Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Er det noen som drikker Krone kaffe i denne tråden her?

Stoler dere på fairtrade?

Ville dere betalt 1 kr mer for filterkaffen hvis dere visste at denne ene kronen gikk til et veldedig fond?

 

Holder på med en markedsundersøkelse så hadde vært til stor hjelpe hvis noen kunne gitt noen innspill på disse punktene.

Drikker ikke krone kaffe!

Om jeg stoler på firtrade: Tja ...

Betalt en korne ekstra til veldedighet: JA!

 

Tobias

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg søkte i tråden og er overrasket over at

Max Havelaar-stemplede Farmer's Coffee ikke er nevnt.. Det er en fantastisk god kaffe! Skikkelig god og brent smak, mye mer "mann" enn evergood, friele og de andre. Det er ordentlig god kaffe!

Se etter den, den ser slik ut: farmer.jpg Den koster deg strengt tatt ikke mer heller, da de fleste vil lage denne litt tynnere enn de andre merkene.

 

Er det noen andre som ser med bekymring på at Shell/7-11 tar over en masse YX-stasjoner? Jeg har alltid kunne stole på at min kjære YX-kopp holder meg med godsaker når jeg er på tur.. Nå må jeg kanskje gå over til statoil og maskin-kaffe :( Like mange statoilstasjoner er det heller ikke langs mine ruter..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
En ismocca lages vel gjerne med espresso, det vil si kaffe. Kokos kan jeg ikke tenke meg blir noe godt, men smaken er som baken.

"Hoppetihei, du overrasker ikke meg!" :p

Eg er nokså klar over at det er kaffi i blandinga. (:

Lenke til kommentar

Selv startet jeg med espresso, men det vanligste nå til dags er nok å bestille Caffe Mocca eller Caffe Latte/ Café au Lait, da dette er drikkene med mest melk i forhold til kaffe. Dette blir da på kaffebaren, hvis ikke du har mulighet til å lage espressobaserte drikker hjemme.

 

Når det gjelder "vanlig" kaffe (Traktekaffe, Presskanne osv.) tror jeg grunnen til at folk ikke liker dette i starten er at kaffen er sur fordi det ikke blir brukt riktig mengde kaffe. Prøv å ha et par skjeer til i kaffefiltere, så smaker det straks bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...