Gå til innhold

Tipstråden mot veps, mygg, klegg og knott


Anbefalte innlegg

Dette er det kjipe med sommeren; har totalt vepse-noja!

 

Har drept over 30 klegg siste to døgna....

 

For følgende plagsomme insketer: veps, bie, humle, (stikke)mygg, klegg og (svi)knott

Hvordan hindrer man at de stikker/biter?

Hvordan får man dem til å holde seg borte?

Hva gjør man når man først er blitt stukket/bitt?

KOM MED DINE TIPS HER!

 

 

Annet man skal vokte seg for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant dette:

Bistikk

 

Bistikk gjør ofte veldig vondt, men er som regel helt ufarlig. Den greieste måten å redusere hevelse og smerte på, er å helle på litt salmiakk. Er det noen i nærheten som røyker pipe, er tobakksaus fra pipa en effektivt lindrer. Hydrokortison fjerner hevelse og smerte. Det kan du få kjøpt på resept på apoteket. Kortison må ikke brukes sammenhengende mer enn to dager.

Om du svelger en bi som stikker inne i munnhulen eller i spiserøret, kan hevelsen føre til pusteproblemer. Motmiddelet er da:

Løs opp 12 kortisontabletter i et glass vann og drikk dette. Så mange tabletter må bare inntas én gang. Noen mennesker er allergiske mot giften og kan få alvorlige komplikasjoner.

 

Dessuten:

 

KUN HUMYGGEN STIKKER (suger :green:). Dette gjør at hun kan få ca. 1000 ganger så mange avkom. En viktig grunn til å ikke bli stukket!

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke til å stikke under en stol at de forskjellige myggproduktene også virker mot det meste som flyr (vi snakker Mygga, Radar og Off!).

 

har du skikkelig noia, er det jo bare å kjøre på med myggserviett, myggspiral på bordet, myggrøkelse (!) og Off! Olje.

 

Sistnevnte har jeg hatt mest effekt med, det var det vi brukte i armyen i nord.. og der er det mygg kan jeg fortelle dere! :w00t: såå store...

 

ellers var det mange som brukte en olje som egentlig var beregnet på hester, men er litt skeptisk. det er jo egentlig beregnet på hester... :D

Lenke til kommentar

Noen mennesker er jo mer tiltrekkende for mygg o.l. fordi blodet deres lukter mer "søtt." Så man kan vel aldri komme seg helt unna. Ev.t ta på seg heldekkende drakt (burka?) om man er helt desperat.

Ellers hjelper det jo med alle midlene, som noen sa oppi her.

 

Det hjelper hvertfall å ta en bomullsdott med eddik på når man har brent seg på brennesle, og med mindre jeg husker helt feil, så funker det på vepsestikk.

Jeg sverger til Eurax på myggstikk og kleggbitt, jeg er en av de som hovner skikkelig opp og må klø meg til blods.

Lenke til kommentar
jeg er en av de som hovner skikkelig opp og må klø meg til blods.

6523283[/snapback]

 

Ahhh jeg også

 

Knottbitt! ARGH JÆVLA BUGS

 

^^ sånn så jeg ut etter 2 timer ved elva for noen uker sia... jeg får seriøse reaksjoner på mygg og knott... fuckings dritt kryp!

 

*edit: det blei værre, på begge armene, magen og beina.. :mad: , og jeg prøvde 5 forskjellige typer myggmiddel, ingenting funka..så dro jeg på apoteket og fikk no bedøvelses greier mot kløinga, men det hjalp i 3 minutter.. !! :mad:

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar
Løp ned en bakke her om dagen og plutselig flyr en veps og treffer meg rett i nesa, og den stikker meg rett på innsiden av nesa, det var jævlig det :p

6524839[/snapback]

Fructis i håret tiltrekker veps og bier. Burde stå advarsel på produktene.

6524844[/snapback]

 

Kanskje derfor vepsene prøver å fly på meg :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

vepsen for meg er noen svære blodtørsige dyr med feite brodder som bare har en hensikt...å stikke deg så du kjenner smerten langt inne i margen!! viss du først prøver å fjerne en veps fordi den står i veien for deg ellns, så må den av en eller annen grunn fly langt oppi trynet ditt før den omsider forsvinner....

 

andre insekter som bier er bare koselige og er bare ute etter blomster. :wee:

 

klegg er irriterende men kan fjernes om du er rask. ;) faktisk så synes jeg kleggen ligner på gamle millitær fly. :!: vingene har sånn militær-maskerings farge.

 

tips fra meg: vepsen ser, vepsen lukter, vepsen føler og vepsen stikker. derfor bør man være forsiktig med brus og alt søtt viss man er i friluft.

Lenke til kommentar
Noen mennesker er jo mer tiltrekkende for mygg o.l. fordi blodet deres lukter mer "søtt."

 

Blodet lukter søtt? Hvordan vet du det da. Høres ut som en sånn myggmyte. Ikke at jeg vet noe særlig om det selv.

 

Edit: Det jeg mener er vel, hvordan kan mygger vite hva blodet smaker på forhånd?

Endret av Chrisbjerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...