Gå til innhold

muntlig avtale, mulig å trekke seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å si det veldig enkelt, om han ikke overholder avtalen bryter han loven. Du har retten på din side her, og det at du kanskje ikke klarer å bevise det ville ikke jeg fokusert på. Si i fra på en myndig måte at han har med å holde seg til avtalen, hvis ikke bryter han loven. Det er egentlig alt du kan gjøre, og håpe at han hører på deg... Med mindre du da klarer å bevise at avtalen er blitt inngått, eller hvis han faktisk innrømmer avtalen. I så tilfelle har du en veldig god "sak", og dersom han blir gjort oppmerksom på dette vil du neppe trenge å gå til sak, ettersom utfallet er helt åpenlyst... Du har retten på din side...

 

(Er selvfølgelig forståelig at han ikke ønsker å opprettholde avtalen, men det har faktisk INGENTING med saken å gjøre, så og si uansett omstendigheter... En avtale er en avtale, og såvidt jeg forstår finnes det ingen ugyldighetsgrunner i dette tilfellet)

6617378[/snapback]

 

Hvem bryr seg om noe av det der pisspreiket? Hva med og bruke litt sunn fornuft, hva med og kjenne litt på sin egen samvittighet?

 

Alle her er vel enig at skjermen han selger ikke er verdt 7500,- Ting synker i pris, sånn er det bare, deal with it. Selger vil ikke havne i noen økonomisk krise her uansett hvordan har prøver og illustrere det for å få oss på hannes side. Løsningen er latterlig enkel, retuner den nye skjermen til dell. Man kjøper ikke ting man ikke har råd til.

 

Og en annen ting man ikke gjør er og prøve svindle en kompis man har kjent i 10 år til og betale alt for mye for en brukt skjerm, spesiellt ikke tvinge han til å kjøpe den når han har fersket deg i svindelen.

 

Voks opp jævla unger.

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg om noe av det der pisspreiket? Hva med og bruke litt sunn fornuft, hva med og kjenne litt på sin egen samvittighet?

 

Alle her er vel enig at skjermen han selger ikke er verdt 7500,- Ting synker i pris, sånn er det bare, deal with it. Selger vil ikke havne i noen økonomisk krise her uansett hvordan har prøver og illustrere det for å få oss på hannes side. Løsningen er latterlig enkel, retuner den nye skjermen til dell. Man kjøper ikke ting man ikke har råd til.

 

Og en annen ting man ikke gjør er og prøve svindle en kompis man har kjent i 10 år til og betale alt for mye for en brukt skjerm, spesiellt ikke tvinge han til å kjøpe den når han har fersket deg i svindelen.

 

Voks opp jævla unger.

6617400[/snapback]

 

Det siste utsagnet der får meg til å betvile at du er noe annet enn du kritiserer andre for å være, men det får bli din sak...

 

Om det er moralsk riktig å tvinge gjennom handelen eller ei, det får trådstarter selv ta på sin kappe, men han spør om informasjon, og jeg leverer her fakta. I motsetning til en del andre som sier sin mening (noe som er helt greit), men presenterer det som fakta.

 

Loven er helt klar her, om man er enig eller ei er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Hva slags studenter med strøm økonomi kjøper skjermer til 7.500,-?

 

Det at du har regninger å betale og shit og lort. Hvem bryr seg?

Du satt deg i en dum situasjon selv.

 

Forstår veldig godt at denne kameraten din ikke gidder å kjøpe en eldre brukt skjerm for samme prisen som en ny en fra butikken.

 

Og hvor mye kjøpte du skjermen for egentlig?

Altså den du selger videre.

 

edit:

 

Du prøver jo regelrett å svindle "kameraten" din når du avtaler at han skal kjøpe din skjerm for samme prisen som en nyere modell rett fra butikken koster. Da du selger den fordi du vet at for samme prisen kan du få en bedre en.

Egoistisk liten jævel ja?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Har litt sympati med begge parter egentlig, men er litt i tvil om hvem som lurer hvem... Og siden det tilsynelatende ikke lenger er et økonomisk spørsmål.... Vel, hadde i allefall ikke solgt den skjermen til en venn av meg, for å si det sånn....

 

 

Edit: Og etter å ha lest denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=607487&st=40

 

Hvor trådstarter innrømmer å ikke føle seg helt vel med transaksjonene ;) Sitat "gjerne for meg, selvom det blir stygt å selge en 2405, og kjøpe en 2407 og attpatil tjene penger på det... ! haha"

Endret av trn100
Lenke til kommentar

jeg føler ikke at jeg lurer eller svindler fyren, vi avtalte en pris og begge var fornøyde.

så skjer noe ingen av oss kunne forutse, dell setter ned prisen med 25%, og på grunnlag av det skal da plutselig avtalen ikke gjelde.

hvis man skriver under en kontrakt på kjøp av en brukt båt til 10.000kr, neste dag finner du ut av at man kan kjøpe den samme båten ny i sjappa koster bare 9.900. Er det da grunnlag til å bryte kontrakten?

vi har jo en slags muntlig kontrakt.

og jeg tror nok ikke jeg har noen problemer med å bevise at avtalen har funnet sted ved hjelp av SMS'er og vitner.

