Gå til innhold

Mens vi venter på "Grindhouse"


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja i Grindhouse versjonen har de med vilje fjernet noen av filmrullene som gir enda større grindhouse feeling. Noe Tarantino og Rodriguez har misbrukt det totalt når folk har kritisert filmen for logiske feil: "Don't worry, that was explained in the missing reels" :!: Det kommer en melding opp om at kinoen har klart å miste dem, eller at de er skadet eller noe sånn.

The "missing reels" in the Grindhouse films were an original William Castle-style idea cooked up by Quentin Tarantino and Robert Rodriguez. Tarantino owns a print of the Oliver Reed film The Sell-Out (1976) which when he bought it was missing a reel (containing a major plot point). After watching the film in this way, Tarantino found the scenes that he didn't see created an interesting mystery which made him try to figure out what went down in those scenes. Contrary to rumors, in the Grindhouse era, frames would often be missing from films but not entire 20-30 minute reels. This was not a staple of Grindhouse cinema.

Men disse blir vist når man ser filmene hver for seg. Og et par ekstra scener i tillegg.

Lenke til kommentar
Herregud, så voldtatt et prosjekt kan bli.

8893832[/snapback]

Det kan du trygt si. Har vært ganske bestemt på ikke å bruke en krone på noen av de filmene etter det ble kjent at de skulle deles opp. Nå viser det seg også at en av filmene mister en stor bit av handlinga i den originale versjonen, for en jevla mess.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå sett begge.. Er forsåvidt glad for at de ikke ble sendt sammen da jeg ikke kunne se sammenhengen :hmm:

 

Uansett, de to filmene gikk glatt inn blant mine Top10 filmer. At de ble delt er bare en bagatell, sinnsykt fete filmer!

 

Terror Planet sitter man bare å ler seg gjennom selvom den er ganske grotesk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
I følge denne anmeldelsen, burde jeg ikke være lei meg :p

9140709[/snapback]

 

Arild Abrahamsen er tidenes dårligste anmelder, så det der er jo egentlig en anbefaling til å se filmen.

Lenke til kommentar

Men i følge denne bør man glede seg.

Aldersgrense: 18 år. Absolutt grense

 

Begrunnelse: Filmen er ikke forhåndskontrollert og skal derfor vises med 18-årsgrense. Distributør og den som viser filmen er strafferettslig ansvarlig.

 

 

Oi,det la jeg ikke merke til før nå.

Det skal bli spennende å se om jeg kommer inn,når jeg bare er 15 år. :hmm:

Noen som vet hvor strenge de er på dette med aldergrense?

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Men i følge denne bør man glede seg.
Aldersgrense: 18 år. Absolutt grense

 

Begrunnelse: Filmen er ikke forhåndskontrollert og skal derfor vises med 18-årsgrense. Distributør og den som viser filmen er strafferettslig ansvarlig.

 

 

Oi,det la jeg ikke merke til før nå.

Det skal bli spennende å se om jeg kommer inn,når jeg bare er 15 år. :hmm:

Noen som vet hvor strenge de er på dette med aldergrense?

9140880[/snapback]

 

Hvis foreldrene dine bestiller bilett med kredittkort, man henter bilettene elektronisk, og oppfører seg nogenlunde anonymt når kinovakten riverbiletten din, kan det være man kommer inn :hmm: Ikke sikker da.

Lenke til kommentar
Aldersgrense: 18 år. Absolutt grense

 

Begrunnelse: Filmen er ikke forhåndskontrollert og skal derfor vises med 18-årsgrense. Distributør og den som viser filmen er strafferettslig ansvarlig.

Da kan jo ikke jeg se filmen på kino, får vel bare vente på DVD'en :cry:

Lenke til kommentar
Til informasjon kan jeg si at det var enkelt å komme inn på kino selv med 18 årsgrense,ingen problem. :thumbup:

9142351[/snapback]

Dette er forskjellig fra kino til kino og billettkontrollør til billettkontrollør. Da jeg var 17 år dro en gjeng av oss på kino for å se Blade 2, men vi slapp ikke inn pga 18-årsgrense.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...