Gå til innhold

Problemer med kjøling av chipset?


Anbefalte innlegg

Her et Gigabyte GA-K8NMF-9 nForce4-4X HK. Har den siste tiden hatt en del problemer med at pc'en plutsetlig rebooter, og mistenker at dårlig kjøling kan være årsaken. Installerte Speedfan for å få litt mer oversikt. CPU temp er grei, med den viser en TEMP 3 (som jeg tror er chipset...?) som ligger konstant på rundt 70! Er ikke dette alt for høyt? Dette hovedkortet har passiv kjøling. I tillegg ligger GPU på rundt 50 i idle. Dette er et Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB PCIe med boxed vifte. Dette er vel også litt i høyeste laget. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i speedfan hos meg er temp 1 - hovedkort og temp 2 - cpu. temp 3 vet jeg ikke hva er, den ligger rundt 20-25 grader. når jeg sammenlikner med everest skal det være noe sånt som aux noe som jeg tror har med skjermen å gjøre siden det vises et skjerm-symbol ved siden av. men det kan vel kanskje være at temp 3 er HK hos deg. men last ned everest og sjekk, for der har du forklaring på hvilke temp som hører til hva...

 

En gpu temp på 50 grader skal ikke gjøre noe så vidt jeg vet...de er ganske varme og skal tåle mye

Endret av BrickTop
Lenke til kommentar

OK - nå er jeg temmelig forvirra :hmm: I Everest får jeg følgende målinger:

 

HK 37 gr

CPU 70 gr !!

AUX 49 gr

GPU 51 gr

HDD 39 gr

 

Det kan jo ikke stemme at CPU ligger på 70 i idle?? Når jeg sjekker i BIOS ligger den på 36 - 37, så¨det må jo være det som Everest kaller HK. Det betyr fremdeles at noe ligger på 70 grader, og hva er det? trenger litt tips her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...