Gå til innhold

Ditt syn på innvandringen?


Anbefalte innlegg

Hvorfor driver alle her og snakker om teoriene sine som fakta?

Invandrere flest jobber, eventuelt saa er grunnen til at de ikke jobber at de ikke faar jobb grunnet at de ikke er etnisk norske (finnes selvfoelgekig ikke-norske skattesnyltere og, men ikke fler en etniske nordmen).

 

Så forklar meg hvorfor sysselsettingsprosenten varierer så voldsomt.

http://statistics.no/emner/06/01/innvregsy...4-06-24-09.html

 

Kilde: min mor som jobber med aa reise rundt omkring og snakke om intigrering i barnehager.

Jeg vil heller tro at moren din jobber å fortelle barnehagebarna som ikke vet bedre et bilde som ikke stemmer med virkeligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet at det som skjedde i historien ikke burde ha skjedd, men det skjedde! Ingen lærte dem noe som helst, bortsett fra å si hei og at det ikke alltid var greit å gå avkledd.

6465723[/snapback]

Jeg får si som JBlack lærte meg, man kan ikke bevise en negativ påstand. Jeg kan selvsagt ikke bevis at det ikke skjedde, så besvisbyrden blir eventuelt din. Siden du ikke kan dokumentere påstanden, får det være opp til den enkelte om man tror på historien eller ikke.

 

Jeg har argumentert for at den er overmåte usannsynlig, da det altså ikke er slik at folk kommer rett fra bushen og får tildelt en leilighet. Jeg tillater meg derfor å tro at det er en vandrehistorie, og det forekommer meg at jeg har hørt den før. Men det om det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Å diskutere det her er vanskelig. Ihvertfall i praksis. Jeg mener, jeg ble faktisk kalt for rasist og jævla hviting fordi jeg kom med et argument imot flere innvandrere. Utrolig(...?) men sant.

 

At det med den afrikanske familien har skjedd virker rart, men er det sant, så forundrer det meg ikke i det hele tatt!

Norge som et land er dumsnille, og jeg blir nesten mer og mer oppgitt da jeg hører at det er folk med utenlands-opprinnelse som har tydd til lovbrudd og kriminalitet.

 

Jeg kan være like trangsynt som mange, og si at det er bra med innvandrere - De er de eneste som kjører taxi på julaften, men uheldigvis så er jeg faktisk litt mer komplisert av natur til å tenke på den måten.

Man merker alltid på en utlending hvem som har oppvokst med hvem. Som noen sa, det danner seg "områder" med bare innvandrere, og bare normenn, men jeg(som mange andre) har innvandrere som til kamerater, som jeg ofte er med. Disse er forsåvidt "norske" av seg. De oppfører seg som siviliserte mennsker i situasjoner hvor MANGE innvandrere ville oppført seg som dyr(Jeg tenker på da de får tekten av bråk) Og jeg synest dette er ålreit. men skal man plukke ut hvem som klarer å oppføre seg, og hvem som ville oppført seg som dyr, så ville vi vel fått.... Si 50, kanskje 100innvandrere pr. år, og ALTfor mye jobb for de som sitter med å plukke ut disse menneskene. Det sier seg selv, det går ikke!

 

Jeg sier heller ikke at vi skal kaste noen ut, men vær så snill... Hvorfor ikke stoppe innvandringen!? Norges befolkning øker stadig, og kulturen har falt bort. Jeg kan vel innrømme at jeg holdt på å begynne å gråte under topp20 i Oslo her for et par uker siden, da en norsk gutt var kledd i "gangster"-klær, og kom og spurte meg om jeg hadde noe "GÆNJA" å selge han. Det er trist, og jeg skal ikke beskylde noen, men jeg VET hvem han har fått innflytelse av..Thats for sure

Lenke til kommentar

Mitt syn på innvandring er at innvandring er positivt dersom følgende kriterier oppfylles :

 

Vedkommende må kunne få seg jobb og forsørge seg og sine uten særlig hjelp fra staten. Personen må ha null problemer å tilpasse seg norske normer og regler. Vedkommende må være positivt innstilt til å bli nordmann.

