Gå til innhold

Det er virkelig et tøft arbeidsmarked


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du noen tips om hvilke Open Source prosjekter som passer seg? Jeg er stort sett bare kjent med JBoss som er utviklet i Java. Jeg kan C++, men er best i Java.

Det er bare å gå på http://www.sourceforge.net og finne et du synes virker interessant. De har 132 401 å velge mellom. Får du ikke være med på et bestemt prosjekt, eller du synes de som styrer det gjør en dårlig jobb, kan du bare ta kildekoden og gi ut din egen versjon.

7122026[/snapback]

 

Synes det var alt for mange på SourceForge, og ganske mange av dem var dårlige og små prosjekter som enten er stoppet opp eller ikke har blitt oppdatert på flere år.

 

Jeg synes http://java-source.net/ gir en bedre oversikt over åpnekildekodeprosjekter som kan være noe av verdi. Har laget meg en liste fra der som jeg skal sjekke ut.

Lenke til kommentar
Hvis du enda ikke har fått deg jobb ville jeg gått til rekrutteringsbyråer og registrert deg der. Jeg nevner i fleng: IT-Vikar, Ajilon/Adecco IT, Elan IT, JobZone..

7122309[/snapback]

Jeg står oppført på mange slike rekrutteringsbyråder over 10 stk. Adecco, Elan IT, Manpower, Rett Bemanning, Top Temp IT, Temp-Team, Dfind, Vikar1, etc...

 

Få deg i det minste en jobb, så slipper du hull i CV'en.

7122309[/snapback]

Jeg har et fysisk handikap som gjør at jeg ikke kan ta hvilken som helst jobb utenom det jeg har tatt utdannelse innen.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Jeg har handikap som gjør at jeg ikke kan ta hvilken som helst jobb utenom det jeg har tatt utdannelse innen.

No offence, men de høres mere ut som manglende fleksibilitet enn handicap. Nå har jeg ikke IT utdannelse, men pga hobby nørding har jeg fått gjort mye for bedrifter, både i Norge og utenfor, pga en smartass holdning hvor jeg ikke sier "nei" - men heller har arbeidet 18timer døgnet for å gjøre mitt beste. Men den holdningen setter de pris på både inden IT og finans hvor jeg kaster vekk solskinnstimmene vekk i bytte mot filmrende LCD og overtid. Jeg er jo kvasi-jærbu, og det elskede uttrykket med sundt bondevett har fungert hver gang jeg har værdt til intervju: Er det problemer eller behov for det går jeg ikke før det virker.

Utdannelse og CV får papirarbeid på plass, personlig erfaring fra min side, tilsier at samtalen er mere meg enn om papirene jeg har sendt inn, og jeg tror jeg hadde møtt veggen flere ganger, hvis jeg ikke var åpen for en utfordring, uansett utdannelse.

Lenke til kommentar
Jeg har handikap som gjør at jeg ikke kan ta hvilken som helst jobb utenom det jeg har tatt utdannelse innen.

No offence, men de høres mere ut som manglende fleksibilitet enn handicap. Nå har jeg ikke IT utdannelse, men pga hobby nørding har jeg fått gjort mye for bedrifter, både i Norge og utenfor, pga en smartass holdning hvor jeg ikke sier "nei" - men heller har arbeidet 18timer døgnet for å gjøre mitt beste. Men den holdningen setter de pris på både inden IT og finans hvor jeg kaster vekk solskinnstimmene vekk i bytte mot filmrende LCD og overtid. Jeg er jo kvasi-jærbu, og det elskede uttrykket med sundt bondevett har fungert hver gang jeg har værdt til intervju: Er det problemer eller behov for det går jeg ikke før det virker.

Utdannelse og CV får papirarbeid på plass, personlig erfaring fra min side, tilsier at samtalen er mere meg enn om papirene jeg har sendt inn, og jeg tror jeg hadde møtt veggen flere ganger, hvis jeg ikke var åpen for en utfordring, uansett utdannelse.

7125698[/snapback]

 

Det har ingenting med manglende fleksibilitet å gjøre, men fysiske begrensninger.

