Gå til innhold

Store spill til xbox360 og ps3


avlvl

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen nettsider som har skrevet artikkel om hva slags store spill man kan forvente å få til disse konsollene? Synes det er vanskelig å holde oversikten... Eneste jeg vet om jeg kan tenke meg er "dead rising" og "Oblivion" til Xbox'en... Gran Turismo til Ps3...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke genrer liker du? Vanskelig å nevne fee titler når du ikke sier noe om hva du liker.

 

Xbox360:

 

Just Cause, next-gen eksklusivt til 360.

Saint's Row

Forza Motorsports 2

Halo 3

Gears of War

Mass Effect

Dead Rising

BioShock

Test Drive, også next-gen eksklusivt til 360.

F.E.A.R

 

Begge:

 

Splinter Cell Double Agent

GTA IV

Rainbow Six: Vegas

 

PS3:

 

Gran Turismo

Metal Gear Solid 4

Heavenly Sword

 

...lar noen andre ta seg av PS3 lista (Avean hadde en fin en), ettersom at jeg er dårlig på PS3-spill.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

360:

 

Just Cause

Too Human

Mass Effect

GTA4

Forza 2

Splinter Cell Double Agent

Half Life 2 (med maange andre spill fra Valve medfølgende)

Gears Of War

HALO3

Enchanted Arms

Ninety Nine Nights

Bioshock

Lost Planet

R6 Vegas

Crackdown

Saints Row

CoD3

Brothers In Arms: Hells Highway

Shadowrun

Test Drive: Unlimited

Fable 2

 

Dette er vel nesten alle kommende 360 spill som folk har forventninger til etter å ha sett og testet de på E3. Noen har jo også kommet ut som demo.

Et par av spillene er vel ikke akkurat GTA og HALO3 klasse når det gjelder hvor store og etterlengtede de er, men de blir nok ikke dårlige av den grunn :)

 

Edit: Arcade er jo også ganske etterlengtet med tanke på titler:

 

Mortal Combat Ultimate

Sonic

Smash Bros lignende spill, men husker ikke navn :no:

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar

Xbox 360:

 

 

Gears of war

halo 3

Fable 2

Lost planet

Tom clancy's splinter cell: Double agent (multi)

Forza 2

GTA 4 ( ps3 også)

Resident evil 5 (ps3 også)

Crackdown

Saints row

Just cause (multi)

PES 6 (multi)

Dead rising

Alan wake

Mass effect

Bioshock

COD 3 (multi)

Alone in the Dark: Near Death Investigation (ps3 også?)

Blue dragon

Stranglehold

Viva Piñata

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas

Too human

Virtua tennis 3 (multi?)

Her har vi ivertfall noen.. Ps. Dette er kommende spill!

 

 

På ps3 nevner vel Avean de fleste i sin post..

 

Edit: Jeg var vist ikke den eneste som lagde en slik liste :blush:

Endret av Lokiboki
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen, fantastisk respons!

 

Har ingen spesielle preferanser når det gjelder sjanger, antar jeg liker å plukke litt fra det beste i hver sjanger. Masse tips her, så skal sette i gang og lese om spillene og se om jeg klarer å bestemme meg for en konsoll ;)

Lenke til kommentar
Takk for svar alle sammen, fantastisk respons!

 

Har ingen spesielle preferanser når det gjelder sjanger, antar jeg liker å plukke litt fra det beste i hver sjanger. Masse tips her, så skal sette i gang og lese om spillene og se om jeg klarer å bestemme meg for en konsoll  ;)

6603287[/snapback]

 

Endelig en som har skjønt det. Istedet for å spørre på et forum om hvilken konsoll som er best, spør han etter spillene som kommer til konsollene og tar en avgjørelse basert på det.

 

Tenk om flere hadde vært som deg :thumbup:

Lenke til kommentar
Takk for svar alle sammen, fantastisk respons!

