Gå til innhold

PC-Bygging. Spill PC til prisklassen 10 - 14 tusen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne brukt Nettshop. Men det ser ut som at de mangler 4 av varene jeg trenger (sett bort ifra keyboard og mus).

 

de eneste som har alle varene ser ut til og være OnlineButikken.no og Advance.no.

 

Komplett har alle delene untatt https://prisguiden.no/product.php?product_id=44801 .

 

Er det noen alternativ, som omtrent like bra men som noen faktisk HAR inne på lager?

Lenke til kommentar

Jeg kikket over oppsettet jeg fikk på PM og det ser meget bra ut. Men som vanlig vil jeg plukke på noe :p :

- Musa er for kjip. Egner seg neppe til spilling. Bruk en hundrelapp ekstra og få en god spillemus fra en av de billigere merkene. F.eks denne som jeg er svært fornøyd med.

- Tastaturet virker også for kjipt. Det er ikke noe behagelig eller kvalitetsfølelse over så billige tastaturer (Et fra labtek jeg hadde tidligere holdt jeg ikke ut med i mer enn en uke).

- Kabinettet har tilbakemeldinger som tyder på at det er skranglete. Kan lønne seg å kjøpe en stor 10mm tykk støydempingsplate for en femtilapp hos biltema og klistre den strategisk inni kabinettet.

 

Ellers er det meget bra hardware og mye for pengene. :thumbup:

 

Kjøp gjerne delene fra 2 nettbutikker hvis man ikke finner alt i en. Det er bare ca 130kr ekstra i frakt så hvis den samlede prisforskjellen blir over 130kr så sparer du penger på det. Selvbygging er både morsomt og lærerikt. Anbefales!

Lenke til kommentar

Mus og tastatur. Jeg har en fantastisk mus fra min gamle PC, som holder bra og sitter godt i handa. Tastatured kunne vært bedre ja, hehe. Tar og kjøper meg et bra nytt ett.

 

Komplett har, som jeg sa alt jeg trenger og med de ender jeg opp som en av de billigste. Jeg mangler da altså prossesoren, om ikke Komplett får den òg inn på lager. tar nok muligens og kjøper alt fra komplett untatt da prossesoren, kjøper den heller fra en hvilken som butikk som har den. billigst selvfølgelig :p

 

Takk for svar, byggingen tar jeg selv den òg ;)

Lenke til kommentar
Skal legge til FlatSkjerm nå da. Heh, har det noe å si på hvilken type skjerm jeg burde kjøpe i forhold til PC'n? Kommer skjermen til og passe til PC'n, skulle tatt seg bra ut om jeg kjøpte en som ikke fungerte sammen med PC'n.

Noen anbefalinger?

6673490[/snapback]

Kan med glede anbefale NEC 2WGX2. Har akkurat kjøpt denne skjermen. Flotte farger og ikke tegn til etterslep.

 

EDIT: Her er en test

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Fins det noen alternativ til X2 5000+?

 

Den ser fin ut men etterspørselen gjør nok at sjansene mine er minimale til og få en den neste mnd :(

 

Og jeg vil ha ny PC, NÅ! :D

6624520[/snapback]

 

:hmm: Glem super-dyr-fancy 5000+ prosessor og legg litt ekstra i skjermkortet! Oppgrader til 7900 GT kort i en rimelig variant istedet - det gir deg en raskere maskin til spill (og det er jo der du trenger ytelsen) :yes:

Lenke til kommentar

Tjah. Prosessoren er vel noe man trenger det òg, nå til dagen?

 

Skjermen så kjempe fin ut! Det er vel det man å betale for en flatskjerm nå til dags? Går nok for den!