 

Jeg har nå heller ingen problemer med å jobbe hardt og med mye overtid, sålenge det ikke er fysiske krevende oppgaver. Har jobber mange ganger på prosjekter med over 12 timer i døgnet... Jeg tar den jobben jeg kan gjøre uansett....Jeg har ikke noe problemer med noe som helst arbeid innen Data/IT.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Sorry mac, leste ikke setningen din på den måten. Men uansett, bortsett fra litt feil inngangsvinkel, har alle minne intervju runder gått på 5minutter "faglig" innhold og 40minutter piss/human apsect sånn cirka. Ellers burde du ha et lite smil på lur når du leste fremsiden på hw.no i dag, spesielt mange stillinger til Java folket ;-)

 

Lykke til uansett, mine 6 måneder eller sånt i "dødtidsverdenen" tok all pust ut av meg, og tror jeg traff all-time low perioden i mitt liv.

Lenke til kommentar
Jeg ser nå at utsagnet mitt ble litt krasst, noe som ikke var meningen i heletatt. Det jeg mente var at du burde søke på supportjobber og andre jobber du kanskje er overkompetent for :)

7126272[/snapback]

 

Har i det siste prøvd å søke enkelte supportjobber også. Skal på intervju til Proffice imorgen så får jeg se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Jeg ser nå at utsagnet mitt ble litt krasst, noe som ikke var meningen i heletatt. Det jeg mente var at du burde søke på supportjobber og andre jobber du kanskje er overkompetent for :)

7126272[/snapback]

 

Har i det siste prøvd å søke enkelte supportjobber også. Skal på intervju til Proffice imorgen så får jeg se hva som skjer.

7126939[/snapback]

 

Hør med Ajilon og Xtra ang supportjobber. Jeg vet om en ledig stilling de skal ha oversikt til.

Lenke til kommentar
Jeg ser nå at utsagnet mitt ble litt krasst, noe som ikke var meningen i heletatt. Det jeg mente var at du burde søke på supportjobber og andre jobber du kanskje er overkompetent for :)

7126272[/snapback]

 

Har i det siste prøvd å søke enkelte supportjobber også. Skal på intervju til Proffice imorgen så får jeg se hva som skjer.

7126939[/snapback]

 

Fikk du jobb via proffice?

Lenke til kommentar

DJViking: Har dine medstudenter som også tok mastergrad i informasjonssikkerhet fått seg jobb? Driver og studerer siste året på bachelor ikt, og vurderer å ta en master i informasjonssikkerhet ved høgskolen i gjøvik neste år. litt kjipt å utdanne seg til arbeidsledighet..

Lenke til kommentar
DJViking: Har dine medstudenter som også tok mastergrad i informasjonssikkerhet fått seg jobb? Driver og studerer siste året på bachelor ikt, og vurderer å ta en master i informasjonssikkerhet ved høgskolen i gjøvik neste år. litt kjipt å utdanne seg til arbeidsledighet..

7157542[/snapback]

Såvidt jeg vet har de fleste fått jobb.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Jeg ser nå at utsagnet mitt ble litt krasst, noe som ikke var meningen i heletatt. Det jeg mente var at du burde søke på supportjobber og andre jobber du kanskje er overkompetent for :)

7126272[/snapback]

 

Har i det siste prøvd å søke enkelte supportjobber også. Skal på intervju til Proffice imorgen så får jeg se hva som skjer.

7126939[/snapback]

 

Fikk du jobb via proffice?

7154705[/snapback]

 

Kunne være noe supportjobber, men jeg får vite ettervært om det blir noe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Generelt så vil jeg tro at hvis man har Master i IT så burde man egentlig ikke ha noen problem med å få seg jobb, men de fleste IT jobbene er vel i Oslo området ja...

 

Når det gjelder Etteretningstjenesten, så er vel deres kjernevirksomhet enten ved hovedkvarteret på Lutvann i Oslo, Felles Operativt Hovedkvarter på Jåtta utenfor Stavanger, overvåkningsstasjonen i Vardø, forsøksstasjonen i Vadsø eller i Kirkenes/Hesseng tilknyttet GSV. Etteretningstjenesten har også nær kontakt med PST og NSM gjennom KRU. Men de er også ofte i kontakt med FSA.

 

Men for en jobb i Forsvaret så er vel også språkkunnskaper viktige.. Særlig engelsk/fransk i NATO sammenheng, men også russisk er veldig smart..

 

Men det er jo mange private firmaer som jobber med sikkerhet også da

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...