Lenke til kommentar
Jeg kan være like trangsynt som mange, og si at det er bra med innvandrere - De er de eneste som kjører taxi på julaften, men uheldigvis så er jeg faktisk litt mer komplisert av natur til å tenke på den måten.

Man merker alltid på en utlending hvem som har oppvokst med hvem. Som noen sa, det danner seg "områder" med bare innvandrere, og bare normenn, men jeg(som mange andre) har innvandrere som til kamerater, som jeg ofte er med.

 

Det er derfor integrering er viktig. At 'utlendinger' kommer i kontakt med 'etniske nordmenn' på arenaer som barnehager, skole og jobb. Mye å gjøre her.

 

Disse er forsåvidt "norske" av seg. De oppfører seg som siviliserte mennsker i situasjoner hvor MANGE innvandrere ville oppført seg som dyr(Jeg tenker på da de får tekten av bråk) Og jeg synest dette er ålreit. men skal man plukke ut hvem som klarer å oppføre seg, og hvem som ville oppført seg som dyr, så ville vi vel fått.... Si 50, kanskje 100innvandrere pr. år, og ALTfor mye jobb for de som sitter med å plukke ut disse menneskene. Det sier seg selv, det går ikke!

 

Glad du ikke er rasist som du sier :roll:

 

Det er trist, og jeg skal ikke beskylde noen, men jeg VET hvem han har fått innflytelse av..Thats for sure

6467107[/snapback]

 

Tror ikke det er den tamilske familien på hjørnet som har lært ham det, det kommer nok fra de forente stater (hvis du ikke da mener at det har noe med rase å gjøre, men du er jo ikke rasist).

 

Forøvrig er invandrerer (hvis man putter alle i samme sekk) overrepresenter i på kriminalstatistikken i forhold til 'etniske nordmenn'. Spørsmålet er om dette er en interessant sammenlikning. For det første varierer kriminaliteten mye blant de forskjellige grupper invandrere, hvis man mener at en kriminell 'kultur' blant invandrere er årsaken bør en heller undersøke gruppe for gruppe. Et annet poeng er hvilke nordmenn vi sammenlikner med. Personer med lav intekt og lav utdanning er overrepresentert på kriminalstatistikken, en gruppe mange invandrere er i. Det samme gjelder personer som har vært utsatt for traumatiske opplevelser, vanskelig barndom etc noe som også vil gjelde mange invandrere (krig etc). Er det noen som har noe statistikk der disse faktorene er korrelert vekk?

Lenke til kommentar
siviliserte mennsker i situasjoner hvor MANGE innvandrere ville oppført seg som dyr

6467107[/snapback]

 

Et pussig krumspring, for er ikke nettopp alle vi etterkommere av apene (iføle mange av teoriene) dyr? Og i så måte er all vår oppførsel høyst dyrisk, nettopp fordi vi er dyr. Eller betrakter du deg som en plante, eller noe annet biologisk eller en materell ting?

Viss vi skal plukke ut innvandrere som oppfører seg som planter, eller andre materielle ting (ja, planter lever, er klar over det) så tror jeg ville fått svært få å velge mellom, og da snakker vi ikke om i en scala opp mot hundre, men heller i scala ned mot null hvert årtiende. Det hadde satt begrensinger det!

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Hvorfor driver alle her og snakker om teoriene sine som fakta?

Invandrere flest jobber, eventuelt saa er grunnen til at de ikke jobber at de ikke faar jobb grunnet at de ikke er etnisk norske (finnes selvfoelgekig ikke-norske skattesnyltere og, men ikke fler en etniske nordmen).

Kilde: min mor som jobber med aa reise rundt omkring og snakke om intigrering i barnehager.

 

Og til de som maatte tro at invandrere bedriver mer vold en etniske nordmen kan spise sin egen legg!

 

Skulle skrevet mer utfyldende men sitter paa en internett kafe i london og har liten tid igjen

6465564[/snapback]

 

Og du dine fakta er fakta? Over halvparten av innvandrerne går på trygd! De som er mest aktive på arbeidsmarkedet er tamilerne. Og de heter jo Hansen alle mann? (og veldig hvite) :whistle:

 

Ca. 13 av 33 drap ble i fjor utført av utlendinger. Siden de utgjør ca. 8% av befolkningen ser du jo selv at dine "fakta" er på jordet.

 

Hvordan ønsker du forresten din legg stekt? :)

Endret av Fromage
Lenke til kommentar
Med mindre du kan dokumentere det eksemplet, tror jeg vi kan avfeie det som en vandrehistorie. De har hørt om butikker og toaletter i Afrika også. Riktig nok har fattige landsbyer bare latriner, men de setter seg ikke på trappa for å gjøre sitt fornødne.

 

 

Vaktmesteren her jeg jobber ble varslet av brannalarmen da afrikanerne i leiligheten tente opp bål på kjøkkengulvet. Skikkelig integrering, spør du meg! :!:

Lenke til kommentar

Greit nok. Vi tar inn innvandrere. Flott. Vi burde tatt inn flere! Innvandringspolitikken til Norge er streng. Men innvandrerne må taes bedre vare på når de først kommer hit! De må få skikelig spåkutdanning, og gnerell utdanning, slik at de blir til nytte for samfunnet. Mange klarer jo dette, men ikke mange nok. Dessuten bør søknadene behandles fortere. Folk burde slippe å vente i fire år før de får vite om de får endelig oppholdstillatelse!

Lenke til kommentar

En ting de burde forrandre på slik som det er nå..

Hvis en person får asyl.. Så gjelder det en regel for dem.

 

Regelen er:

 

Gjør asyl søkeren ën alvorlig forbrytelse, så er det første fly ut av landet.

 

Asyl søkeren skulle bare fått ën sjanse i Norge..

Gjør noe ut av det, ellers blir man sparket rett tilbake der man kom ifra.

 

Gjør man en forbrytelse.. Send han/hun hjem igjen. Og la dem ta seg av straffen.

Den vil være mye værre der enn her i Norge ihvertfall.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
En ting de burde forrandre på slik som det er nå..

Hvis en person får asyl.. Så gjelder det en regel for dem.

 

Regelen er:

 

Gjør asyl søkeren ën alvorlig forbrytelse, så er det første fly ut av landet.

 

Asyl søkeren skulle bare fått ën sjanse i Norge..

Gjør noe ut av det, ellers blir man sparket rett tilbake der man kom ifra.

 

Gjør man en forbrytelse.. Send han/hun hjem igjen. Og la dem ta seg av straffen.

Den vil være mye værre der enn her i Norge ihvertfall.

6469714[/snapback]

 

 

Hvorfor i all verden skal vi ha det sånn? Hvorfor ville du gitt dem én sjanse - that's it? Hva hvis du hadde vært oppe i en vanskelig situasjon der du begikk grove feil, ville du ønsket den værste straffen på deg selv da? Kriminalitet kan selvfølgelig ikke rettferdiggjøres; uansett hvem som begår den kriminelle handlingen. Men hvorfor skal de sendes tilbake til sitt hjemland bare for å få en verre straff? Og hvorfor legge all fokusen på straffen? Skaden har skjedd. Det hjelper ikke da hvis vi tenker - "straff, straff og straff." Blir nesten litt opprørt ved tanken på hvor lite vi tenker på hva vi i første omgang kan gjøre for å motvirke kriminalitet.

Lenke til kommentar
Greit nok. Vi tar inn innvandrere. Flott. Vi burde tatt inn flere! Innvandringspolitikken til Norge er streng. Men innvandrerne må taes bedre vare på når de først kommer hit! De må få skikelig spåkutdanning, og gnerell utdanning, slik at de blir til nytte for samfunnet. Mange klarer jo dette, men ikke mange nok. Dessuten bør søknadene behandles fortere. Folk burde slippe å vente i fire år før de får vite om de får endelig oppholdstillatelse!

