Gå til innhold

Overfører bokmerkene til IE7


Anbefalte innlegg

Hvis IE er så dårlig og FF så bra, hvorfor driver FF å retter opp så mange sikkerhetshull stadig da? -jeg ser stadig at Ashampoo antispyware og Ad-aware plukker opp ting som kommer gjennom FF...

 

Må si jeg foreløpig er svært fornøyd med IE7, selv om jeg stort sett bruker Opera9.

6574519[/snapback]

spørsmålet du bør stille deg er hvorfor windows fortsatt kommer med internet exploder 6 fra år 2001 (The last major upgrade to Internet Explorer, 6.0 SV1[1], is included in Windows XP Service Pack 2) dette er fra august 2004. Ta deg sammen og ikke post søppel!

 

forøvrig:

In May 2006, PC World rated Internet Explorer 6 the eighth worst tech product of all time.
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Explorer_6

 

 

uansett, dioX m.fl., firefox har den fordelen at den kan skreddersys etter ønske. for totale noobs bør den også fungere "tilfredsstillende" på linje med f.eks. opera.

 

i.explorer 7 beta programvare har såvidt jeg vet ingen fordeler framfor firefox 1.5 / 2 / 3, eneste som tiltaler bruk av denne nettleseren må vel være kompatibilitet med ie only nettsider (som i utgangspunktet er et latterlig konsept)

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det så mange som er så negative til Firefox? ja ja, visse folk føler visst for å rakke ned på det beste.

6575369[/snapback]

Best etter din mening, ikke etter min.

 

Kommer på en 3. plass hos meg, synes at både Explorer 7 og Opera er bedre.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så mange som er så negative til Firefox? ja ja, visse folk føler visst for å rakke ned på det beste.

6575369[/snapback]

Best etter din mening, ikke etter min.

 

Kommer på en 3. plass hos meg, synes at både Explorer 7 og Opera er bedre.

6575479[/snapback]

meget holdbar argumentasjon

:thumbs:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Fatter ikke hvorfor folk klager så mye over Internet Exporer 7. Har selv brukt Firefox en ganske god stund, men gikk nå over til IE7 beta da jeg synes den både er kjappere og mer stabil enn Firefox 1.5 var.

Firefox har nå gått i samme fellen som mange før, den ble raskt populær, og halter nå mot bloatware.

 

Med Opera 9 og Internet Explorer 7 må Firefox ha noe ganske store endringer å komme med om de skal henge med - Firefox har vel desverre fått en fanskare som på dette tidspunkt ikke vil bytte nettleser helt uten videre.

Har en følelse at mange holder seg til Firefox fordi den av mystisk grunn fikk rykte på seg for å være nettleseren for folk med litt mer IT-peil enn en gjennomsnitts hjemmebruker, og de kjøper alt fra Mozilla blindt.

 

Hei sveis!

Lenke til kommentar
Har en følelse at mange holder seg til Firefox fordi den av mystisk grunn fikk rykte på seg for å være nettleseren for folk med litt mer IT-peil enn en gjennomsnitts hjemmebruker, og de kjøper alt fra Mozilla blindt.

 

Hei sveis!

6577969[/snapback]

noe som selvfølgelig stemmer, har du f.eks gjort endringer i about:config? (f.eks endret variabler, lagt til strenger osv), har du editert userchrome.css, user.js, usercontent.css eller manipulert xpi filer?

vil tro at dersom du har gjort noe av dette har du litt mer it peil enne gjennomsnitts hjemmebruker. Har man slike muligheter i internetexplorer?

 

Vil forresten nevne at noen velger programvare utfra tilpasningsmulighetene (foobar2000 er beste musikkspilleren på win platformen, amarok på lin), av overbevisningsgrunner (jeg velger alltid FOSS programvare der hvor jeg er tilfreds med løsningen det gir meg) osv

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Fatter ikke hvorfor folk klager så mye over Internet Exporer 7. Har selv brukt Firefox en ganske god stund, men gikk nå over til IE7 beta da jeg synes den både er kjappere og mer stabil enn Firefox 1.5 var.

Firefox har nå gått i samme fellen som mange før, den ble raskt populær, og halter nå mot bloatware.

6577969[/snapback]

Har du prøvd siste beta av Firefox 2.0? Hvis ikke så bør du for all del prøve - den kommer til å kicke ass når de får gjort den om til STABLE. Hvordan du klarer å nevne "bloatware" og "Internet Explorer" i samme setning uten at de har noe med hverandre å gjøre forundrer meg.

