Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Dobbel cortado er favoritten her. Fantastisk god kaffe. Igår fikk jeg en kakao når jeg spurte etter Cortado først, hehe.. Den store koppen var litt avslørende.

Den feilen gjør vi ofte. Er vanskelig å høre hva kunder sier over støyen fra espresso, steamer og det som hører med.

 

Cortado med krem er også vanlig. :thumbup:

Lenke til kommentar
yuk! Ekkelt Starbucks-søl alt sammen.

 

Ja apropos, var innom en starbucks-café-greie i London her i februar. Fydda og fysja, først og fremt fikk jeg kaffen i et stygt varmebeger når jeg satt inne, og dessuten smakte den billig (mener det var americano). Alt for mye vann. Det er forresten heller ikke en kaffe jeg pleier å drikke, men tenkte det kunne være litt godt der og da. Noe det ikke var.

 

Hadde like dårlig kaffesuksess over gata fra Harrods. Bestilte meg en trippel espresso (var trøtt, så tenkte cappuccino), og fikk den servert i et pittelite beger. Litt småflau kom jeg på at det faktisk bare var espresso jeg hadde bestilt, men kom meg til hektene når jeg så det var en dobbel og ikke en trippel, så jeg fikk en trippel gratis. Etterhvert da vi tok toget ut av byen for å se Fulham - Aston Villa på Craven Cottage merket jeg at det nok ble litt mye kaffe, og jeg fikk en uggen, stressa følelse, ispedd litt kvalme :D

Lenke til kommentar
yuk! Ekkelt Starbucks-søl alt sammen.

 

Ja apropos, var innom en starbucks-café-greie i London her i februar. Fydda og fysja, først og fremt fikk jeg kaffen i et stygt varmebeger når jeg satt inne, og dessuten smakte den billig (mener det var americano). Alt for mye vann. Det er forresten heller ikke en kaffe jeg pleier å drikke, men tenkte det kunne være litt godt der og da. Noe det ikke var.

 

Hadde like dårlig kaffesuksess over gata fra Harrods. Bestilte meg en trippel espresso (var trøtt, så tenkte cappuccino), og fikk den servert i et pittelite beger. Litt småflau kom jeg på at det faktisk bare var espresso jeg hadde bestilt, men kom meg til hektene når jeg så det var en dobbel og ikke en trippel, så jeg fikk en trippel gratis. Etterhvert da vi tok toget ut av byen for å se Fulham - Aston Villa på Craven Cottage merket jeg at det nok ble litt mye kaffe, og jeg fikk en uggen, stressa følelse, ispedd litt kvalme :D

Ja, huff. Er det jeg alltid har sagt (I hvertfall siden jeg begynte på kaffebrenneriet). Nå vet ikke jeg om trippel espresso er det beste å bestille, jeg ville heller bestilt tre enkle og drukket de i tur og orden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har Starbucks kjøpt opp selskapet som lager Clover-bryggeren. Hva slags konsekvenser dette vil ha er vanskelig å si. Hvis de ikke låser ute alle andre vil det på lang sikt føre til svært billigere Clovere til massene, og kanskje også hjemmemodeller (man kan håpe).

 

Siden det ikke finnes Starbucks i Norge må man nok fortsatt til Oslo for å få forsøkt Cloveren.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle stikke innom denne tråden for å spørre om et lite råd fra dere kaffeelskere, hvilken kaffe er den aller sterkeste? Er enkelte dager helt avhengig av kaffe på morningen for å ikke falle om, hvilken bør jeg gå for for å holde meg i sjakk i slike tilfeller?

 

P.S. energidrinker er ikke et alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...