perpyro Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Disse motorene tåler ikke høyt turtall så godt. Har havarert to 8HP B&S motorer, den ene døde pga. riper i sylinderveggen og på den andre kom plutselig råden ut av veivhuset, den motoren hadde tull med turtalsregulatoren. Ikke kødd med turtalsregulatoren om det er meningen at gressklipperen skal fungere noen år til. Er enkelt å øke turtallet, man strammer bare fjære med settskruen på forgasseren.
Vetlite Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Poenget med den regulatoren er at når motoren jobber tung vil vifte gi mindre lufttrykk dermed går den "vingen" litt over slik at turtallet øker. Presses vingen over med makt(dra i snora) vil man få økt turtall. I mellom luftfilter og deksel for startsnor vil du med en ispinne eller en gren kunne presse denne over, bare å prøve Bilde er kjekt, ta av luftfilter
abrj Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Da jeg var i militæret på Gardermoen drev jeg litt med bilkjøring, og de fleste bilene gikk på diesel, ett av unntakene var en VW Golf. En dag hadde ei dame i leiren lånt bilen for å dra til Tønsberg, og på vei tilbake syntes hun tanken var vel tom så hun stoppet på Jessheim og fylte på diesel. Glad og fornøyd kom hun og avleverte bilen, og framla dieselkviteringen mens hun sa; ”jeg fylte på litt diesel jeg…”. Han sjefen på bilavdelingen lettet bokstavelig talt i stolen og ble temmelig rød i trynet. Resultatet var at jeg og en til måtte dytte bilen bort på verkstedet slik at de fikk tappet den og ordnet opp…
Vetlite Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 (endret) Disse motorene tåler ikke høyt turtall så godt.Har havarert to 8HP B&S motorer, den ene døde pga. riper i sylinderveggen og på den andre kom plutselig råden ut av veivhuset, den motoren hadde tull med turtalsregulatoren. Ikke kødd med turtalsregulatoren om det er meningen at gressklipperen skal fungere noen år til. Er enkelt å øke turtallet, man strammer bare fjære med settskruen på forgasseren. 6527301[/snapback] Fornuftig, de motorene jeg har gjort dette på har holdt av en eller annen grunn. Har ikke kjørt dem på fult over lengre tid da. Var i 13 års alderen før pcen ble allmanseie så fikla jeg mye med disse, tok av topp-pakningen og diverse bare for å prøve, motorene overlevde. En fetter av meg lagde en gocart med en 3.5hp og kjørte med maks turtal over tid og det gikk ikke så godt. Slo hull i veivhuset. Så hvis du får dette til så vær forsiktig. Endret 20. juli 2006 av Vetlite
kremt Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 (endret) Disse motorene har jeg nesten bare dårlig erfaring med, like holdbar som dårlig verktøy fra Biltema Endret 20. juli 2006 av kremt
AudiA4 Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Skrevet 20. juli 2006 Disse motorene har jeg nesten bare dårlig erfaring med, like holdbar som dårlig verktøy fra Biltema 6527394[/snapback] Har god erfaring med verktøy fra biltema, og hatt klippern i 2 år Meninga er bare å teste det, ikke å kjøre fullt turtall rundt hele tomta og klippe alt på aboslutt maks turtall, men som en "BOOST" button vet dere, må ha noe sånt på klippern
AudiA4 Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Skrevet 21. juli 2006 Da er "boost" snora festet ,men for meg høres det ut som motoren blir lei seg når jeg drar i den, så det var bare for¨å teste uansett, og har fått meg en bil uansett jeg skal eksperimentere på....
Vetlite Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Kanskje det er motsatt vei? feil blanding kan også være orsaken.
AudiA4 Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Skrevet 22. juli 2006 (endret) Kanskje det er motsatt vei?feil blanding kan også være orsaken. 6533010[/snapback] Hehe, ikke på ekte da , men for meg så blir motoren lei seg når den blir kjørt for hardt, enn den skal kjøres Blandinga er nå sånn, at jeg øker turtallet umiddelbart, og at uten at den bruker tid så øker den turtallet til maks..., prøvd med mindre bensin, da begynner den å lugge og turtallet må økes sakte.... Da er det vel riktig instilt da? Men mulig å få hjula til å gå fortere rundt, uten å gjøre for store mod? Endret 22. juli 2006 av AudiA4
Vetlite Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Turtallet skal øke umiddelbart, da er blandinga rett.
AudiA4 Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Skrevet 25. juli 2006 Turtallet skal øke umiddelbart, da er blandinga rett. 6541344[/snapback] Ai ao captain Var det jeg trodde, men best å være sikker når man ikke er helt sikker...eller noe sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå