Gå til innhold

Hva er det med FM2006 egentlig?


Anbefalte innlegg

Jeg har spillt managerspill i evigheter, men har virkelig ikke sett på makan før. Jeg skjønner absolutt ingenting.

 

Nå har det seg slik at ballen er selvfølgelig rund, og at du kan fort tape en kamp der du har hatt definitivt flest sjanser og store deler av spillet, men at dette skal skje i 90% av kampene kan så slettes ikke forklares.

Stadig vekk går jeg på en smell der jeg har 15 skudd på mål, motstanderen har 2, også taper jeg 0-2

 

Jeg skjønner jo at noe må det være jeg gjør feil, men jeg skjønner ikke hva jeg kan gjøre, og keeperen sin feil er det definitivt ikke, for jeg har det som går for å være den beste keeperen i spillet.

Her er bare noen eksempler fra mine siste kamper denne sesongen:

 

http://home.no.net/apollox/FMpics/

 

Og en ting til, har noen i SIgames noen spesiell forkjærlighet for en viss Liverpoolspiller kalt Djibril Cisse? Personlig synes jeg det blir litt tåpelig når én spiller scorer 50 mål i en sesong der laget scorer 70. Han scorer aldri under 40 mål på en sesong, og tar alltid de 3 plassene for årets 3 peneste mål, pluss diverse andre priser... snakkes.

 

Bortsett fra alt dette det så er det vanskelig å legge fra seg dette spillet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å øk avsluttnings egenskapene til spissene eventuelt.

 

Det som er negativt i FM06 er den norske serien. Spilte i England med Norge som bakgrunns liga, og der kjøper dem inn en haug med utlendinger som ikke er innefor EU.

Dermed har dem flere spillere utenfor EU enn EU spillere og du kan bare ha 2 stk på laget i en kamp.

 

Syns dette burde forberedes.

Lenke til kommentar

apollox:

Prøv å still med andre taktikker, ikke kjør standar 4-4-2, men sett opp en diamantformasjon. Se hvor spillerene passer, prøv Ronaldo i midten i en diamantformasjon og angrepende med pil opp, sett han som angripende midtbane men som også putter en del skudd.

 

Og Manchester er temmelig dårlig uansett. :p

Det er mange taktikker osv, "kaste bort tid", "avsluttinger", "angripe/forsvare", still på dette.

 

Deosl:

Du kan gå innpå editor og skifte da... det er 0 problem, finner frem på 2min ;)

 

Edit:

Kanskje de gjør en del infofeil på folk. Cisse er ikke så god avslutter, men rask som et fly. Burde ha 20 på fart.

Men når de lagde Zlatan har de nok morret seg, han er ALT for god. Like god som Ronaldinho/bedre på noen måter utenom frisparkene :p

Endret av MeSa
Lenke til kommentar

Har egentlig gitt opp å vinne kamper i FM2006 jeg (simulator? yeah right). Så det jeg har gjort er at jeg tar over det laget jeg hater mest her i verden (Chelsea/Chelski), og selger alle spillerne deres på billigsalg til diverse norske klubber i 2. divisjon. Mere gøy enn det blir det ikke. :fun:

Lenke til kommentar

Ronaldo den kvalmsekken solgte jeg for 700mill til Chelsea, og henta Ronaldinho for 600mill fra Barcelona :)

 

Men uansett, kan da ikke være taktikken det står på siden jeg presser noe voldsomt i hver kamp, men det virker bare på meg som at motstanderen alltid trenger færre forsøk på å score flere mål enn meg. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det skjer jo aldri at et lag som har mest sjanser taper... neida... ;)

 

Det du skal være obs på er at det er bygd inn flere "mekanismer" i FM for å hindre "juksetaktikker" og store resultater o.l.

 

F.eks. cracker AI taktikken din gradvis, dvs kommer med motformasjoner som funker supert mot akkurat din formasjon. I tillegg er det bygd inn anti-scoringsgreier som prøver å forhindre "store" resultater (ala 7-6, 12-1 o.l.). Det er derimot ikke sagt at man aldri får slike resultater, men man får dem mye sjeldnere enn hva kampene kanskje kunne tilsi.

 

I tillegg spørs det jo hvor store de 25 avslutningen man hadde var, på og utenfor mål. Har en kompis jeg spiller Fifa med, og han påstår alltid at jeg vinner ufortjent, da han ofte vinner skuddstatistikken med et par skudd, feks 15-13. Poenget er at han veldig ofte skyter fra 30-40 meter, og da blir det ikke rare sjansene ut av det. Mine avslutninger er ofte fra 16m og inn, og da blir det mere "drillo-sjanser" ut av det :)

 

edit: prøv følgende:

 

ny keeper

mindre long shots

 

og prøv å se om målene du slipper inn er pga kontringer (at de kommer alene med keeper er nesten garantert mål). Mottiltak mot dette er lavere backfirer, men da blir det større strekk i laget, noe som heller ikke er så bra.

 

Mitt råd: eksperimenter :)

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme problemet som appolox. Jeg spiller min förste sesong med Arsenal, og har i grunn en veldig bra ellever. Likevel taper jeg. Jeg faar vel pröve aa eksperimentere litt.

 

Mange spillere er overvurderte paa FM, eller ikke passer i forhold til andre spillere. F. eks. er Asier del Horno hakket bedre enn Ashley Cole. Ellers er Zlatan totalt overvurdert.

