Gå til innhold

Den store kampsport tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei :)

Noen her som vet noe om kampsporttilbudet i Fredrikstad? Hvilke sporter har de, og er trenerne noe bra? Tenker litt på å gå kamper etter en stund og da vil jeg gjerne trene på en plass der ambisjonene er litt høyere enn å bare slå løs på hverandre.

Har stort sett erfaring fra kickboxing, men er også interessert i boksing og mma ogs. Så om noen har erfaring med noen steder vil jeg gjerne vite. Om det er noen andre steder nært i området/ nært oslo, si gjerne ifra :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 år senere...

Hei.

Jeg orker ikke å bla gjennom de 38 sidene her, men jeg har et spørsmål angående kampsport.

Jeg er 24 år og har lyst å begynne med kickboksing el.

Hvordan tas 24 åringer som ikke er noe særlig trent imot på disse sentrene? Må jeg trene med 14-åringer? Hadde vært fint å få høre fra noen har begynt sent med kampsport eller bare har trent med en som har vært i en lignende situasjon :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kunne skrevet at jeg bor i Bergen, hehe.

 

Hysterisk sent svar, men også i Bergen er det slik at det med "store" grener som kickboxing stort sett er nybegynnerpartier for voksne i tillegg til barne- og ungdomspartiene. Om du vil begynne med noe annet i tillegg eller i stedet (jiu jitsu eller MMA, f.eks.), så er det iallefall slik der jeg trener at det enkelte partiet stort sett har både nybegynnere, viderekomne og veteraner til enhver tid. Da er det instruktøren sin jobb å sørge for at alle får utbytte av treningstiden. :)

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kunne skrevet at jeg bor i Bergen, hehe.

Fitness First(ved siden av bystasjonen) er temmelig bra gym hvor treneren Trevor Ambrose trener deg på både kondis(MASSE AV DET) og teknikker. I begynnertimene så er det mikset med folk men de fleste er vel rundt 20-30 årene:)

 

Jeg begynte med kick men byttet over til thaiboksing fordi...det er bare mye gøyere å kunne smekke en person med knær og albuer:))) Finnes to veldig gode trenere i thaiboksing om du føler for å prøve det!

Lenke til kommentar

Karate her :)

 

Og nå trene fra 9-11 med fitness step styrke :))

 

Skal opp til lilla så må trene masse ekstra ved siden av !

 

Har tatt et år pause i mellom hvis ikke så ville det vært brunt nå:/

Men konkurranser har jeg ikke vært med i enda;)

 

Har egentlig ønske om EM :) Men det spørs!

 

Også danser jeg nå ca 2-3 ganger i uka :-) zumba og bellydance

 

Men ønsker å stramme inn litt mer for å prioritere sport framfor mye annet, for har vært mye fram og tilbake...

 

Denne uka her er det ca 2 timer trenings timer pr.dag pluss turer i skog og mark. Neste uke blir det litt mer :)))

Endret av Sabell
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg var tre ganger på krav maga trening hos bushido. Det var kanonkjekt, men jeg fikk plutselig en stilling der jeg jobber nesten hver gang det er trening. Så det får bli ved en senere anledning ;(

Liker det jeg også, det er ikke en kampsport / idrett da det ikke er konkurranse ol.

Rent selvforsvar med 18års-grense hvor slag mot skritt og øyer er hele poenget.

Dvs alt som ikke er lov i andre kampsporter.

 

får man bruk for det? Ja

Tryna over styret på sykkel, tok automatisk en rulle.

Skle på isen , tok automatisk et dempet fall^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som har prøvd gel wraps? Hvordan er det ift vanlige wraps?

Kjappere å få av og på. Merket ikke så mye forskjell i bruk, men gikk tilbake til vanlige da de begynte å bli slitte. Var noen som var veldig paranoid for at de skulle sprekke, men det opplevde jeg aldri. Syntes uansett de var litt for dyre til å være forbruksvare.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...