 

Skjermkortet er jo viktig at er bra, men det ser helt OK ut for min del, tror ikke jeg har noe behov for bedre. Om jeg gjør, er ikke det før om lenge. Trenger jeg ny, kjøper jeg bare det seinere :p

Endret av Lorith
Lenke til kommentar

Rask prosessor er nyttig i spillet Oblivion, i stort sett alle andre spill holder det med prosessorer som er ganske så billige nå for tiden. Spill er også avhengig av grafikkortet og skjermoppløsninga. Jo høyere oppløsning jo kraftigere grafikkort trenger man for å kjøre spillet med god flyt i grafikken. Så da vil jeg spørre:

 

- Har du tenkt til å spille Oblivion?

- Hvilken oppløsning har du tenkt til å spille på? (Hva er maks skjermen din støtter?)

- Hvor lenge har du tenkt å beholde PCen og hvilke kommende spill vil du at den skal takle?

Lenke til kommentar

Oblivion har jeg spilt nok, så nei! Tror neppe det blir noe mer Oblivion i framtiden.

 

Det med oppløsninga,

Siden jeg har tenkt og kjøpe ny skjerm, som visstnok blir denne http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=28214 vet jeg ikke hva oppløsning den har. >< (1680 x 1050 oppløsning står det )

 

PCn håper jeg holder i omtrent 2 år? Spill den skal takle blir vel spill som World of Warcraft. Om jeg spiller, er det dèt. Expansionen som kommer krever muligens noe mer systemkrav! Godt mulig det blir andre spill i ny og ne, men har ikke noen superspill i siktet.

Jeg kan godt bytte prosessor til noe billigere. Jeg har ikke bestilt noe enda, så forslag på nye er velkomne :)

 

PC'n skal brukes til lett skolearbeid, men regner med at det ikke har mye å si.

 

legge til noe, det med skjermkortet - hva nå enn overklokken ER, så er det ikke noen nødvendighet for meg overhodet. Aner ikke hva det vil si :whistle:

Endret av Lorith
Lenke til kommentar

Jeg holder meg ikke lojal til noen levrandør; går etter det med best pris\ytelse innenfor mitt budsjett.

Her har jeg laget et oppsett til deg med utgangspunkt fra pcutstyr.no

edit: ang. kabinett er det best at du finner et du liker enten hos pcutstyr eller en annen.

Ta en titt på registeret i prisguiden. ;)

Endret av whom
Lenke til kommentar
AMDs prosessorer har gått ned opp til 60% i pris nå som conroe ble satt i produksjon - ville tatt det i betraktning.

6676164[/snapback]

om nudsjettet hadde vært 7k, så hadde jeg sagt meg enig.

Ellers sparer man en del på å gå ned til intel e6400, og den yter godt bedre enn om du tilbyr amd samme pengene. ;)

Lenke til kommentar

Fra og med Core 2 Duo E6400 og Athlon64 4600+ og nedover i prisklassene så gir faktisk AMD god konkurranse på ytelse/pris. Vel og merke hvis man ikke skal overklokke.

 

Redigert: Siste leddsetning kom litt feil ut. Dersom man vil oppgradere CPU innen 2008 så vil AM2-sokkelen være å foretrekke.

Lenke til kommentar
Fra og med Core 2 Duo E6400 og Athlon64 4600+  og nedover i prisklassene så gir faktisk AMD god konkurranse på ytelse/pris. Vel og merke hvis man ikke skal overklokke og ikke planlegger noen oppgradering av CPU innen 2008.

6677384[/snapback]

 

Helt enig! Gjorde en rask prissammenligning basert på testresultater i Anandtech, og E6400 og Athlon64 X2 4600+ har omtrent samme ytelse/pris når man også tar i betraktning pris på HK (så lik funksjonalitet som mulig). Testen viser at uklokket E6400 yter fra omtrent som 4600+ til bedre en FX-62.

 

Men på grunn av bedre utvalg pr dato på rimelige HK for AMD, kan man faktisk komme noe rimeligere ut. Sammenligningen jeg gjorde var mellom to MSI kort, Nforce 570 og i965P. Begge i Platinium versjon.

 

Så jeg vil si det er hipp som happ hva man kjøper her (forutsatt at man ikke skal klokke). Skal man klokke er det ikke spørsmål om valg engang, da er E6400 eneste fornuftige valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...