6469398[/snapback]

Jeg er enig i at behandligstiden må kortes ned, og at språkutdanning er viktig. Men uansett har vi verken kapasitet eller behov for å ta inn hvem som helst, og vi er nødt til å bli flinkere til å kaste ut de som lager bråk.

 

Uansett er det ingen tvil om at vi må ha en bedre integreringspolitikk. Vi må ha bedre norskopplæring, og ikke minst, få de ut i samfunnet, slik at de både gjør en nytte for seg, lærer språket, og den norske kulturen. Ingen lærer bra norsk av å gå på ett kurs ett par timer i uken, mens de sitter inne på asylmottak, og snakker morsmålet sitt med de andre der inne.

 

Men uansett bør vi ikke ta inn for mange, overstiger vi kapasiteten, blir det integreringsproblemer, og dette fører til fremmedfrykt, som igjen fører til vanskeligere integrering, osv.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal vi ha det sånn? Hvorfor ville du gitt dem én sjanse - that's it? Hva hvis du hadde vært oppe i en vanskelig situasjon der du begikk grove feil, ville du ønsket den værste straffen på deg selv da? Kriminalitet kan selvfølgelig ikke rettferdiggjøres; uansett hvem som begår den kriminelle handlingen. Men hvorfor skal de sendes tilbake til sitt hjemland bare for å få en verre straff? Og hvorfor legge all fokusen på straffen? Skaden har skjedd. Det hjelper ikke da hvis vi tenker - "straff, straff og straff." Blir nesten litt opprørt ved tanken på hvor lite vi tenker på hva vi i første omgang kan gjøre for å motvirke kriminalitet.

6470056[/snapback]

Jeg er delvis enig i deg her, de må få en tabbekvote. Men uansett kan vi heller ikke brødfø på de som kommer her og kun lager bråk. Kommer de her kun for å skape kriminalitet, og sitte i norske fengsler, har de heller ingenting her å gjøre. De skaper kun fremmedfrykt, og de er en slitasje for resten av samfunnet.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Jeg sier heller ikke at vi skal kaste noen ut, men vær så snill... Hvorfor ikke stoppe innvandringen!? Norges befolkning øker stadig, og kulturen har falt bort. Jeg kan vel innrømme at jeg holdt på å begynne å gråte under topp20 i Oslo her for et par uker siden, da en norsk gutt var kledd i "gangster"-klær, og kom og spurte meg om jeg hadde noe "GÆNJA" å selge han. Det er trist, og jeg skal ikke beskylde noen, men jeg VET hvem han har fått innflytelse av..Thats for sure

6467107[/snapback]

Innvandringen er den eneste grunnen til at Norges befolkning fortsatt øker. ;) Hadde det ikke vært for innvandringen, hadde befolkningstallet gåttt ned.

 

Og btw, gangstermoten ble skapt av hvite rappere på nittitallet... Skatestilen var opprinnelig også "hvit" mote.

Lenke til kommentar

Norge skal vere glad for at vi har noe innvandring, vi ma bare innromme det...vi hadde ikke gatt like mye fermover uten innvanderer.

Men la meg na gi et eksempel:

I Singapore, der er innvandring lov, men for at du skal fa komme inn i landet ma du ha noe a tilby.

feks at du er lege, eller advokat, at du har en utdannelse og ikke bare vil leve av "staten".

Norge er alt for snille pa denne siden, ved at vi bare tar inn utlendinger som trenger hjelp og som dermed svindler den norske staten ved a leve pa trygd og aldri ta seg en jobb.

 

Jeg sier ikke at man skal kjore FRP politikk, men en mellomting der begge parter motes.

det vil si at for at man skal fa lov til a komme inn i Norge, ma man ha en utdannelse, man ma folge de Norske lover, og innrette seg som folk flest.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal vi ha det sånn? Hvorfor ville du gitt dem én sjanse - that's it? Hva hvis du hadde vært oppe i en vanskelig situasjon der du begikk grove feil, ville du ønsket den værste straffen på deg selv da? Kriminalitet kan selvfølgelig ikke rettferdiggjøres; uansett hvem som begår den kriminelle handlingen. Men hvorfor skal de sendes tilbake til sitt hjemland bare for å få en verre straff? Og hvorfor legge all fokusen på straffen? Skaden har skjedd. Det hjelper ikke da hvis vi tenker - "straff, straff og straff." Blir nesten litt opprørt ved tanken på hvor lite vi tenker på hva vi i første omgang kan gjøre for å motvirke kriminalitet.

