Gå til innhold

Program som logger installasjon (og lager backup)

radivx

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er på jakt etter ett program som er i stand til å logge installasjonen av programmer, for deretter å lage .reg filer med det som ble lagt til i registeret, og aller helst også en liste over filer som ble kopiert til andre steder. Dette fordi jeg reinstallerer hovedpartisjonen min svært ofte, og det kan være en vanvittig tidsbesparelse å slippe å reinstallere mine mest brukte programmer og spill.

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119
Skrevet

Noen installerer alt sånn som de vil ha det en gang for alle (grunnprogrammer) og så lager de en image-fil av hele greia.

Programmer som ultraISO og lignende bør fikse det.

Det finnes også ett program, husker ikke navnet nå, som innstalleres rett etter windows og som logger slik du vil og gir deg muligheten til å slette det som er innstallert etterpå.

En annen ting er å bruke Symantec sitt go-back program.

Det følger med både i enkelte norton internet security pakker og i norton systemworks.

Tar 10% av harddisken, og lager en backup av alt du har slik at du kan gjenopprette nøyaktig slik ting var før du innstallerte.

Erfaringsmessig har jeg blandet erfaring med slike program, da det ofte krever normal innstallasjon for at alt skal falle på plass.

Kansje det greieste å prøve å unngå å måtte formatere så ofte?

Skrevet

Det er mer som det GoBack programmet jeg ønsker meg, bare at det skal skal kunne gjøre det motsatte. Installere ett allerede installert program, uten å kopiere filer.

Har du noen erfaring med det Software Virtualization Solution 2.0 programet? Det virker jo ganske allreit da... Jeg tester det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...