Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rar feil med nettverket!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prestige er modellserien til Zyxel, og dette er da et Zyxel Prestige modem/router levert fra din ISP-leverandør, om det da er NGT, Telenor eller noen andre.

 

Brukernavn/passord har i så fall din ISP.

Tar jeg ikke HELT feil, som jeg sikkert gjør, har en Prestige-boks "admin" som brukernavn" og "1234" som passord. Eller blankt brukernavn, og "1234" som passord.

 

Det spørs da hvor mye konfigurering du bør prøve deg på, da ukompetente lett kan sette noen instillinger feil, som kan gå utover f.eks ADSL-modeminnstillingene dine, og dermed kutte Internett for deg inntil du får stilt det tilbake igjen.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Mulig at modemet (slik som mitt) har DHCP.

6458715[/snapback]

Har du webconfig på den da?

6458716[/snapback]

Nei (ikke tilgang iallefall), men alle portene er åpne som standard.

Det er forøvrig strengt talt ikke et modem, men en residential gateway. Allied Telesyn RG-614.

Lenke til kommentar
Prestige er modellserien til Zyxel, og dette er da et Zyxel Prestige modem/router levert fra din ISP-leverandør, om det da er NGT, Telenor eller noen andre.

 

Brukernavn/passord har i så fall din ISP.

Tar jeg ikke HELT feil, som jeg sikkert gjør, har en Prestige-boks "admin" som brukernavn" og "1234" som passord. Eller blankt brukernavn, og "1234" som passord.

 

Det spørs da hvor mye konfigurering du bør prøve deg på, da ukompetente lett kan sette noen instillinger feil, som kan gå utover f.eks ADSL-modeminnstillingene dine, og dermed kutte Internett for deg inntil du får stilt det tilbake igjen.

6458722[/snapback]

 

 

Prøvde det du sa, og nå kan jeg i hvertfall være 'host' på en av datamaskinene, selv om det er den dårligste av dem, så er det bedre enn ingenting!

 

Takk for alle svar jeg har fått! :)

Lenke til kommentar
Unnskyld, men data/IT er ikke min sterkeste side;  Hvordan finner/vet jeg IP-adressen til routeren?

6458696[/snapback]

Det pleier å være en av følgende:

192.168.1.1

192.168.0.1

10.0.0.1

10.1.1.1

 

Eventuelt gå inn på siden til leverandøren, pleier å stå der

6458699[/snapback]

 

Det var 192.168.1.1, men når jeg skriver dette, så kommer det opp spørsmål om brukernavn og passord, noe som jeg ikke tror jeg har noen steder.

 

Det står 'Prestige 650R-33'

6458707[/snapback]

Passordet er som regel admin og brukernavnet det samme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...