Gå til innhold

1 2 3 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Navn: Jungle (brus)

Beskrivelse: Velsmakende brus, først solgt kun på halvlitersflasker, men kom senere på 1,5l før de forsvant helt. Noe ala Urge i fargen, og smakte ikke så helt ulikt heller (men vesentlig bedre, så vidt jeg husker).

Sist sett: andre halvdel av 90-tallet.

 

 

Navn: Ukjent (brus)

Beskrivelse: Fantastisk god brus med pæresmak! Husker verken navn på brusen eller produsent, men det var ikke en av de vanlige produsentene (Coca Cola, Hansa, Ringnes, etc). Husker de kun ble solgt på et hagesenter (av alle ting) i nærheten. Hadde også endel andre smaker i sortimentet: Champagne, cola, sitron og denslags.

Sist sett: Ca. første halvdel/midten av 90-tallet.

Lenke til kommentar
Navn: Malaco Snører, Salt lakris

Beskrivelse: "Skolisser" laget av salt lakris. Finnes i søt lakris og karamell. Æsj, gi oss tilbake salt lakris

Sist sett: 90-tallet en gang

6488590[/snapback]

 

Disse har jeg sett engang! Det er ikke så veldig lenge siden heller , bare et par år.

10meter med lakrissnøre som du kunne gomle på i timesvis.. Det var livet det!

Også kostet det bare 10-15kr også ;)

Lenke til kommentar
Navn: Malaco Snører, Salt lakris

Beskrivelse: "Skolisser" laget av salt lakris. Finnes i søt lakris og karamell. Æsj, gi oss tilbake salt lakris

Sist sett: 90-tallet en gang

 

6488590[/snapback]

 

De så jeg sist på en mix kiosk ikke langt fra der jeg bor for omtrent en uke siden.

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Navn: Ukjent (brus)

Beskrivelse: Fantastisk god brus med pæresmak! Husker verken navn på brusen eller produsent, men det var ikke en av de vanlige produsentene (Coca Cola, Hansa, Ringnes, etc). Husker de kun ble solgt på et hagesenter (av alle ting) i nærheten. Hadde også endel andre smaker i sortimentet: Champagne, cola, sitron og denslags.

Sist sett: Ca. første halvdel/midten av 90-tallet.

6488817[/snapback]

Er det ikke Tromi bryggerier du tenker på? De produserte en pærebrus som minner veldig mye på den du beskriver.

 

De lagde også følgende som savnes i de aller fleste butikker (finnes visstnok på enkelte automater og på innvandrerbutikker):

 

Navn: Flux Soda

Beskrivelse: Ubeskrivelig sak, det smakte rett og slett Flux Soda.

Sist sett: I går, men det er ingen vanlige butikker som fører den.

Lenke til kommentar
Navn: Soho

Beskrevelse: Sjokolade som forsvant, tiltross for at den var fantastisk

Sist sett: Hmm, tør jeg gjette 6-7år siden?

6488659[/snapback]

Ja pokker. Den savner jeg oså. Var jo umåtelig god...

6488670[/snapback]

Den sjokoladen MÅ komme tilbake! Den er så utrolig god!

 

 

Navn: Ukjent

Beskrivelse: Grønn is, med sjokoladetrekk på øvre halvdel. Med pæresmak.

Sist sett: Hm, jeg husker at jeg spiste den når jeg var rundt 5 år, altså i 94-95. Etter det vet jeg ikke hvor lenge den var i salg.

 

Denne isen er dyyypt savnet. Andre pæreiser har jeg prøvd, men ingen er som denne.

Lenke til kommentar
Navn: Malaco Snører, Salt lakris

Beskrivelse: "Skolisser" laget av salt lakris. Finnes i søt lakris og karamell. Æsj, gi oss tilbake salt lakris

Sist sett: 90-tallet en gang

 

6488590[/snapback]

 

De så jeg sist på en mix kiosk ikke langt fra der jeg bor for omtrent en uke siden.

6488942[/snapback]

 

SALT lakris? Blå pakning?

Lenke til kommentar

Er det ikke Tromi bryggerier du tenker på? De produserte en pærebrus som minner veldig mye på den du beskriver.

 

De lagde også følgende som savnes i de aller fleste butikker (finnes visstnok på enkelte automater og på innvandrerbutikker):

 

Navn: Flux Soda

Beskrivelse: Ubeskrivelig sak, det smakte rett og slett Flux Soda.

Sist sett: I går, men det er ingen vanlige butikker som fører den.

6488950[/snapback]

 

Avhenger av hvor du bor, jeg tror det er et bryggeri som heter Trio som lager brusen. Vi har et slikt bryggeri få kilometer fra Skien, så her er det plenty. Det er mulig dette bryggeriet har blitt lagt ned, men brusen har vi uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+piuwsgfdk
Owls Cheeze Ballz holder på å forsvinne.  En etter en slutter butikkene i nærområdet å selge dem, jeg blir lei meg. Cheeze Ballz er så godt at jeg får vann i munnen av å tenke på dem.

6488921[/snapback]

 

Ah, det varmer å se en ekte kjenner! :love: Jeg har samme problem, finner det ikke noen steder :(

 

Navn: Cheeze Ringz (OLW)

Beskrivelse: Nok et fantastisk ostebasert produkt fra OLW. Porøse ringer med masse ostekrydd' :D

Sist sett: Jula 2005

 

Navn: Klipp & Klapp-is

Beskrivelse: Erindrer at dette var no sitronaktig vaniljeis med et syrlig trekk i sjokolade-konsistens. Tyggispinne var vel også inkludert.

Sist sett: Anslår tidlig 90-tall.

 

Må dessuten slenge meg på paprika-FF-kampanjen, om den blir noe av :!:

Lenke til kommentar

Kom til centra, vi har alt!

 

neida.. :tease:

 

 

Navn: Ferske quassons (uttales ihvertfall sånn)

Beskrivelse: En deilig type bakst som fås overalt i franske bakerier! Man finner dem aldri like gode i Norge som i frankrike! anbefales med syltetøy

Sist sett: I frankrike i rundt 2000

Endret av Jimstar
Lenke til kommentar
Navn: Bugg

Beskrivelse: Verdens beste tyggegummi

Sist sett: Aner ikke, kompis sverger på at de selges fremdeles, selv har jeg ikke sett de på årevis

 

Navn: Soho

Beskrevelse: Sjokolade som forsvant, tiltross for at den var fantastisk

Sist sett: Hmm, tør jeg gjette 6-7år siden?

Savner også disse, samt salte lakris-snører. (i BLÅ pakning.)

Lenke til kommentar
Navn: Ufoer

Beskrivelse: Nytelse i godteriform

Sist sett: Hmm, ikke sett på sikkert 5år

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

flysau_l.jpg

 

6488754[/snapback]

 

Disse Ufoene får du vel kjøpt i sverige, vil jeg tro.

6489152[/snapback]

 

OK, visste ikke at tråden gjaldt varer man kan kjøpe i andre land :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...