Gå til innhold

Hvordan liker du pizzaen din?


eNt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Kjøpepizza:

Big One Classic, stekes på varmluft slik den får sprø bunn, og jeg putter alltid litt mais på (pluss ekstra krydder såklart).

 

Hjemmelaget:

Er faktisk ganske fornøyd med slik pizzaen blir med Toros (?) ferdigpakker som du lager selv ... så lenge den har sprø bunn!

 

Restaurant/dolly etc:

Sjelden jeg bestiller pizza, det er jo ti ganger dyrere.

 

Og hva er vitsen med ketchup på pizzaen? Er det ikke nok tomatsaus på den? Og pizzaen skal jo være varm, kald pizza er kun i nødstilfeller.

Lenke til kommentar
Mobilfreak: Pizza må ikke være usunn, som oftest finnes det ymse sunne(vegetar) pizzaer i både frysedisken og på menyen i resturangen.

 

 

Edit: LarsP: Du stopper ALDRI å forbause forumbrukerene.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Bernaisesaus, WTF?!?!

Åpnes på egen risiko.

6489404[/snapback]

 

Må sunn pizza være vegetar? Siden når ble kjøtt usunt?

 

Jeg har til gode å se en pizza uten hvetemelbunn og ost oppå, rett meg hvis jeg tar feil.

6498632[/snapback]

 

står i et eller annet leksikon har jeg lest at kjøtt er 50% usunnt.

det usunne kan diskuteres, f.eks hvis du har sett filmen matrix så får de servert en slags smakløs havregrøt hverdag, som skal forestille sunnt.

derimot så går det mye i file på pizza, det av det sunnere. kjøtt er tungt fordøyelig og kan ta opp til 3-7 dager mener jeg å ha lest. for det om tror jeg nok at hvis en drøvtygger kjøtt så får en utbytte av det i løpet av kansje ikke alt for mye tid.

 

forskjellen er at noe mat er ferdige amino-syrer. som rått egg som kan defineres som flytende byggestoff.

 

kjøtt må nedbryters for å bli byggestoff igjen, blir vel som å resirkulere. fordelen og det sunneste, næringstoffer og alle aminosyrer.

 

I utgangspunktet er ikke tungt fordøyelig mat sunnt.

 

spørs hvor en setter definisjonen, synes en skal basere dette litt på seg selv en munk fra tibet som kun spiser smøris.

Lenke til kommentar

Pizzafordi: Er forskjell på en burger fra Macern og kylling/kjøtt.

Med kjøtt mener jeg biff, indrefilet, ytrefilet, koteletter osv. Dette er veldig rikt på proteiner som er noe av det viktigeste for en passe aktiv person.

Hva mener du med "50% usunt"?

 

Du mente jo at de eneste sunne pizzaene var de av typen vegetar? Og nå sier du at kjøttet på pizzaene er sunt. Hmm.

 

Men du har nok rett i at det meste kjøtt neppe er sunt for en hvalross som tilbringer den våkne tiden sin på toalettet og foran PCen

 

Havregrøt er en veldig bra kilde til karbohydrater og diverse fibre som kroppen trenger. Passer ypperlig til frokost for å holde deg gående resten av dagen.

 

Kan du gi meg linker til det du påstår ovenfor? Mistenker en god del søppelteorier her :S

Endret av E.T
Lenke til kommentar

Ananas har like mye på pizza å gjøre som sjokoladepudding har på hotdog å gjøre.

 

Når det gjelder hvilke pizza som er best stiller Alanya til vadmyra Pizza and Kebab house på en klar førstplass. gjerne med husets hvitløksdressing. Denne nytes så med en kald fanta.

Lenke til kommentar

1. Mors hjemmelaget (når tilgjengelig...) Nytes varm med iskald cola eller kald med kald melk. Trenger ikke noe ekstra.

 

2. Resturant-pizza (Dolly, peppes, etc.) nytes varm med kald cola og diverse dressinger som følger med (hvitløk, rømme, sterk saus) skal ikke ha sjømat, men kylling, nøtter og ananas er konge.

 

3. Frossen: Nytes as-is (eventuellt med ekstra ost på billige saker... kan faktisk bli veldig bra!) stekes slik at bunnen blir ordentlig stekt og osten begynner å bli gyllen.

 

Pizza er fantastisk, men ikke hver dag... :D

 

Edit: Ketchup er ikke godt på pizza med mindre den har stått i ovnen et kvarter for mye...

Endret av FlatBeat
Lenke til kommentar

Pizza grandiosa (orginal selvsagt).

 

Den skal være stekt slik at den har en gylden overflate og en sprø, knasende bunn. Dette toppes med grillkrydder og ketchup i moderate mengder og nytes gjerne sammen med en iskald cola med isbiter.

 

Jeg vil hjem og spise . :love:

pizza.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg liker pizzaen min Kokt, men med sprø svor med surkål og kålrabistappe på!! :grin:

 

Seriøst:

Kjøpepizza: Casa de mama - Trio de Carne - Varm -as is

Restaurantpizza: ost/jalapenos/biffkjøtt - varm - As is eller med hvitløksdressing

 

Pizzaen jeg fikk nå for eksempel, kald og 30 minutter forsinka er IKKE slik jeg ønsker den. Takk Peppes!

 

PS: Det der med bernaisesaus på pizza må være en like stor feiltakelse som ketchupen. Sånt utarter seg når gatekjøkken som lager pølser og biffsnadder får lov til å lage pizza! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...