Gå til innhold

Tipstråden mot veps, mygg, klegg og knott


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slå en veps/bie med en fluesmekk (trenger ikke så hardt en gang) så faller den som et brød ned på bakken, så mos den med noe (sko, stein, bare noe hardt.) Humler er ikke noe stress, de er ikke noe aggressive (så lenge du ikke slår etter den, eller setter deg på den :p ).

Lenke til kommentar

Vil nok tro at du er mye utsatt hvis du skal male hus ja.. siden vepsen ofte har vepsebol oppe under taket og de er ikke spesielt begeistret hvis noen nærmer seg det. Mitt råd må være at man sørger for å få fjernet vepsebolet... hvis man tørr... Må utstyre seg med en skikkelig innsektspray og spraye og så løpe raskt :whistle: før man gjentar bedriften til det slutter å surre rundt. Da tar man en pose rundt f...skapen og bruker en skarp kniv til å kutte løs og så kan man jo hive hele greia på et bål så man blir kvitt vepse larver og egg. Slik unngår man kanskje at det blir like mange veps neste år.

Lenke til kommentar

Jeg trenger noen reale tips mot klegg og mygg, jeg tenker på noen kjerringtips. Skal nemlig et sted med ekstremt mye klegg og mygg.

 

Hvis du vill fange vepser har jeg et godt tips, vepsefella.

Ta en 0,5L eller 1,5L flaske, kutt der det "rette" på flaska begynner.

Så heller du oppi saft/cola eller andre søte drikker i bunnen, så setter du den delen du kutta av flaska nedi oppned.

Endret av Henzorz
Lenke til kommentar

N,N-Diethyl-meta-toluamide, abbreviated DEET, is the most common active ingredient in insect repellents. It is intended to be applied to the skin or to clothing, and is primarily used to protect against insect bites.

 

DEET er tingen.

 

DEET was developed by the United States Army, following its experience of jungle warfare during World War II. It entered military use in 1946.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Vil nok tro at du er mye utsatt hvis du skal male hus ja.. siden vepsen ofte har vepsebol oppe under taket og de er ikke spesielt begeistret hvis noen nærmer seg det. Mitt råd må være at man sørger for å få fjernet vepsebolet... hvis man tørr... Må utstyre seg med en skikkelig innsektspray og spraye og så løpe raskt :whistle: før man gjentar bedriften til det slutter å surre rundt. Da tar man en pose rundt f...skapen og bruker en skarp kniv til å kutte løs og så kan man jo hive hele greia på et bål så man blir kvitt vepse larver og egg. Slik unngår man kanskje at det blir like mange veps neste år.

Nei, det er ikke bol der jeg maler nå, men de bare kommer og flyr etter meg, sikkert på grunn av sprit luften...

 

Det stemmer faktisk ikke det du sier, leste i avisen at grunnen ti at det er så helvettes mye veps i år er at det var dronninger som overlevde vinteren, det gjorde at når våren kom så kunne de bruke krefter på å lage nye individer fremfor å kjempe mot andre dronninger...

Lenke til kommentar
Hvis du ikke plager vepsen så plager ikke vepsen deg. Du trenger ikkeå frike ut bare den setter seg på deg, den bare skjønner at det ikke er noe mat, så flyr den videre

Haha, det er bullshitt for og si det mildt. Tror du jeg gpår rundt og plager vepsen? Nei, skulle helst sett at den ikke fantes, når jeg ser en veps prøver jeg å holde meg langt unna. Å si til en som har fobi mot veps at "sitt stille, så flyr den sin vei" er ikke vits, jeg vil ikke være redd for den, men jeg kommer sannsynligvis alltid til å være det.

Lenke til kommentar
Vil nok tro at du er mye utsatt hvis du skal male hus ja.. siden vepsen ofte har vepsebol oppe under taket og de er ikke spesielt begeistret hvis noen nærmer seg det. Mitt råd må være at man sørger for å få fjernet vepsebolet... hvis man tørr... Må utstyre seg med en skikkelig innsektspray og spraye og så løpe raskt :whistle: før man gjentar bedriften til det slutter å surre rundt. Da tar man en pose rundt f...skapen og bruker en skarp kniv til å kutte løs og så kan man jo hive hele greia på et bål så man blir kvitt vepse larver og egg. Slik unngår man kanskje at det blir like mange veps neste år.

Nei, det er ikke bol der jeg maler nå, men de bare kommer og flyr etter meg, sikkert på grunn av sprit luften...

 

Det stemmer faktisk ikke det du sier, leste i avisen at grunnen ti at det er så helvettes mye veps i år er at det var dronninger som overlevde vinteren, det gjorde at når våren kom så kunne de bruke krefter på å lage nye individer fremfor å kjempe mot andre dronninger...

Ok :p da lærte jeg noe nytt i dag også... det skal man jo :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...