Gå til innhold

Humor over streken?


KissaMcDuck

Anbefalte innlegg

Hva er 50cm langt og får kvinnfolk til å hyle natta lang?

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Krybbedød

 

 

Hehe, det er slike vitser man skal være forsiktig med.. I den rette atmosfæren kan de være jævla bra, men om det sitter en person i rommet som blir påvirket, kan det gå jævlig dårlig. Har selv bæsja på leggen ved å fortelle svenskevitser med svensker i rommet, og negervitser til vedkommende som hadde en afrikansk stefar.. :ermm:

 

Det gjelder bare å tenke seg litt om før man drar de groveste.. Som regel slår de an..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rasistiske vitser og nedlatende vitser om et bestemt folkeslag liker jeg ikke.

Om meninga er god eller dårlig så blir det feil for meg å le av sånt uansett, synes det er feil å le av folk på grunn av hudfarge og nasjonalitet.

6592319[/snapback]

Det er vel heller stereotypen av disse som utgjør humoren. F.eks skotter er gjerrige, svensker er dumme (nordmenn er dumme hvis en svenske forteller samme vits), finner er ramme på vodka'n, afrikanere har afro og bein gjennom nesa osv osv.

 

Men er enig med dem fleste her. Sånn på-kanten-humor bør helst bare brukes når du kjenner dem du er i selskap med.

Lenke til kommentar

Er en som er veldig på kanten, men som jeg lo godt av første gangen jeg hørte. Var blandede reaksjoner da jeg fortalte den i klassa i vår.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hvorfor lukter det slik av negere?

Så blinde også kan hate dem.

 

Den er litt stygg. No offense. Tror faktisk jeg leste den på forumet her en gang...

Lenke til kommentar
Rasistiske vitser og nedlatende vitser om et bestemt folkeslag liker jeg ikke.

Om meninga er god eller dårlig så blir det feil for meg å le av sånt uansett, synes det er feil å le av folk på grunn av hudfarge og nasjonalitet.

6592319[/snapback]

Det er vel heller stereotypen av disse som utgjør humoren. F.eks skotter er gjerrige, svensker er dumme (nordmenn er dumme hvis en svenske forteller samme vits), finner er ramme på vodka'n, afrikanere har afro og bein gjennom nesa osv osv.

 

Men er enig med dem fleste her. Sånn på-kanten-humor bør helst bare brukes når du kjenner dem du er i selskap med.

6592395[/snapback]

Jepp, du veit aldri om du kan fornærme noen om du forteller en skikkelig stygg vits i en forsamling hvor du ikke kjenner alle.

Lenke til kommentar

Ja jeg ler av det meste så lenge det er morsomt. Jeg blåser i om en vits er diskriminerende, rasistisk eller anti-semetistisk hvis den faktisk treffer spikern på hodet når det gjelder steriotypene.

 

 

Men jeg forteller ikke vitser av det slaget blant folk jeg ikke kjenner...man vet aldri hvordan folk vil reagere. Noen er jo psykopatiske når det gjelder slike ting.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Hva er 50cm langt og får kvinnfolk til å hyle natta lang?

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Krybbedød

 

 

Hehe, det er slike vitser man skal være forsiktig med.. I den rette atmosfæren kan de være jævla bra, men om det sitter en person i rommet som blir påvirket, kan det gå jævlig dårlig. Har selv bæsja på leggen ved å fortelle svenskevitser med svensker i rommet, og negervitser til vedkommende som hadde en afrikansk stefar.. :ermm:

 

Det gjelder bare å tenke seg litt om før man drar de groveste.. Som regel slår de an..

6592250[/snapback]

 

 

Joda sikkert det, men tror du virkelig at vitser som "tomaten som skulle over veien og ble ketchup"-vitser finnes her inne ?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Her er en jødevits som er slem og litt søt samtidig:

 

Hva er det største dillemmaet en jøde kan bli stilt ovenfor?

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Gratis skinke!

Man skal være bra nøpen for å bli støtt av noe slikt ...

