Gå til innhold

Gode plater fra 2004/2005/2006


tjalla

Anbefalte innlegg

sanoj_20: Flogging Molly så jeg på quarten, hip tjo oh hei rocka festmusikk for alle penga. :wee:

 

Har bare hørt noen små klipp og en sang av Sleepytime Gorilla Museum, men FY FAEN så fantastisk bra musikk det er. Ganske sært og sisteplaten har litt metalli seg, uten at de blir noe i nærheten av standard metall av den grunn. En blanding av alt mulig musikkarter, helt fantastiske greier.

 

Du kan høre noen klipp av de her: http://www.sleepytimegorillamuseum.com/multimedia-audio.html

6617897[/snapback]

 

Irskepunk er kos. Dropkick Murphy's er også å anbefale i den "sjangeren"

 

http://www.youtube.com/watch?v=JePJNCrxpcY <- tror jeg kommer til å sjekke ut mer av dem gitt.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TLZ: Så du Flogging Molly og ikke Gogol Bordello eller The Cat Empire? Jeg synes Flogging Molly var den minst gode konserten av de tre.

 

Gogol Bordello må jo være et av verdens beste liveband. Ikke bare er musikken glimrende til å få publikum i aktivitet, men bandet er med sjøl også. Se f.eks. en video med utrolig kjip lyd her (låten er dritbra ellers).

er forøvrig den store Gogol Bordello-hiten, uten at jeg synes den utmerker seg noe.

 

Dropkick Murphys er kjempebra, ja, men jeg synes Flogging Molly svinger enda mer, og så foretrekker jeg vokalen deres.

 

To av de særeste bandene live:

(høres selvfølgelig fem ganger så bra ut på CD)

 

Og det aller gøyeste. Jeg håper alle metallhuer ser denne:

The Polyphonic Spree

 

Ha en fin dag. :)

 

Edit: Jeg hadde visst ikke nevnt Hella. Jaja.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Gogol Bordello må jo være et av verdens beste liveband. Ikke bare er musikken glimrende til å få publikum i aktivitet, men bandet er med sjøl også. Se f.eks. en video med utrolig kjip lyd her (låten er dritbra ellers).
er forøvrig den store Gogol Bordello-hiten, uten at jeg synes den utmerker seg noe.

6618386[/snapback]

Gogol svingte som et helvette live. Utrolig bra show.

Lenke til kommentar

De aller beste:

 

Mark Knopfler & Emmylou Harris - All the Roadrunning (2006)

Et fantastisk album. Knopfler alene er godt nok i seg selv, men med Harris i tillegg blir det rett og slett vakkert. Høydepunkt: «If This Is Goodbye».

 

Mick Jagger & Dave Stewart - Alfie (soundtrack) (2004)

Vokalisten fra The Rolling Stones og gitaristen fra Eurythmics forenes her med stor suksess. Kanskje Jaggers aller beste album uten Stones. Høydepunkt: «Old Habits Die Hard».

 

Thomas Dybdahl - One Day You'll Dance for Me, New York City (2004)

Etter mitt syn et av de beste norske albumene noensinne. Høydepunkt: «Don't Lose Yourself».

 

Andre gode:

 

Danko Jones - Sleep Is the Enemy (2006)

Iron & Wine og Calexico - In the Reins (2005)

Maxïmo Park - A Certain Trigger (2005)

The Hellacopters - Rock & Roll Is Dead (2005)

The Rolling Stones - A Bigger Bang (2005)

The White Stripes - Get Behind Me Satan (2005)

Gluecifer - Automatic Thrill (2004)

Ryan Adams - Love Is Hell (2004)

St. Thomas - Let's Grow Together (2004)

Lenke til kommentar
Kom over en søt liten plate:

The Essex Green - Cannibal Sea

 

Noen flere tips?

6654060[/snapback]

The Essex Green er et av favorittbandene mine. Hvis du likte den plata, har jeg en god nyhet: Det to foregående platene er en god del bedre. :) The Essex Green er forøvrig et Elephant Six-band, i likhet med flere av de jeg nevnte. Elephant Six-kollektivet er ikke forferdelig produktive om dagene; personene som tidligere utgjorde grunnmuren har begynt å dra litt på årene. Likevel vil jeg påstå at de var ansvarlig for mye av den aller beste indiepop/-rocken som kom ut særlig sent på 90-tallet (evt. tidlig dette årtusenet).

 

In the Aeroplane over the Sea av Neutral Milk Hotel er den mest kjente Elephant Six-skiva, og den blir av mange regnet som en av nittitallets beste og mest innflytelsesrike rockealbum. Du bør høre denne. De fleste E6-skivene er ikke så rocka som dette, dog. Mange andre prosjekter sees heller på som forsøk på å gjenopplive sekstitallspopen. Uansett, noen hysterisk gode Elephant 6-skiver:

Beulah - When Your Heartstrings Break (og de to etterfølgende, selv om de ikke er like livlige)

Of Montreal - The Gay Parade (veldig pop, men helvettes original pop)

The Apples in Stereo - The Discovery of a World Inside the Moone (sekstitallspop-aktig)

The Ladybug Transistor - The Albemarle Sound (likner ganske mye på The Essex Green)

Elf Power - A Dream in Sound

 

Men jeg forslår altså The Essex Greens tidligere skiver og Neutral Milk Hotel spesielt. :) God lytting!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...