 

Ellers vil jeg klage litt paa loadingtiden. Det tar utrolig lang tid aa komme gjennom en uke. Ikke bare fordi man beveger seg dag for dag, men ogsaa fordi loadingtiden etter at man har trykket paa Continue er saa lang. Paa ferie vil jeg ikke dra, for det kan hende at jeg kommer tilbake til et lag som ikke er lenger med i FA Cupen eller CL. :p

Endret av KGB-
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat det samme problemet som appolox. Jeg spiller min förste sesong med Arsenal, og har i grunn en veldig bra ellever. Likevel taper jeg. Jeg faar vel pröve aa eksperimentere litt.

 

Mange spillere er overvurderte paa FM, eller ikke passer i forhold til andre spillere. F. eks. er Asier del Horno hakket bedre enn Ashley Cole. Ellers er Zlatan totalt overvurdert.

 

Ellers vil jeg klage litt paa loadingtiden. Det tar utrolig lang tid aa komme gjennom en uke. Ikke bare fordi man beveger seg dag for dag, men ogsaa fordi loadingtiden etter at man har trykket paa Continue er saa lang. Paa ferie vil jeg ikke dra, for det kan hende at jeg kommer tilbake til et lag som ikke er lenger med i FA Cupen eller CL. :p

6583850[/snapback]

 

Ang loadetider, hvilken databasestørrelse har du? Jo større jo lengre tid. Har du treg maskin anbefales det å spille med mindre. Selv bruker jeg aldri "huge".

Lenke til kommentar

Jeg har en del ligaer; England (big (eller det nest störste? Kaller det big forelöpig)), Norge (huge), Tyskland (big), Italia (big) og Spania (big). Hva er egentlig forskjellen? Er det mulig aa justere databasestörrelsen naar man er i gang med spillet?

 

Jeg har ikke treig/gammel maskin, saa det kan ikke vaere det. Til tider kan det ta 4-5 minutter aa loade hvis det skjer mye.

Lenke til kommentar

Hadde nettopp en bortekamp der både jeg og motstanderen min hadde 9 skudd på mål hver.... Kampen endte 0-4, noe jeg nekter å godta, så jeg bare quitta spillet uten å save, så nå får jeg bare spille en 20 kamper om igjen... Men tror kanskje det er likesågreit når jeg har tapt 15 av de (selv om 13 av de 15 tapene er det jeg som har flest målsjanser)

 

Urealistisk møkkaspill, rett og slett.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Hadde nettopp en bortekamp der både jeg og motstanderen min hadde 9 skudd på mål hver.... Kampen endte 0-4, noe jeg nekter å godta, så jeg bare quitta spillet uten å save, så nå får jeg bare spille en 20 kamper om igjen... Men tror kanskje det er likesågreit når jeg har tapt 15 av de (selv om 13 av de 15 tapene er det jeg som har flest målsjanser)

 

Urealistisk møkkaspill, rett og slett.

6594338[/snapback]

 

 

Det finnes mange forskjellige typer skudd. Du har vanskelige og lette skudd for keeperen å ta. Du har gode og dårlige keepere. Du har gode og dårlige managere.

Lenke til kommentar
Ja da bør pinadø noen fortelle meg hva en god manager er ja fordi jeg skjønner iallefall ikke hva jeg gjør galt når jeg presser og har det meste av spillet i hver eneste kamp, men allikevel kommer ut med 0-4 eller 0-3 resultater.

6594507[/snapback]

Sorry.. Jeg var kanskje litt kvass på slutten av mitt forrige innlegg.. skal prøve å hjelpe deg litt på vei.. Har satt opp en liten checklist til deg.

 

Mentality: hvor står den? Står den for høyt oppe vil du ofte slippe inn mål på kontringer.

Tempo: Står den på max vil spillerne dine bli slitne. Da vil du slippe inn mål på slutten av kampene

Closing Down: Hvis den står på max vil spillerne også bli slitne.

Defensive line: Står den for høyt oppe vil du slippe inn fler mål

Tackling: Kommer an på dommeren, bør ikke stå på easy uansett.

Lenke til kommentar

Fm06 som alle spill har en de bugs og diverse uten PATCH, og som en kar her inne spurte dere om HAR DERE INSTALLERT NYESTE PATCH? Det er veldig vesentlig, og viss dere ikke har det, vil dere merke forskjell. Jeg har aldri hørt om store problemer med urettferdige resultater overlang tid, og kjempe mye urealisme, klart det går an å tape som ManU også, mot mye svakere lag, viss du blir frustrert over det spillet. Tenk hvor sinte de ekte manageren blir? :p

Lenke til kommentar

Glede seg til neste fm.

 

Men Jeg har null problem med dette, man vinner litt og man taper litt. Selvom jeg for det meste vinner :p wycombe i år 2013, vunnet CL 3 ganger Uefa cupen 1 gang serien PL 5 ganger. Fyllingen 2011 vunnet cl 1 gang serien hvert år siden jeg kom opp, og ett par cup seire.. Nøkkelen er og vurdere det andre laget sin taktikk, og utifra dems sette opp din (vet dette kan virke kjedelig og ta lang tid, men det er jo det som er gøy), jeg spiller oftest enten 3-2-2-1-2 eller 4-1-2-1-2, hvor då min defansive midtbane stort sett greier og plukke opp andre ballene og derretter sette i gang angrepet.

 

Og det med djibril cisse har jeg ikke opplevd, det er ofte noen spillere som spiller over den realistiske grensen, men det varierer ofte hvem det er.

Endret av Alex OK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...