Gå til innhold

Er det lurt å oppgradere bios?

aspic

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det lurt å oppgradere (flashe) bios? Kan det gjøre mye nytte? Sliter litt med fps i diverse spill. Og ett spørsmål til, hvor finner jeg ut hvilken bios versjon jeg allerede har? :p Takker for svar.

ps. sry om feilpost, er usikker på om det er software/hardware relatert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lønner seg å oppgradere ja. Nyere utgaver av BIOS løser kjente problemer og gjør vanligvist hovedkortet mer stabilt.

Hvilket hovedkort har du?

Skrevet (endret)

Det er alltid en liten mulighet att en bios oppdatering kan gå galt av en eller grunn. Selv har jeg oppdatert bios'er 100'vis av ganger og så langt vært spart problemer.

Men vær sikker på av du bruker riktig bios og går riktig frem. Du finner alltid alt info du trenger hos produsenten av hovedkortet ditt.

Lite utklipp fra sidene til ASUS.

"Updating the BIOS only if you have problems and you are sure that the new BIOS revision will solve your problems."

Endret av Chevelle
Skrevet

Har samme hovedkortet selv og ble litt mer stabilt her etter at jeg oppdaterte BIOS. Tror også ASUS har noe BIOS gjennoppretningsgreier på cden som følger med hovedkortet som kan brukes til å gjenoprette BIOS hvis du ødelegger den. Dessuten kan du bruke Asus Update som ligger på samme CDen for å laste ned riktig BIOS og oppdatere fra Windows. Funka helt fint for meg på den måten.

Skrevet

Vil nok si at denne skal under "Hovedkort". (min mening).

Men nok om det.

Les nøye igjennom alt du finner om biosoppdatering, ikke gå frem med det før du har satt deg inn i det, for om det går galt så er det ikke mange veier tilbake, men noen er det alltids.

Skrevet
Takker for svar, men lønner det seg? Har ikke merka noe særlig problem enda, if it ain't broken don't fix it? :p

6478233[/snapback]

Sliter litt med fps i diverse spill

hvilken utgave du har av BIOS pleier å være blandt den første informasjonen som kommer opp på masknen etter du har skrudd på maskinen. Såvidt jeg vet så har ASUS også programmer på cd'n som fulgte med hk som viser hvilken utgave det er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...