist om det amerikanske forsvarets vilje til å ta tak i problemet.

6637263[/snapback]

 

Fordi jeg ikke har noen annen grunn til å tro noe annet. Hvorfor har du inntrykket av at de er gode til å skylde på noe annet når noe går feil?

6642301[/snapback]

Noen, ikke noe. Du har sikkert fått med deg den delvise sannheten om at amerikanere har så store friheter og dertil følgende ansvar. Mitt inntrykk fra et lengre opphold i Statene var at man da kompenserte med å hele tiden sørge for at man var ansvarlig for minst mulig. Folk er jo folk. Sett utenifra er nok en haug med merkelige søksmål et tegn på denne kulturen. Eksempler fra militæret er vel nevnt. Endret av Feynman
Lenke til kommentar

1155047992954_112.jpg

 

Regner med at det er karen med håndjern som er han som gjorde det, han ser jo ikke akkurat ut som han er så gammel, 20årene?. Personlighetsforstyrrelse hadde han visst også..

 

For jævlig rett og slett, at det skjer slike ting, men det er jo klart at det kommer til å skje og at det skjer slike ting, å det er flott at de som gjør det får sin straff!

 

'Klart at det skjer slike ting', med det mener jeg, når dem sender ned så og si hva som helst av folk å gir dem militert utstyr(våpen, status... osv)

Endret av kt600
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...