Gå til innhold

Ny bærbar til jente 18 Media VK2. Pris etter behov


Anbefalte innlegg

Bruker:

Lillesøster på 18.

 

Bruksområde:

Hovedsaklig MSN, Surfing, Musikk, Skriving, film (koble til tv).

Av og til: Redigere filmer i forbindelse med skolearbeid på Media og kommunikasjon VK2 på videregående.

 

Pris:

Likegyldig. Billigst som mulig ifht bruksområdet.

 

Vekt:

Maks 3 kg, helst mindre.

 

Utseende:

Bra design. CTRL-tast der den skal være (helt nede til venstre). Så tynn som mulig.

 

Skjerm:

Maks 15" (Ikke clearview eller lign. Likegyldig til widescreen)

 

Skjermkort:

Maskinen skal ikke brukes til spill, se bruksområde.

 

Harddisk:

Tilpasset bruksområdet. Det som kommer til å ta plass er videoredigeringen i ny og ne og Adobe-programmer pluss lagring av nedlastede filmer.

 

Minne:

1024 DDR er eneste krav.

 

Prosessor:

Skal ikke overklokkes, ellers billigst ifht bruksområdet.

 

Mus:

Optisk. Ellers ganske likegyldig. Noe som funker helt greit.

 

Trenger ikke:

Ekstra skjerm eller tastatur.

 

Trenger:

Ekstra batteri? Nødvendig?

Støysvak (lydløs ved lett bruk)

(Minst mulig varm ved lett bruk)

DVD-brenner.

Dual-View på skjermkort (dvs. tv-out/SVIDEO. likegyldig til DVI)

Wireless network.

minnekortleser

lang batterilevetid

min 3 usb-porter

slot-in hvis mulig

 

PS. De punktene som ikke er nevnt er ikke spesielt viktige

 

Håper dere kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Latitude D620

Zepto Znote 6214W

Tar med en Alienware pc sånn bare for morro. De er veldig ok.

Area-51 m5550

 

NB! pass på hvis du kjøper en alienware at du kan ikke bruke den til å lage Atomvåpen.

Hentet fra "Standard Terms and Conditions for Sale Agreement" : "Further, under United States law, the goods shipped pursuant to this Agreement may not be sold, leased, or otherwise transferred to restricted countries or utilized by restricted end-users or an end-user engaged in activities related to weapons of mass destruction, including activities related to the design, development production or use of nuclear weapons, materials, facilities, missiles or the support of missile projects, and chemical or biological weapons"

Lenke til kommentar

Hehe.. Jeg går " Multimedieteknologi og -design" på Høgskole og har en liten Dell X1. Syns det er for lite warez til Mac. Og jeg bruker en del Photoshop, Illustrator, 3Ds Max, Premiere Pro, After Effect.. etc etc. Og det er ikke programmer jeg har råd til å kjøpe. Derfor er det ikke så greit med Mac, hvor utvalget er mye mindre.

 

btw. Bruker ikke Dell pcen til rendering etc. Det har jeg et par kraftverk hjemme til.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Hehe.. Jeg går " Multimedieteknologi og -design" på Høgskole og har en liten Dell X1. Syns det er for lite warez til Mac. Og jeg bruker en del Photoshop, Illustrator, 3Ds Max, Premiere Pro, After Effect.. etc etc. Og det er ikke programmer jeg har råd til å kjøpe. Derfor er det ikke så greit med Mac, hvor utvalget er mye mindre.

 

btw. Bruker ikke Dell pcen til rendering etc. Det har jeg et par kraftverk hjemme til.

6568815[/snapback]

 

 

Lite warez til OSX? Da har du tydeligvis ikke brukt bittorrent... :whistle:

Lenke til kommentar
Hehe.. Jeg går " Multimedieteknologi og -design" på Høgskole og har en liten Dell X1. Syns det er for lite warez til Mac. Og jeg bruker en del Photoshop, Illustrator, 3Ds Max, Premiere Pro, After Effect.. etc etc. Og det er ikke programmer jeg har råd til å kjøpe. Derfor er det ikke så greit med Mac, hvor utvalget er mye mindre.

 

btw. Bruker ikke Dell pcen til rendering etc. Det har jeg et par kraftverk hjemme til.

6568815[/snapback]

 

 

Lite warez til OSX? Da har du tydeligvis ikke brukt bittorrent... :whistle:

6568956[/snapback]

Hehe.. joda.

Men programvaren til PC har en tendens til å være tilgjengelig raskere. Mest siden jeg stort sett ikke henter slikt som torrent. *Host*ftp*Host*

 

men la nå ikke dette skli helt ut. Tilbake til det vi pratet om.. bærbare!

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Hehe.. Jeg går " Multimedieteknologi og -design" på Høgskole og har en liten Dell X1. Syns det er for lite warez til Mac. Og jeg bruker en del Photoshop, Illustrator, 3Ds Max, Premiere Pro, After Effect.. etc etc. Og det er ikke programmer jeg har råd til å kjøpe. Derfor er det ikke så greit med Mac, hvor utvalget er mye mindre.

 

btw. Bruker ikke Dell pcen til rendering etc. Det har jeg et par kraftverk hjemme til.

6568815[/snapback]

Eh, av de programmene du nevner er det bare 3Ds Max og Premiere Pro som ikke er til Mac, men vi har da erstatninger. Som f.eks Final Cut Pro og Maya. Har samtlige programmer på min maskin, og har jeg betalt for dem? Nei, det har jeg ikke... Så warez til Mac er lett og finne, men når man ikke leiter, så finner man heller ikke...

 

Men så skal man ikke sitte her og bryte loven heller, så det er lovlig programvare det gjelder!

Lenke til kommentar
Men det ser ut som den kun har to usb-utganger, hvilket er på grensen til for lite.. og den har vel heller ikke minnekortleser?

6569298[/snapback]

Den har to USB-utganger - en på hver side, og den har ikke minnekortleser, men det kan du kjøpe og sette inn i PCMCIA-kortplassen, så det er ikke noe problem...

 

Hvilke ting er det som skal kobles i USB-portene? Har selv 2 usb-porter på diverse datamaskiner, og jeg synes ikke det er noen problemer med det på en bærbar...

Lenke til kommentar
vel, kanskje det ikke er så lite, jeg har bare hørt at tre er vanlig..

jeg la også merke til hvordan CTRL-tasten er plassert, og det er litt bad!

6569412[/snapback]

Har aldri hatt noen problemer med CTRL-tasten på macen, iogmed at den sjelden/aldri vil bli brukt... Det CTRL brukes til på PC, har Macen en knapp som heter Kommando. Den er merket med et eple og en severdighetslogo, og er nærmeste nabo til mellomromknappen på begge sider.

 

Det har aldri vært noe problem for meg, væffal... Blir FORT vant til det!

Lenke til kommentar
vel, kanskje det ikke er så lite, jeg har bare hørt at tre er vanlig..

jeg la også merke til hvordan CTRL-tasten er plassert, og det er litt bad!

6569412[/snapback]

Har aldri hatt noen problemer med CTRL-tasten på macen, iogmed at den sjelden/aldri vil bli brukt... Det CTRL brukes til på PC, har Macen en knapp som heter Kommando. Den er merket med et eple og en severdighetslogo, og er nærmeste nabo til mellomromknappen på begge sider.

 

Det har aldri vært noe problem for meg, væffal... Blir FORT vant til det!

6569423[/snapback]

 

huff..

jeg er fryktelig glad i hurtigtaster, og bruker ctrl MYE!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...