Gå til innhold

Ditt syn på innvandringen?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Kan du tenke deg hvordan det er for deg hvis du bruker 12 timer av din hverdag på skolearbeid og kommer hjem og bruker resten av dagen på å jobbe i all slit, for å tjene penger til deg selv, men at du blir fratatt 28% av disse pengene fordi jeg ikke gidder å komme meg ut og finne meg jobb, men at jeg heller blir hjemme og latsover og koser meg foran TVen?

Personene jeg nevner her er faktisk friske mennesker som kan gjøre mye bra arbeid.

6488123[/snapback]

 

Ja jeg kan faktisk tenke meg hvor demoraliserende det er å fokusere på "tapere" rundt meg mens jeg selv jobber ræva av meg. Jeg har vært 100% dedikert i min jobb, men har aldri da hatt tid til slike bekymringer. Det har vært nok for meg å konse om å gjøre mitt beste. Kanskje du skal gjøre det samme ...kan hende du får det bedre.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I 1995 gikk jeg på Grunnkurs Elektro, vi hadde 1stk innvandrer i klassen, fornavnet hans er Ramesh og han er fra Sri Lanka.

 

Denne personen var i sitt 4. år i Norge, første to årene gikk til det vanlige dilldallet det 3. året gikk til Folkehøyskole! og så det 4. året begynte han på GK Elektro.

 

Nå skal denne historien vise noe som jeg er litt skremt av.

 

Han var en av klassens beste og han gikk ut med 4+ i alle fag INKL Norsk! Han var også en meget hyggelig person. Han kom til skolen med sykkel hver dag 100% presis, og jeg ble etterhvert en god kamerat av han, etter en stund møtte jeg noen kamerater av han som hadde bodd i Norge i 4+ år. Og det syke her er, IKKE EN ENESTE EN AV DEM KUNNE GJØRE SEG FORSTÅTT PÅ NORSK! Han måtte fungere som tolk, dem kunne selvfølgelig si Ja, Nei og sånne små ord men knapt mer enn det. Alle sammen hadde bil og leilighet men ingen var i jobb. Ramesh synes dette var merkelig siden han aldri hadde hatt noen av delene og han bodde på en 12kvadrameter stor hybel og eide omtrent ingenting foruten klær, skolebøker og en sykkel. Han levde på stipend og lån (om han fikk noe fra sosialen vites ikke).

 

Nå hører det til historien at jeg mista kontakten med Ramesh fordi han flytta til Drammen og inn i en toppstilling i et firma jeg ikke husker navnet på. Da hadde han fullført GK/VK1 + Fagskolen med topp karakterer og jeg håper han har det meget bra nå idag for er det en innvandrer som fortjener det så er det han.

 

Kameratene hans vil jeg med 99% sikkerhet tippe bor i Oslo og livnærer seg enten med Pirat Taxi eller trygd for det var det dem gjorde i lille Førde by på Vestlandet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
det er så mye snakk om innvandere her på diskusjon.no

 

Ikke alle innvandere driver med faenskap. Jeg er utlending selv. Jobber som it-konsulent(sommer, lite å gjøre) og har et datafirma som jeg driver LOVLIG ved siden av.

6600453[/snapback]

 

Noen av folka på hw.no har ekspertise i å kunne lite om innvandrere...

Lenke til kommentar
det er så mye snakk om innvandere her på diskusjon.no

 

Ikke alle innvandere driver med faenskap. Jeg er utlending selv. Jobber som it-konsulent(sommer, lite å gjøre) og har et datafirma som jeg driver LOVLIG ved siden av.

6600453[/snapback]

 

Noen av folka på hw.no har ekspertise i å kunne lite om innvandrere...

6600502[/snapback]

 

Stemmer, virkelighetene får man ikke i landets aviser i alle fall ;)

Lenke til kommentar
det er så mye snakk om innvandere her på diskusjon.no

 

Ikke alle innvandere driver med faenskap. Jeg er utlending selv. Jobber som it-konsulent(sommer, lite å gjøre) og har et datafirma som jeg driver LOVLIG ved siden av.

6600453[/snapback]

 

Noen av folka på hw.no har ekspertise i å kunne lite om innvandrere...

6600502[/snapback]

 

Stemmer, virkelighetene får man ikke i landets aviser i alle fall ;)

6600947[/snapback]

 

Jeg setter tvil på at du mener innvandrere begår mindre kriminalitet enn det man får inntrykk av i avisene, så forklar meg hva du mener.

Lenke til kommentar
det er så mye snakk om innvandere her på diskusjon.no

 

Ikke alle innvandere driver med faenskap. Jeg er utlending selv. Jobber som it-konsulent(sommer, lite å gjøre) og har et datafirma som jeg driver LOVLIG ved siden av.

6600453[/snapback]

 

Noen av folka på hw.no har ekspertise i å kunne lite om innvandrere...

6600502[/snapback]

 

De aller fleste har begrensede kunnskaper når det gjelder innvandring. Jeg også. Derfor velger jeg å holde kjeft :-)

Lenke til kommentar

Noen som leste dagbladet for noen dager sider, hvor det var en artikkel om en forstad til en større svensk by (lurer på om det var Malmö) hvor politimennene var de eneste etniske svenskene som bevegde seg inn i denne plassen? Bussene og ambulansene hadde sluttet å kjøre dit fordi de ble bare kastet stein på.

 

Når vi leser om slikt burde vi stoppe opp og tenke litt over hva vi driver med. Ghettofisering er den største fienden når det gjelder innvandringsproblemene.

Lenke til kommentar

Mitt syn på innvandringen er at folk fritt skal få komme hit til landet, men da vil de ikke ha rett til å benytte seg av velferdssystemet vårt. For å kunne gjør det må de jobbe seg opp til å fortjene det.

 

Det vil si at de som ønsker å komme hit for å snylte på velferdssystemet ikke kommer noen vei. De må faktisk skaffe seg en jobb, ellers kan de like gjerne bli ute, for her får de ikke noe gratis.

 

Dessuten går de på ræva ut igjen hvis de gjør noe kriminelt f.eks.

Lenke til kommentar
Noen som leste dagbladet for noen dager sider, hvor det var en artikkel om en forstad til en større svensk by (lurer på om det var Malmö) hvor politimennene var de eneste etniske svenskene som bevegde seg inn i denne plassen? Bussene og ambulansene hadde sluttet å kjøre dit fordi de ble bare kastet stein på.

 

Sikkert Rosengård i Malmø.

http://km.grogg.org/video/welcome_to_sweden.mpg

Lenke til kommentar
Mitt syn på innvandringen er at folk fritt skal få komme hit til landet, men da vil de ikke ha rett til å benytte seg av velferdssystemet vårt. For å kunne gjør det må de jobbe seg opp til å fortjene det.

 

Det vil si at de som ønsker å komme hit for å snylte på velferdssystemet ikke kommer noen vei. De må faktisk skaffe seg en jobb, ellers kan de like gjerne bli ute, for her får de ikke noe gratis.

Hvor går grensen til å fortjene seg opp til velferdssystemet?

 

Dessuten går de på ræva ut igjen hvis de gjør noe kriminelt f.eks.

6609098[/snapback]

Hvor går grensen her også? Blir det rett ut pga en parkeringsbot?

 

Ellers generelt enig her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...