Gå til innhold

Humor over streken?


KissaMcDuck

Anbefalte innlegg

Jeg vil si det er en stor forskjell av å le av en gitt sykdom, f.eks. AIDS, til noen som har det, og å si "Bare pass deg, ellers får du AIDS" til en kompis som ikke har AIDS eller som kjenner noen som har det. Det man ikke vet har man ikke vondt av, med andre ord.

 

Nå synes ikke jeg personlig sykdommer er så skrekkelig morsomt, men jeg ville synes det var "greit" å ta en sykdomsvits om ingen med sykdommen eller som hadde familiemedlemmer/venner med sykdommen tilstede, noe man så klart aldri helt kan vite. Det er uaktuelt og uakseptabelt å le av noen for deres sykdom, om ikke dette er med en veldig god venn og begge parter er inneforstått med at det er ok.

 

Kommer så klart helt an på situasjonen, og jeg synes at gode venner, som nevnt over, kan le av hva som helst egentlig. Å kalle en mørkhudet person "jævla neger :p" i vennlig tone kan faktisk være med å stryke ut raseforskjellene og skape større kulturelt samhold og fellesskap.

 

Så egentlig vil jeg si at alt er ok å spøke om så lenge det ikke er ment vondt, rett og slett. Er vel en forskjell på å le "med" og å le "av". Èn ting man kanskje aldri kan spøke om er døde familiemedlemmer.

 

Edit: Synes tråden skulle vært i "samliv og relasjoner", eventuelt "politikk og samfunn". Men ser at dere allerede har vært gjennom dette..

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...