Gå til innhold

kanontilbud ved felleskjøp av dell lcd 24" og 30"


souljah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OHH MYYY GOD!!

 

Jeg hadde 24" skjerm fra før og trodde ikke jeg skulle bli så imponert over 30".. men gud som jeg tok feil.. dette er helt perverst :w00t:

 

Skjermen hadde et jevnt og fint baklys og ingen defekte pixler funnet enda.. om jeg ikke finner noe syns jeg det er imponerende.. det er 4,1Millioner pixler.

 

Jeg har hatt mange flatskjermer, 11stk totalt men aldri har noe gjort så stort inntrykk på meg.. den er enorm!!

Lenke til kommentar
åh.. missunner deg ArticOC! Jeg hadde heller ingen døde pixler(har ikke sett noen enda)

Grattis med kjempeskjerm!

 

Min neste skal være en 30" :yes:

6674356[/snapback]

Full medlidenhet til dere som sitter på 24", det ble plutselig litt i minste laget etter å ha sittet noen minutter foran dette "beistet".

 

Kommer med noen bilder av skjermen og også med 2405`en min like ved. Men jeg tror dette er noe som må oppleves i virkeligheten for å egentlig skjønne hvor mye større 30" er enn 24"..

Lenke til kommentar

gratulerer ArticOC - godt å høre at du er fornøyd og litt til - du vet jeg vet jo akkurat hva du snakker om :love: -- dog må vente til jeg får levert kabinett psu og cpu (må sette sammen min nye rigg først) men tenker det vil bli gøy å få bootet en helt ny rigg og få windows logoet opp for "første" gang på 3007'n - gleder meg til å se bildene etterpå :)

Lenke til kommentar
gratulerer ArticOC - godt å høre at du er fornøyd og litt til - du vet jeg vet jo akkurat hva du snakker om  :love: -- dog må vente til jeg får levert kabinett psu og cpu (må sette sammen min nye rigg først) men tenker det vil bli gøy å få bootet en helt ny rigg og få windows logoet opp for "første" gang på 3007'n - gleder meg til å se bildene etterpå  :)

6674583[/snapback]

Du har noe å glede deg til ja :)

 

Tusen takk for samarbeidet og jeg har enda kontonummeret ditt ;)

 

Har desverre ikke hatt tid til å ta bilder og sånn, naturlig nok.

Lenke til kommentar
Ja du får kosse deg med den nye skjermen, jeg bare gleder meg til jeg får PC deler og kan bruke min skjerm på full oppløsning.

6674821[/snapback]

Jupp, det kan jeg love deg at jeg skal :)

 

Jeg har funnet en liten ulempe med skjermen, jeg har -0,5 i brillestyrke og det regnes som ingenting i vanlige sammenhenger, men siden 30" har mindre pixelpitch enn en 17" gjør dette nok at jeg må bruke brillene igjen etter mange år i skrivebordskuffen. Men for å si det helt ærlig.. det gjør ingenting :p

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Håper du ikke sitter inntil den pulten når du  sitter med dataen.

 

Blir skjerm også litt varm oppå bak ?

6674986[/snapback]

Som jeg har nevnt tidligere i tråden.. blir nok nytt skrivebord på meg også ja :blush:

 

Skjermen blir det jeg vil kalle for "normalt" varm oppe på baksiden, den skiller seg ikke ut fra andre skjermer jeg har eiet.

Lenke til kommentar
30" har mindre pixelpitch enn en 17"

 

Hva er pixelpitch?

6674956[/snapback]

Pixelpitch forteller deg hvor tett pixlene sitter på skjermen. En 17" med oppløsning på 800 x 600 vil ha mye større pixelpitch enn en 17" med oppløsning på 1280 x 1024. Husk at jeg her beskriver oppløsningen som "native" = den høyeste oppløsningen som matrisen pixlene sitter i støtter.

 

Nærsynte folk får ofte problemer med skjermer som har en pitch på under 0,27mm, dette fordi pixlene blir for små og bildet oppfattes som uklart. En 19" er egentlig det optimale for folk flest da den har samme oppløsning som 17" men mye større areal = større pitch.

 

Dette er også grunnen til at man f.eks ikke kan benytte en LCD-TV som monitor, oppløsningen er alt for lav og man oppfatter bildet som "grumsete"/ekkelt. I dette tilfellet blir pixelpitchen for stor og man legger tydelig merke til pixlene som danner bildet og ikke bildet i seg selv. Når man derimot sitter seg i sofaen oppfattes LCD-TV`en som knivskarp. Dette fordi synsfeltet minsker jo lengere du flytter deg fra skjermen.

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Batteriene på digitalkameraet mitt var helt dødt. men tok et bilde med mobilen min enn så lenge. Saken som ligger på bordet er 2405`en min  :!:

6674971[/snapback]

 

Fy flate, det der er helt perverst! Prøvd noen spill enda? ;D

6675326[/snapback]

Hehe.. jepp!

 

Nei, har ikke prøvd noen spill enda men gruer meg til det, tviler på at 7900GT`en klarer å holde ok flyt på høyeste oppløsning :whistle: Men det ordner seg når neste gen. skjermkort kommer.

 

Eller så har det gått i mye HD-video siden jeg fyrte den igang :love: Har endel filmer og forskjellig i 1080p.

Lenke til kommentar

Så at noen tidligere i tråden etterlyste flotte bakgrunnsbilder i høy oppløsning og widescreen format.

 

Da kan dere gå hit:

 

http://interfacelift.com/wallpaper/index.p...s&w=2560&h=1600

 

 

her finnes de fleste widescreenformat og høyeste oppløsning på bildene er:

2560 x 1600

 

Og det er STORT utvalg og FLOTTE bilder for enhver smak tror jeg.

 

Skulle bare ønske jeg også hadde like fin skjerm som dere.

Endret av kalvesta
Lenke til kommentar
30" har mindre pixelpitch enn en 17"

 

Hva er pixelpitch?

6674956[/snapback]

Pixelpitch forteller deg hvor tett pixlene sitter på skjermen. En 17" med oppløsning på 800 x 600 vil ha mye større pixelpitch enn en 17" med oppløsning på 1280 x 1024. Husk at jeg her beskriver oppløsningen som "native" = den høyeste oppløsningen som matrisen pixlene sitter i støtter.

 

Nærsynte folk får ofte problemer med skjermer som har en pitch på under 0,27mm, dette fordi pixlene blir for små og bildet oppfattes som uklart. En 19" er egentlig det optimale for folk flest da den har samme oppløsning som 17" men mye større areal = større pitch.

 

Dette er også grunnen til at man f.eks ikke kan benytte en LCD-TV som monitor, oppløsningen er alt for lav og man oppfatter bildet som "grumsete"/ekkelt. I dette tilfellet blir pixelpitchen for stor og man legger tydelig merke til pixlene som danner bildet og ikke bildet i seg selv. Når man derimot sitter seg i sofaen oppfattes LCD-TV`en som knivskarp. Dette fordi synsfeltet minsker jo lengere du flytter deg fra skjermen.

6675070[/snapback]

 

Takk for en bra forklaring :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...