Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Automat + Turbo + Dumpventil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett en gang i livet mitt en automater med dump, det hørtes faktisk rått ut, men vet ikke om du må montere noe i tillegg for å få ordentlig lyd, men en rask telefon til f.eks TS Racing, VS Motor ogl, så får du vell gode og ærlige svar, og ikke antakelser og mye negativt språk mot deg.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
Jo naturligvis kommer det et fall i turtallet men det er fortsatt fullt drag på motoren i motsetning fra manuellkasse da man slipper gassen for å gire.

Høres ut som smør på flesk for min del.

6543075[/snapback]

 

 

Spre negative ord, og det negative gror :hmm:

 

 

Funker helt fint, dumper trykket ved giring.. Selvfølgelig. Og har absolutt ingenting med smør på flesk og gjøre.

Lenke til kommentar
Jo naturligvis kommer det et fall i turtallet men det er fortsatt fullt drag på motoren i motsetning fra manuellkasse da man slipper gassen for å gire.

Høres ut som smør på flesk for min del.

6543075[/snapback]

 

 

Spre negative ord, og det negative gror :hmm:

 

 

Funker helt fint, dumper trykket ved giring.. Selvfølgelig. Og har absolutt ingenting med smør på flesk og gjøre.

6546982[/snapback]

 

:yes:

Tok meg en prat med søskenbarnet mitt som er bilmekk, og han mente det ikke var smør på flesk! Så sa han, er det dessuten værre at han monterer dumpers på en automat enn andre som bare monterer for lydens skyld og har manuell?

Lenke til kommentar

Da kommer mitt store spørsmål:

Hvorfor skal trykket dumpes når bilen girer?

Jeg ønsker jo fult trykk så lenge jeg gir gass og det er hele veien under akselerasjon.

Er ikke det da dumt at trykket dumpes under akselerasjon?

 

Dette spør jeg om fordi det ser ut som det er visse elementer med en dumpventil jeg tilsynelatende ikke forstår.

 

Og bare for å ha det klart er utgangspunktet mitt en hydraulisk automatkasse med converter og ingen elektronisk triptronick kasse.

Lenke til kommentar

Har visst noe med automatkassen å gjøre. Men det skal funke, har sett mange filmer der biler med automat har dumpers, og de lager psshhh... når den "skifter" gir. Jeg kan ikke si at jeg vet hvordan alt i en automat virker, så jeg skal ikke komme med påstander jeg ikke kan forsvare, orker ikke en krangel med noen her inne.

Lenke til kommentar

En bil med turbo og "vanlig" automat har da nytte av dumpventilen den også. Dumpen vil åpne når man slipper gassen, akkurat slik som på en bil med manuellgir

 

Det blir akkurat det samme som om man ikke slipper gasspedalen når man girer med en manuellkasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...