6470056[/snapback]

 

Har litt problemer for å forstå dette innlegget, første tanken var Ole Brum- politikk, ja takk, begge deler..

 

Du skriver også "skaden har skjedd", hvor mange uskyldige personer og familier må lide for konsekvenser for vold og krim.

når dette kan reduseres og begrenses med staffereaksjoner som står i forhold til alvorlighetsgraden ?

 

Statistikken forteller oss noe om utvilkingen i de siste årene hvilke grupper er overrepresentert, det bør man gjøre noe med.

 

Norske borgere har lovfestet rett til beskyttelse mot vold og kriminalitet, ikke omvendt !

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal vi ha det sånn? Hvorfor ville du gitt dem én sjanse - that's it? Hva hvis du hadde vært oppe i en vanskelig situasjon der du begikk grove feil, ville du ønsket den værste straffen på deg selv da? Kriminalitet kan selvfølgelig ikke rettferdiggjøres; uansett hvem som begår den kriminelle handlingen. Men hvorfor skal de sendes tilbake til sitt hjemland bare for å få en verre straff? Og hvorfor legge all fokusen på straffen? Skaden har skjedd. Det hjelper ikke da hvis vi tenker - "straff, straff og straff." Blir nesten litt opprørt ved tanken på hvor lite vi tenker på hva vi i første omgang kan gjøre for å motvirke kriminalitet.

6470056[/snapback]

 

Har litt problemer for å forstå dette innlegg, første tanken var Ole Brum- politikk, ja takk, begge deler..

 

Du skriver også "skaden har skjedd", hvor mange uskyldige personer og familier må lide for konsekvenser for vold og krim.

når dette kan reduseres og begrenses med staffereaksjoner som står i forhold til alvorlighetsgraden ?

 

Statistikken forteller oss noe om utvilkingen i de siste årene hvilke grupper er overrepresentert, det bør man gjøre noe med.

 

Norske borgere har lovfestet rett til beskyttelse mot vold og kriminalitet, ikke omvendt !

6470653[/snapback]

 

 

 

dette her ma jeg si meg helt enig i, jeg synes ikke at den norske befolkningen skal "lide" pa grunn av at de innvadrerne vi tar inn har hatt en toff bakgrunn eller at de holder pa kriminelt!

hvis du ikke er pa den rette siden av loven og ikke viser til forbedringer bor man bli sendt tilbake.

som sagt, norge har en alt for snill innvandringspolitikk.

Lenke til kommentar

Må si meg meget enig i det trådstarter har og si, meget bra beskrevet var dette.

 

Pavilon; Klart du kan si at du er en ekte nordmann.

 

Jeg vil si at folk som integrer seg, skaffer seg jobb,lærer språket samt fjerner burka'en og setter seg inn i lover og orden er noe vi vil ha i Norge. Jeg setter store spørsmål's tegn ved personer som kommer til Norge og forventer at de kan gjøre nøyaktig det samme som i Pakistan eller hvor de nå enn kommer fra. Jeg synes at de burde innrette seg etter oss, slik som at f. eks kvinner fjerner sin burka og går i vanlige klær. Må også si at når jeg gikk på Ungdom skolen var det mange utenlandske jenter som luktet ille, meget ILLE. Jeg måtte engang sitte ved siden av en av disse, men protesterte fordi det luktet noe så helt for jævlig.

Slapp heldigvis sitte der, men dette var så alvorlig at jeg ikke ville kommet på skolen om jeg hadde blitt tvunget sitte der...

De utenlandske guttene var bedre hygiene messig, men oppførselen dems var helt uholdbar, de var faktisk kriminelle de stjal fra medelever og utdøvet vold. De var noen skikkelig idioter.

