Gå til innhold

Høyere utdanning 2006/07 - hva kom du inn på?


Gjest Slettet+piuwsgfdk

Anbefalte innlegg

Når man står på venteliste. Får man plasser etterhvert som folk trekker seg eller vil det være en eksakst dato hvor alle plassene som folk har takket nei til, bli tildelt ventelistesøkerne?

6519294[/snapback]

Jeg tror dette går fortløpende, siden de sier på samordna at de vil oppdatere ventelistenumrene 3 ganger i uken i den mest intensive perioden

6519394[/snapback]

 

Ok. Takker for svar. Vet du når ventelistene 'kommer i bevegelse'? Er dette etter 26.juli eller fortløpende fra og med i mårra ettersom folk (som står foran meg i kø) takker nei til studiet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg er like fornøyd.

 

HiL Fjernsynsteknikk HiL Ikke kvalifisert. Mangler spesielt krav MEDTEK

HiG Medieproduksjon HiL Tilbud ORDKV 45.2 45.2

 

Jeg vil ikke til Gjøvik, og hvilket krav er det jeg mangler!!!? Hvordan skal jeg kunne gjøre det bedre neste gang hvis jeg ikke får vite hva som er galt. Kanskje har det skjedd noe i postgangen for alt jeg vet...

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke til Gjøvik, og hvilket krav er det jeg mangler!? Hvordan skal jeg kunne gjøre det bedre neste gang hvis jeg ikke får vite hva som er galt. Kanskje har det skjedd noe i postgangen for alt jeg vet...

6519544[/snapback]

Jeg ville regne med at du finner svaret på hva du mangler i søkerhåndboka, der står et hva som er de spesielle og de generelle inntakskravene

 

Ok. Takker for svar. Vet du når ventelistene 'kommer i bevegelse'? Er dette etter 26.juli eller fortløpende fra og med i mårra ettersom folk (som står foran meg i kø) takker nei til studiet.

6519443[/snapback]

 

Ventelistenr'ene ble sist oppdatert i opptakskjøringen søndag 16. juli kl 18:22.

I perioden 29. juli - ca 10. sept. skjer oppdatering ca 2-3 ganger pr uke.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke til Gjøvik, og hvilket krav er det jeg mangler!? Hvordan skal jeg kunne gjøre det bedre neste gang hvis jeg ikke får vite hva som er galt. Kanskje har det skjedd noe i postgangen for alt jeg vet...

6519544[/snapback]

Jeg ville regne med at du finner svaret på hva du mangler i søkerhåndboka, der står et hva som er de spesielle og de generelle inntakskravene

6520451[/snapback]

Jeg vet jo hva som er opptakskravet(masse greier), men de sier ikke hva som gikk galt. Ingen informasjon.

Lenke til kommentar
Jeg vet jo hva som er opptakskravet(masse greier), men de sier ikke hva som gikk galt. Ingen informasjon.

6521049[/snapback]

Vel de sier jo at du mangler å oppfylle 1 eller flere av kravene, så da er det vel bare å sammenligne kravene opp mot karakterene dine/fagene dine/søknaden din.

Endret av Lomz
Lenke til kommentar

Det er et spesielt studium som ikke baserer seg på karakterer. Hver søker skal sende et 2 siders essay om hvem de er og hvorfor akkurat den personen burde få komme inn. Så skal man skrive en CV og til slutt lage et lydbilde som skal sendes på CD. Basert på dette plukker de ut til intervjurunder. 18 elever kommer inn av ca. 350 søkere.

 

Greit nok hvis ikke det jeg leverte var bra nok, men kan de ikke si hva?

Eller gi meg en bekreftelse på at de har mottat det jeg har sendt?

Så jeg vet hva jeg kan gjøre bedre til neste gang.

Og for å sette det hele i et koselig lys; SO utgir svarene på søknadene ca. 20 Juli, det er drøyt 20 dager før skoleåret begynner. Alt for lite. Personlig hadde jeg et veldig godt jobbtilbud liggende i flere uker på våren og begynnelsen av sommeren. Nå er det borte. Militæret var heller ikke noe bedre som svare 10 dager før skolene igjen. Jeg skal i militæret i Januar. Da har jeg et halvt år fram til det uten noe å gjøre. Deretter er jeg der i et år og kommer hjem neste januar. Da er det et halvt år til skoleopptakene begynner igjen. Resultatet er at jeg sitter igjen med et helt år uten noe å gjøre som for sikkerhetskyld er delt opp i to.

 

Ser ut som systemet fungerer utmerket :)

Lenke til kommentar
Men jeg kom inn på Bygg&Miljø.

 

Jeg får starte på det, og se hvordan det er, og eventuelt prøve ind.øk. igjen til neste år.

6520644[/snapback]

 

Hvor mange poeng har du? Jeg mangler, som sagt, 0,3 poeng. Synd det sannsynligvis ikke kommer inn flere på Bygg&Miljø, kjipt å utsette studiene et år pga de lusne 0,3 poengene. Et år med Bygg i Bergen, så 5 i Trondheim. Kommer bra rustet til barteby da.

Lenke til kommentar
Hvor mange poeng har du? Jeg mangler, som sagt, 0,3 poeng. Synd det sannsynligvis ikke kommer inn flere på Bygg&Miljø, kjipt å utsette studiene et år pga de lusne 0,3 poengene. Et år med Bygg i Bergen, så 5 i Trondheim. Kommer bra rustet til barteby da.

6521842[/snapback]

Jeg har 61,1 poeng.

Altså 2,3 mer enn grensen på bygg&miljø, som er 58,8.

Men 1,9 mindre enn grensen på ind.øk., som er 63,0. Og dermed er jeg nr. 41 på ventelisten.

 

Hvilket nr. er du på ventelisten da, med 0,3 poeng?

Lenke til kommentar
Ah, da var resultatene kommet på samordna opptak. Hva kom du inn på? Søkte du på dette? Fornøyd?

 

Selv kom jeg inn på Nanoteknologi, som var mitt førstevalg, og er veldig fornøyd :D Skal i militæret i morra tho, så må spare plassen til neste år  :)

6513624[/snapback]

Jeg kom ikke inn på nano, hadde 2 poeng for lite :( Hadde jeg bare tatt kjemi...

 

Jeg er nr. 9 på venteliste da! Uansett kommer jeg inn til neste år med militærpoeng og alderspoeng, jeg skal også i militæret først. Kanskje vi blir class mates, boppe?

 

EDIT; kom forresten INN på energi&Miljø, men har takket nei. Nå står jeg bare på venteliste til nano. Pga dårlige eksamensresultater kom jeg heller ikke inn på ind.øk :blush:

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
Og for å sette det hele i et koselig lys; SO utgir svarene på søknadene ca. 20 Juli, det er drøyt 20 dager før skoleåret begynner. Alt for lite.

6521163[/snapback]

 

Vi kan godt behandle søknadene ferdig i gooood tid før studiestart, det er bare å be videregående skole komme med vitnemålene et par-tre måneder tidligere enn nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...