6608080[/snapback]

 

Hei Isbilen, jeg forsøkte å advare deg om slike "syke" vitser ikke blir akseptert i dette forumet. Det var en vennelig opplysning, ser samtidig at din tråd ble destruert på tross av vennelige innspill. Derfor lurer jeg på: Hvorfor poster du de samme vitsene i denne tråden? Vil du helst ha den stengt?? Eller vil du krabbe på larveføtter mot en fornuftig debatt?

 

Dette er ikke en tråd for å poste mer eller mindre "gode" vitser, men en tråd å diskutere "pros and cons" med disse.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg spurte tideligere, men fikk ikke svar..

 

Hvor går grensen for vitser (humor generelt) her på forumet?

6608161[/snapback]

 

Hvem spør du? Jeg mener at såkalte "syke" vitser kanskje ikke passer i dette forumet, og takk for det, fordi du "styrer" ikke hvem som blir mottaker i et åpent forum. Gå til andre forum som er mere liberale så vil du se at slike vitser blir akseptert, men seriøsiteten samlet for forumet lider. Så derfor mener jeg at dette forumet er bedre enn mange andre, på tross av at jeg ikke får spille alle mine særegne sider ut. Noe må man "ofre" for samlet intellektuell/sosial tilfredstillelse.

 

Uannsett så passer spørsmålet ditt for "tilbakemelding til mod"-muligheten.

Lenke til kommentar
Hei Isbilen, jeg forsøkte å advare deg om slike "syke" vitser ikke blir akseptert i dette forumet. Det var en vennelig opplysning, ser samtidig at din tråd ble destruert på tross av vennelige innspill. Derfor lurer jeg på: Hvorfor poster du de samme vitsene i denne tråden? Vil du helst ha den stengt?? Eller vil du krabbe på larveføtter mot en fornuftig debatt?

 

Dette er ikke en tråd for å poste mer eller mindre "gode" vitser, men en tråd å diskutere "pros and cons" med disse.

6608156[/snapback]

Jeg postet vitsen fordi jeg mener dette er en god vits som er litt i grenseland, og var derfor interessert i å vite hva folk synes. Så vidt meg bekjent har ikke folk anledning til å stenge sine egne tråder heller, så hva skulle jeg gjort?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hei Isbilen, jeg forsøkte å advare deg om slike "syke" vitser ikke blir akseptert i dette forumet. Det var en vennelig opplysning, ser samtidig at din tråd ble destruert på tross av vennelige innspill. Derfor lurer jeg på: Hvorfor poster du de samme vitsene i denne tråden? Vil du helst ha den stengt?? Eller vil du krabbe på larveføtter mot en fornuftig debatt?

 

Dette er ikke en tråd for å poste mer eller mindre "gode" vitser, men en tråd å diskutere "pros and cons" med disse.

6608156[/snapback]

Jeg postet vitsen fordi jeg mener dette er en god vits som er litt i grenseland, og var derfor interessert i å vite hva folk synes. Så vidt meg bekjent har ikke folk anledning til å stenge sine egne tråder heller, så hva skulle jeg gjort?

6608395[/snapback]

 

Joda du har alle muligheter til å stenge din egen tråd ved å rapportere den, har gjort det selv og det funket umiddelbart. Når det gjelder å diskutere hva som er innenfor grensene eller ikke, så stiller det krav til oss å holde diskusjonen til prinsipper, kanskje eksempler, men ingen "venstrehånds" vitser som slenges ut for å høste applaus. Vi får oppmerksomheten fra mods hvis vi kommer med vektige argumenter for at de skal hjelpe oss å påvirke adm. med å justere kulturen på forumet vårt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Tråden overlevde en god stund, så jeg trodde ikke moderatorene kom til å stenge den. Det kunne jo hende de hadde skiftet mening siden sist, så hvorfor skulle jeg da rapportert den? Siden jeg startet tråden ønsket jeg jo at den skulle overleve.

6608524[/snapback]

 

Javel, du ønsket det. Jeg advarte deg, og det lot du som var irrelevant, hadde opplevd same thing før, hvorfor ikke ta det alvorlig? Du kan spøke med hva som helst, men ikke hva som helst. Der går en "knivskarp" linje ... :hmm: Jeg har selv opprettet tråder hvor samme "tendens" flagges, og sett at den tråden får leve på tross av like grove "overtramp". Det skal i sannhet ikke være lett ... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...