Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!

Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 121 stemmer

1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

• "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      140
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      121
    • Café creme
      4
    • Americano
      112
    • Caffé Macchiato
      19
    • Caffé mocha
      110
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      353
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47

Anbefalte innlegg

Skrevet

La Vereda er en av de beste colombianske kaffene jeg har smakt.

La Lomita på Tim Wendelboe er også super, om du er på de colombianske for tiden ;)

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Skrevet

Noen som vet noe mer om den "Peet's" kaffeen? Så en video på youtube om hvordan man lagde presskanne kaffe, og da anbefalte han peet's hele tiden, og lovet at han ikke jobbet for de.

Virker mystisk...

Skrevet

Har gode erfaringer med Peet's. Bestilte meg to poser (en pose er på en pound, ca. 450 gr.) av Major Dickason's Blend, og smaken er bare helt herlig. Liker du sterk kaffe, så kan denne trygt anbefales. Betaling med Visa hadde jeg heller ingen problemer med.

Angående videon du snakker om, må du nesten vise oss hvilken du mener. :)

Skrevet

leste tidligere i tråden at espresso inneholdt faktisk 20 ettellerannetmålevekt koffein mens helt standard filterkaffe inneholdt 80 ettellerannetmålevekt.

JEG har et spørsmål btw... Jeg har en espresso maskin hjemme, og jeg var på meny. Der har de en maskin som kverner kaffe fra kokekaffe til tyrkisk kaffe, blablabla, jeg har en pose med espresso malt blå java.

det er en bryter på den, tar den ett hakk til høyre, så koker den opp vannet, også venter du til et lys lyser, også tar du den ett hakk lengre bort. Når jeg så gjør det begynner det å dryppe espresso ned i koppen min, men hvor lenge skal den stå på? når vet jeg at den er ferdig?

Skrevet
leste tidligere i tråden at espresso inneholdt faktisk 20 ettellerannetmålevekt koffein mens helt standard filterkaffe inneholdt 80 ettellerannetmålevekt.

JEG har et spørsmål btw... Jeg har en espresso maskin hjemme, og jeg var på meny. Der har de en maskin som kverner kaffe fra kokekaffe til tyrkisk kaffe, blablabla, jeg har en pose med espresso malt blå java.

det er en bryter på den, tar den ett hakk til høyre, så koker den opp vannet, også venter du til et lys lyser, også tar du den ett hakk lengre bort. Når jeg så gjør det begynner det å dryppe espresso ned i koppen min, men hvor lenge skal den stå på? når vet jeg at den er ferdig?

Hyggelig med en "fersking" på espresso!

Det er ganske strenge kriterier for hva som kan kalles espresso, og Norsk Kaffe Informasjon er en autoritet på kaffe-relaterte spørsmål.

http://www.kaffe.no/?l=13

Tobias

Skrevet

Gikk nylig til innkjøp av en Isomac Giada og kaffekvern med 26 kverningsgrader. Herlig å ha en god maskin og nyte kaffe brygget fra ferske, nykvernete bønner hjemme på kjøkkenet. Det har blitt en god del eksperimentering for å finne riktig kverningsgrad for den perfekte cremaen, men nå er den bra helt til jeg bytter bønner ;)

Går for tiden i en 40% Robusta og 60% Arabica italiensk blend som er ganske typisk espressoblend der nede. Forholdsvis bitter for norske ganer, men den er helt nydelig synes nå jeg. En dobbel espresso, eller eventuelt cortado om morgenen så er man klar for en dag på kontoret.

Skrevet

oi.. Denne tråden hadde jeg ikke sett før, er ganske så besatt av kaffe så må ha denne i mine innlegg.

Skal komme sterkere tilbake, må bare få i meg morgenkaffen først.

Skrevet

Hei. Jeg er en gladturvandrer som elsker kaffe. Når jeg er ute på tur er det mest praktisk med pulverkaffe. Siden dette som kjent er av ymse kvalitet, lurer jeg hva dere mener er den "beste". Har smakt mange typer, og trenger input på hva som pleier å virke.

MVH

Skrevet

Kunne en Travel Press være et alternativ? :) Så er du kvitt pulverkaffen for godt. Leste litt på produktomtalene rundt denne, og stort sett så er alle fornøyd. Det du må passe på, er å ha en litt grovere malt kaffe, altså for presskanner. Han ene der inne anbefaler en litt grovere grad av kværninga, så presskannemalt skal i utgangspunktet gå fint.

Skrevet

Noen som vet hva prisende blir med frakt og alt for peet's kaffe fra "uniten" til Norge?

Og noen som vet om et bra sted å kjøpe en presskanne som ser fin ut?

• 1 måned senere...
Skrevet
Kunne en Travel Press være et alternativ? :) Så er du kvitt pulverkaffen for godt. Leste litt på produktomtalene rundt denne, og stort sett så er alle fornøyd. Det du må passe på, er å ha en litt grovere malt kaffe, altså for presskanner. Han ene der inne anbefaler en litt grovere grad av kværninga, så presskannemalt skal i utgangspunktet gå fint.

Travel Press er ganske kos det. Min Bodum kjøpte jeg på kaffebrenneriet, tror nok det blir billigere enn å kjøpe fra USA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...