 

Jeg må si det er trisst at disse oppfører seg som de gjør, fordi de ødelegger automatisk rykte til de andre innvandrerne som faktisk oppfører seg skikkelig, og de finnes endel av de selvom jeg føler at de fleste jeg har møtt har vært noen urokråker, og de er jo selfølgelig de man legger merke til.

 

FrP har hatt rett lenge om dette: Bedre integrering samt avlegge troskaps løfte tror jeg faktisk er noe vi burde hatt i Norge.

Med bedre integrering mener jeg det skulle vært TVANG og lære seg skikkelig Norsk fra dag 1. Det burde også vært et obligatorisk kurs hvor innvandrer lærer litt Norsk sammfunns historie.

 

Å diskutere det her er vanskelig. Ihvertfall i praksis. Jeg mener, jeg ble faktisk kalt for rasist og jævla hviting fordi jeg kom med et argument imot flere innvandrere. Utrolig(...?) men sant.

 

Jeg laget en tråd om dette på forumet for ikke lenge siden, ordet rasist blir brukt i meget storgrad og veldig mye av annen generasjons innvandrere. Ordet blir misbrukt noe så vannvittig mye. På ungdom's skolen var man rasist om man var uenig med en innvandrer... De som kommer med uttalelser som dette har i bunn og grunn ikke skjønt mye.

 

Til Trådstarter: Jeg tror du har rett. Jeg kjenner en filippiner, og den familien står på og jobber mye. For meg virker det som folk fra Øst-Asia (Filippinene+) jobber og står på, mens folk fra Afrika er rimelig late. (Beklager generaliseringen her, men dette er faktisk fakta)

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Hvorfor driver alle her og snakker om teoriene sine som fakta?

6465564[/snapback]

Hvorfor gjør du det? :)

kilde opplysning...

Og til de som maatte tro at invandrere bedriver mer vold en etniske nordmen kan spise sin egen legg!

6465564[/snapback]

Innvandrere er overrepresentert på voldsstatstikken i forhold til antallet. Politisk ukorrekt' date=' men sant.

[right']6465580[/snapback][/right]

Jeg har vokst opp paa grunerloekka, jeg gikk i grynerhagen barnehage, min foerste ordentlige venn het muktar, jeg gikk paa lilleborg skole og bjolsen skole (gaar paa steinerskolen naa) dette er alle steder som er kjent for aa ha "invandrer miljoeer" og jeg og jeg kan forsikre deg om at innvandrere bedri som etniske nordmenn (for de er like som oss paa innsiden selvom mange av dem er brune i huden!).

Og hvis du ikke tror paa meg saa kan du, som sagt, spoerre min mor som jobber med aa informere ignorante boenner om intigrering og invandrere!

 

PS. Jeg var faktisk ikke klar over denne syke og rasistiske teorien foer jeg ble gammel nokk til aa se paa tv2 nyhetene, og da ble jeg ganske sjokka!

Og er egentlig det at det er politisk ukorekt et argument for at invandrere bedriver mer vold en nordmenn?

 

PSPS. maatte alle engelske tastaturer brenne i haelvete til evig tid og foele syndens flamme slikke opp over foettene dems!!

 

EDIT:

Og til de som maatte tro at invandrere bedriver mer vold en etniske nordmen kan spise sin egen legg!

6465564[/snapback]

Innvandrere er overrepresentert på voldsstatstikken i forhold til antallet. Politisk ukorrekt, men sant.

6465580[/snapback]

Word. Alltid vanskelig å legge fram slike fakta. Blir alltid stempla som rasist.

6465746[/snapback]

Det er ikke fakte, men det er rasistisk...

 

Hvorfor driver alle her og snakker om
Kilde: min mor som jobber med aa reise rundt omkring og snakke om intigrering i barnehager.

Jeg vil heller tro at moren din jobber å fortelle barnehagebarna som ikke vet bedre et bilde som ikke stemmer med virkeligheten.

6465845[/snapback]

Du formulerte deg litt rart, men det gjorde vel jeg og....

moren min jobber med aa reiser rundt i barnehager og forteller personalet (ofte folk som dere) om intigrering!

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...