Lenke til kommentar
noe som selvfølgelig stemmer, har du f.eks gjort endringer i about:config? (f.eks endret variabler, lagt til strenger osv), har du editert userchrome.css, user.js, usercontent.css eller manipulert xpi filer?

vil tro at dersom du har gjort noe av dette har du litt mer it peil enne gjennomsnitts hjemmebruker. Har man slike muligheter i internetexplorer?

6578081[/snapback]

 

Mange muligheter i IE, om du lurer på det. Du kan f.eks. bygge et shell rundt IE (link til wikipedia artikkel). I tillegg har en mange muligheter til å tilpasse IE ved hjelp av group policy og andre gratis verktøy ifra microsoft (link).

 

Har Firefox og Opera støtte for group policy? Noe som er veldig greit for nettverksadm for å sette felles policyer for hele eller deler av en bedrift.

 

Som du muligens har fått med deg, så har ikke Microsoft satset så veldig på at den vanlige sluttbrukeren skal modifisere leseren (men ut ifra det du skriver så tyder det ikke at firefox heller vil det, siden det høres for komplisert ut for den vanlige almuen). Men IT-frikene som du kan lett bruke de enkle verktøyene til microsoft for å tilpasse ie, og er du enda mer frik kan du relativt "lett" lage et shell rundt ie (les Trident motoren) et et programmeringsverktøy som støtter COM.

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar
Hvis IE er så dårlig og FF så bra, hvorfor driver FF å retter opp så mange sikkerhetshull stadig da? -jeg ser stadig at Ashampoo antispyware og Ad-aware plukker opp ting som kommer gjennom FF...

 

Må si jeg foreløpig er svært fornøyd med IE7, selv om jeg stort sett bruker Opera9.

6574519[/snapback]

spørsmålet du bør stille deg er hvorfor windows fortsatt kommer med internet exploder 6 fra år 2001 (The last major upgrade to Internet Explorer, 6.0 SV1[1], is included in Windows XP Service Pack 2) dette er fra august 2004. Ta deg sammen og ikke post søppel!

 

forøvrig:

In May 2006, PC World rated Internet Explorer 6 the eighth worst tech product of all time.
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Explorer_6

 

 

uansett, dioX m.fl., firefox har den fordelen at den kan skreddersys etter ønske. for totale noobs bør den også fungere "tilfredsstillende" på linje med f.eks. opera.

 

i.explorer 7 beta programvare har såvidt jeg vet ingen fordeler framfor firefox 1.5 / 2 / 3, eneste som tiltaler bruk av denne nettleseren må vel være kompatibilitet med ie only nettsider (som i utgangspunktet er et latterlig konsept)

6574564[/snapback]

 

Ja det er godt mulig at totale noobs faktisk er godt over 95% av brukerne av uansett nettleser, og vel så det. Det er faktisk verdt å ofre en tanke at det sannsynligvis er sånn, og at FF ikke er så trygg som den var da jeg begynte å bruke den for en del år tilbake. Diskusjonene her preges ofte av å vise hva jeg kan og tar ikke hensyn til hvordan virkeligheten er der ute. -og jeg driver stadig å skreddersyr FF og Opera etter ønske, men jeg også fortrolig med disse og i tillegg Avant og K-meleon. At IE7 er en kraftig forbedring er det vel liten tvil om, og når den implementeres i MS update, så vil den for mange brukere representere en forbedring på sikt. IE6 er utdatert for lenge siden.

Lenke til kommentar

før jeg hadde Panda og FF: masse dritt på pc'n som kom da jeg surfa på IE

etter jeg fikk FF: meget lite

etter Panda og FF: kan telle på en hånd antall greier de siste månedene.

 

har nok dårig erfaring med IE så det holder. har på forhånd sått av automatiske oppdateringer for å slippe mer møkk på pc'n. til tross for at jeg er PS2-fan, vil jeg si at det beste fra Microsoft er xbox'n og noen pc-spill. IE6 var jo ikke noe annet en ett digert hull i XP!

 

dessuten, det er bra at FF oppdaterer jevnlig, i motsetning til microsoft som stanser download'ene en gang i måneden.

 

i tillegg er Microsoft noen egoistiske JÆ***ER som ikke lar deg vise hovedsiden deres fullt ut uten IE (som om det egentlig betyr noe :p )

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...