 

hvorvidt et er teit av meg som er stundent å kjøpe skjerm til 7500 er revnende likegyldig, jeg har bil også, det er enda teitere, ettersom den koster meg mer, skal det også brukes mot meg?

dtte var noe jeg tok meg råd til, og jeg fikk et ekstra tilbud på den nye skjermen, som kostet egentlig over 10.000 da jeg bestillte den, men fikk den til 7500, altså kom jeg fra det uten tap ved å selge den galme jeg hadde...

Lenke til kommentar
Men herregud da, gå ned litt i pris! det brukte produktet ditt er ikke verdt det samme som et nytt produkt, bare innse det å slutt og vær kjip. Du prøver jo regelrett å svindle kompisen din her.

 

edit:

Og det er helt normalt at man kan trekke seg fra et salg før pengene og varen har byttet eier. Tror du virkelig en butikke vil tvingt deg til å kjøpe en skjerm bare fordi du sa at du skulle ha den også ombestemte du deg?

6617351[/snapback]

 

Enig med "phax". Men, sett at han ikke visste om denne prisreduksjonen da og kjøpte skjermen av deg for 7500 kr. Etter noen dager får han greie på at han kan få den samme skjermen hos Dell til en mye lavere pris, da vil vel vedkommende som kjøpte skjermen kunne benytte seg av angrefrist loven?

Du har vel rett til å heve et kjøp selv om du kjøper noe privat ?

Lenke til kommentar
så skjer noe ingen av oss kunne forutse, dell setter ned prisen med 25%, og på grunnlag av det skal da plutselig avtalen ikke gjelde.

6617684[/snapback]

 

Jepp, og nå har du av egenerfaring lært den eldgamle leksa om at man ikke skal selge skinnet før bjørnen er skutt, ikke sant?

 

du kommer ikke til å få penga dine her, så jeg anbefaler deg at du gir opp først som sist før dette utvikler seg til en skikkelig krangel mellom deg og kjøper.

Lenke til kommentar

trn100:

vet jeg skrev det, det var på det tidspunket snakk om 100kr fortjeneste til meg, men dette falt bort. Så det er nada fortjeneste på ny skjerm.

 

som kjøpte skjermen kunne benytte seg av angrefrist loven?

Du har vel rett til å heve et kjøp selv om du kjøper noe privat ?

6617730[/snapback]

tror ikke han har det når han har vært å sett på varen... dette vet jeg ikke, men tror det er slik.

 

krangle spiller ingen rolle...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Edit: Og etter å ha lest denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=607487&st=40

 

Hvor trådstarter innrømmer å ikke føle seg helt vel med transaksjonene ;) Sitat "gjerne for meg, selvom det blir stygt å selge en 2405, og kjøpe en 2407 og attpatil tjene penger på det... ! haha"

6617670[/snapback]

 

ohh, der forsvant den minste sympati jeg måtte ha for deg jalejale, dette viser jo at du var helt bevisst på at du svindlet kompisen din. :nei:

 

iggipop: angreretten gjeldere vel bare netthandel og slikt. Men verken penger eller vare hadde byttet eier her så jeg mener at det er fullt mulig å trekke seg

Lenke til kommentar
trn100:

vet jeg skrev det, det var på det tidspunket snakk om 100kr fortjeneste til meg, men dette falt bort. Så det er nada fortjeneste på ny skjerm.

6617742[/snapback]

 

Er normalt aldri noe å tjene på en ny skjerm uansett! :)

 

Spørsmålet er hvor langt man skal gå får å tjene 100 kroner...

Lenke til kommentar
så skjer noe ingen av oss kunne forutse, dell setter ned prisen med 25%, og på grunnlag av det skal da plutselig avtalen ikke gjelde.

6617684[/snapback]

 

Du kunne jo ha solgt skjermen der og da, tatt i mot pengene og i værste fall ha vært uten skjerm noen dager?

6617721[/snapback]

 

klart jeg kunne, men pengene var ikke på plass hos kjøper enda,men avtalen var at han skulle få skjermen før han betalte, ettersom han holder på å flytte.

skermen skulle han få 8.august

pengene skulle jeg få 12.august

så det handler jo litt om gjensidig tillit syntes jeg...

Lenke til kommentar
trn100:

vet jeg skrev det, det var på det tidspunket snakk om 100kr fortjeneste til meg, men dette falt bort. Så det er nada fortjeneste på ny skjerm.

6617742[/snapback]

 

Er normalt aldri noe å tjene på en ny skjerm uansett! :)

 

Spørsmålet er hvor langt man skal gå får å tjene 100 kroner...

6617761[/snapback]

 

som sagt før så tjener jeg nada, og det visste også kjøper før han sa ja til skjermen (han spurte hva slags skjerm jeg skulle ha, og jeg fortalte om grupa på HW som skulle kjøpe samlet uten personlig kvittering, gjorde han også oppmersom på at jeg ikke tjente eller tapte på det)

hva som er normalt spiller vel ingen rolle... hvis det ikke er normalt å tjene på videresalg av brukte tilng lurer jeg på hvordan det er å være bruktbilselger.

 

edit:

jeg har heller ikke startet denne tråden for å høste sympati, men for å få råd og meninger om saken.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...