 

Har ingen spesielle preferanser når det gjelder sjanger, antar jeg liker å plukke litt fra det beste i hver sjanger. Masse tips her, så skal sette i gang og lese om spillene og se om jeg klarer å bestemme meg for en konsoll  ;)

6603287[/snapback]

 

Endelig en som har skjønt det. Istedet for å spørre på et forum om hvilken konsoll som er best, spør han etter spillene som kommer til konsollene og tar en avgjørelse basert på det.

 

Tenk om flere hadde vært som deg :thumbup:

6603334[/snapback]

 

Riktig, Kudos til deg! Og Rainbow Six og Splinter Cell er vel de han leter etter, med tanke på navn ;) Men de er multiplattform.

Lenke til kommentar
Takk for svar alle sammen, fantastisk respons!

 

Har ingen spesielle preferanser når det gjelder sjanger, antar jeg liker å plukke litt fra det beste i hver sjanger. Masse tips her, så skal sette i gang og lese om spillene og se om jeg klarer å bestemme meg for en konsoll  ;)

6603287[/snapback]

 

Endelig en som har skjønt det. Istedet for å spørre på et forum om hvilken konsoll som er best, spør han etter spillene som kommer til konsollene og tar en avgjørelse basert på det.

 

Tenk om flere hadde vært som deg :thumbup:

6603334[/snapback]

 

Hehe det var da voldsomt :innocent:

 

Men ja - jeg skal nok spille de nye Tom Clancy-spillene også ja. Rainbow Six: Vegas i det minste :)

Lenke til kommentar

Har ikke kjøpt 360 ennå, så den vet jeg ikke så mye om..

Men har fått med meg følgende eksklusive som kommer sannsynligvis til å bli storselgere tipper jeg; Gears of War (kommer forøvrig ut dagen før PS3 i USA, og dagen før PS3 i Europa), Smackdown vs. Raw 2k7 (Wrestling, kommer også på PS2, men regner med 360 versjonen er bedre, THQ rekker ikke lage PS3 versjon før SVR2008), og Halo 3 blir vell sikkert en stortittel også.

 

På PS3, er de fleste stortitlene nevnt tidligere, kan nevne noen flere som er under utvikling til PS3, som kommer til å bli stortitler vil jeg tro:

- Assasins Creed (Action adventure, så langt bare nevnt til PS3)

- Devil May Cry 4 (Dante is coming back)

- Soulcalibur IV

- DC Comics (Online MMO RPG)

- Virtua Figther 5

- Jak & Dexter

- Ratchet & Clank

- Gundam-spill (Kommer til å bli enda mere Gundam-univers orientert, blir sikkert ikke moro om du ikke har sett Gundam før)

- Formula one 2k7.

- Old West (Western, blir omtalt som Rockstar PS3 project, vet ikke om det er eksklusivt)

- Ridge Racer 7 (Spillet Kaz venter på)

- Wipeout PS3

 

Getaway, og Full Auto 2: Battlelines kan kanskje bli moro.

 

God of War 2 kommer forøvrig til PS2, regner med den vil virke på PS3.

 

Men de jeg gleder meg mest til akkuratt nå er Motorstorm, Heavenly Sword, Lair, GT5, de to Final Fantasy spilla, og det Afrika-spillet (Prince of P-lignende).

Resistance: Fall of Man, og Warhawk ser også litt intressant ut, selv om jeg vanligvis ikke liker first person shooters.

 

Disse under er multiplattform-spill tror jeg (PS3/X360/PC), i de tilfellene du har annledning er kanskje PC-versjonen å foretrekke sannsynligvis.

Call of Duty 3, Half Life 2, Need for Speed Carbon, Unreal Tournament, Medal of Honor Airborne, Brothers in Arms: Hell's Highway, Virtua Tennis 3, Marvel: Ultimate Alliance, Army of Two, James Bond 007 (2007), Stuntman 2, Armored Core 4, Spore.

 

på Wii er det et nytt zelda-spill ved launch (Kommer ut på GBA først), og Super Mario.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...