Gå til innhold

TES: hvilken type menneske klasse er best

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud for et elendig emne. Jeg vil anbefale å lese i manualen, eller bestemme deg for hvilken type character du vil være. Vil du være tyv? Da passer khajiit best for deg, eller Wood Elf, eller Dark Elf - man kan bli god i yrket med hvilken som helst rase, men det er klart at å være khajiit har klare fordeler.

Skrevet

Jepp, manualen er det første du ser i. Det er hva som passer for deg.

Si litt om hva du synes er gøy(stjeling, sniking, bueskyting etc.), så kan vi som har spilt det komme med anbefalinger

Men som nevnt ovenfor;

Khajiit (kattevesen) = tyv, sniker, har Eye of Fear og Eye of Night som er bra for leiemordere og tyver.

Argonian (øglevesen) = De er bra tyver med økt security, og kan puste under vann. Er også immune mot gift og sterke mot sykdom.

Breton = Veldig bra hvis du liker magi. Er ikke like god på Destruction (det som dreper/ødelegger) som det andre, men er veldig gode magikere generelt.

Imperial = Drittdårlig, styr unna. Er gode på personlighet og Speechcraft (som er de mest ubrukelige skillene på hele spillet).

Dark Elf aka Dunmer = Gode krigere og magikere og bueskytere, bra hvis du vil blande litt av hvert, jeg er Dark Elf... Har ancient guardian og resist fire, hvor Ancient Guardian spesielt hjelper i starten.

Nord = Bra for oss norske :p Er sterke mot frost og kulde generelt. Gode krigere med sverd og rustning.

Orc = Brutale beist som spesialiserer seg i å knuse skallen din med en sjuk hammer eller en svær øks. Har Berserk, som gjør at man får en boost i blunt og block (så vidt jeg skjønner).

Redguard = Begavede krigere som er gode i blunt, blade, block, heavy armor og light armor (god i det som har med sverd/økskjemping å gjøre). Har også Adrenalin Rush som prikken over i'en.

Wood Elf = Bueskytere. Smidig leiemordermateriale. Er i ett med naturen og har Beast Tongue som gjør at du kontrollere et dyr en stund.

High Elf = Sterke magikere med styrke i alle magiske områder. Har ekstra mana men er svake mot magi fra andre.

Hjelper ikke dette deg, så er det Custom Class tilgjengelig. Finnes noe sånt i sticky, men her er nå noe...

Skrevet (endret)

dark elf :thumbup:

som stonemeister sier, alt etter hva som passer deg. fin fin guide det der. kanskje legge den i sticky. altså en egen post med den listen.

hvis den ikke finnes i fra før da har ikke sjekket :p

Endret av oddis89
Skrevet

Jeg har spilt som High Elf, Breton, Orc og Dark Elf. Har ikke merket noen store forskjeller fra den ene til den andre, men om du vil tyne det minste lille ut av hvert eneste poeng, så kan du vel tenke lenge og vel på hva du skal velge. For resten av oss blir det vel rent estetisk.

Skrevet
Imperial jeg..  :blush:  :whistle:

6492875[/snapback]

Har du fått deg langt gjør det jo ingenting, ettersom at du har fått jobba opp skillene. Men det er kjedelig med en som ikke kan spesielt mye angrep og sånt i begynnelsen. Liker en fighter. ;)

Imperial gir speechcraft, som riktignok er en kjedelig skill å trene, og greit å komme høyt med en gang.

Men dark elf, hvis du kan leve med sprut røde øyne, er best i min mening.

Skrevet (endret)

er dark elf selv men har merket at hvis man er orc f.eks. så blir main ques "vanskeliere".. dark elf har jo resist fire og da kan man jo bare stå på avstand med pil og bue og angripe. ildkulene de fleste sender tar man jo ikke skade av... btw har bare vært i oblivion høyere en level 10 så vet ikke ossen monstrene er etter det.

EDIT: omformulerte litt..

Endret av oddis89
Skrevet

Main Quest blir ikke vanskeligere for det om, nei. Men selvfølgelig, Dark Elf har jo en klar fordel. På min Orc har jeg en ring som gir beskyttelse mot fire, eller så var det en del av armoret..

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Breton ! Breton!

Warrior med magi!

Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Skrevet (endret)

er dunmer jeg :love:

passer hvis man vil være med i dark brotherhood og thiefs guild :)

edit: er smekkdeilig å sitte helt gjemt i en skygge å ta 6x damage :D

Endret av Slettet-U4NJ3Omm
Skrevet

Khajit er å anbefale hvis du skal være tyv. De har nighteye som er veldig høvelig når man skal snike og bruke bue og de har en spell som heter eye of fear som skremmer den personen du sender den på.

Khajit :thumbup:

Skrevet
er dunmer jeg :love:

passer hvis man vil være med i dark brotherhood og thiefs guild :)

6508258[/snapback]

dunmer er sykt kule med DB armoren og bue i mørket. perfekte stealth assasain typer.

men har netoppp innsett at å være en stealth type ikke er noe morro når man tenker på alle rustningene og slikt man ikke får brukt. liste seg rundt i full ebony eller daedric rustning blir jo litt rart sikkert.

kommer til å starte et nytt spill snart men det skal jeg være Nord/Orc/Redguard warrior som kan bære med seg et lager av våpen og samtidig ha plass til loot. prøve meg litt på two handed våpen. claymore hammmere og store økser :p...

Skrevet
kommer til å starte et nytt spill snart men det skal jeg være Nord/Orc/Redguard warrior som kan bære med seg et lager av våpen og samtidig ha plass til loot. prøve meg litt på two handed våpen. claymore hammmere og store økser :p...

6508726[/snapback]

Mmh.. det er rett og slett tilfredsstillende å være en svær Orc eller Redguard og se fyren legge all vekt i en skikkelig warhammersving.^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...