Gå til innhold

Ny bærbar til jente 18 Media VK2. Pris etter behov


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal jeg foreslå noe som garantert holder må det bli en HP nc6320. Har jobba mye med Dell (via Hydro; de har forresten sagt opp avtalen med Dell, ikke overraskende akkurat...) og fått det meste av annet bærbart Elkjøpmøl innom sjappa for rep, men HP's nc og nx serie er erfaringsmessig absolutt det mest stabile, raskeste og beste på markedet i de ulike kategoriene.

nc 6320 vil være perfekt til ditt bruk og garantert å holde lenge til det hun trenger den til. Skjermen på denner er også eksepsjonelt god.

 

Batterilevetiden er også meget god, merk deg denne spesifikasjonslinjen:

"Primærbatteriets driftstid på 4 t 45 min kan økes til hele 9 t 45 min med mobil datakraft når det kombineres med HP Extended Life-batteriet, eller 14 t 45 min med HP Ultra-Capacity-batteriet." Skulle holde det.

 

Og joda, jeg vet at kvalitet koster, men så holder det også mye lengre ;)

Hun kan jo spørre gamlngene om en liten "studentgave" til å hjelpe henne med finansieringen. Det er absolutt verdt det :thumbup:

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
vel, kanskje det ikke er så lite, jeg har bare hørt at tre er vanlig..

jeg la også merke til hvordan CTRL-tasten er plassert, og det er litt bad!

6569412[/snapback]

Har aldri hatt noen problemer med CTRL-tasten på macen, iogmed at den sjelden/aldri vil bli brukt... Det CTRL brukes til på PC, har Macen en knapp som heter Kommando. Den er merket med et eple og en severdighetslogo, og er nærmeste nabo til mellomromknappen på begge sider.

 

Det har aldri vært noe problem for meg, væffal... Blir FORT vant til det!

6569423[/snapback]

 

huff..

jeg er fryktelig glad i hurtigtaster, og bruker ctrl MYE!

6569442[/snapback]

Er man glad i hurtigtaster er Macen en soleklar vinner!

 

Der har man hurtigtaster for det aller meste... Irriterer meg på PCen at det ikke er noe særlig hurtigtaster i windowsen, men det er det i OS X. Der er det hurtigtaster for det aller, aller meste, nemlig! Men som sagt - kommando erstatter ctrl..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hatt en liten ferie, back.

 

Innebygget minnekortleser kan bli problem. Er nemlig ikke PCMCIA Fidel_Castro, men ExpressCard. Lite tilbehør enda, men det kommer.

 

Jalla: Den svarte støgge der til en jente på 18? Den passer inn i et kontormiljø på Hydro, ikke på Media VK2. Jeg vet det er gode maskiner, men jeg synes MacBook'en passer bedre til "media-oppgaver".

 

Jeg har selv en PowerBook med bare 2 USB-kontakter. Det er null problem. Jeg bruker følgende: Minnekortleser (1USB), DV-cam (1firewire) og evt. mus (1usb). Men touchpadden på mac'en er så utrolig stor, myk, nøyaktig og deilig at du ikke trenger mus. Ulikt alt annet.

 

Til hurtigtaster: CTRL på Mac er IKKE det samme som på PC. Du bruker "Eple"-tasten istedet. To stykker plassert perfekt på tastaturet. Eks. Eple + C (kopier), Eple + W (lukke vinduet), Eple + P (skrive ut) etc. etc. I tillegg kan du bruke F1, F2, F3 etc. til ting som lyd, lysstyrke, skjerm. For ikke å snakke om exposé...

Lenke til kommentar

Svarte støgge? Hæhæ, dårlig med rosa, fluffy PC'er :D

Vil heller si stilrent og uten unødvendig blinkende lysdilldall.

Men hey, for all del, ignorer erfaringsmessige opplysninger :whistle:

 

Kjenner forøvrig til flere jenter som skal ut i studier som har handla denne type PC eller lignende og er storfornøyde med både utseende og ytelse.

 

Jobber endel med Adobeprodukter inne bilde og videroredigering samt 3DStudio MAX sjøl. Min erfaring er at Mac's uovertruffenhet på dette området er en smule overdrevet, der lever Mac på gammelt ry fra slutten av nittitallet.

Fikk forøvrig mer tryn i 3DSMAX med Mac enn PC da jeg studerte...

 

Om den HP'en ikke er tingen så gå da heller for Mac, det er himla mye bedre enn alternativet med store klistremerker som er ment å snu oppmerksomheten bort fra den røtne elektronikken under huven :)

Lenke til kommentar

Jeg mente ikke å si at HP'en er dårlig. Beklager hvis jeg var litt vel direkte. Jeg har sett på NC/NX-serien og mener dette er et skritt i riktig retning for HP. Dette er bedrifts-laptoper som kan måle seg med Thinkpad-serien. Tro meg, jeg elsker ThinkPad stilen, men til sitt bruk :).

 

Men jeg har en dårlig følelse ved at en jente på Medier&Kom. kjøper den. Har selv noen venner der. Mange bruker Mac, derfor er det lett å få tilgang til programvare eller hjelp til å bruke den. Dessuten er det fakta at Mac brukes mye media/kreativitets-bransjen.

 

Når det gjelder ytelse: Min G4 blir rompekjørt av Intels-CPU'er. Den duger ikke spesielt bra i krevende programmer. Men siden OS-X er så smidig laget fungerer det meste greit. Men nå er vi så heldige å ha Intel på "vår" side også ;). Dermed vil ikke ytelsesforskjeller være et problem lenger. Har en iMac med 2,0GHz CoreDuo. Går så det griner!

 

Men nå har MacBook Pro'en faktisk noen fordeler. Den har mye bedre skjermkort, litt mer lyssterk skjerm og veier litt mindre.

 

Mitt valg sto også en gang i tiden mellom en ThinkPad i titan og en PowerBook.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...