Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgitt ADSL2+ NGT kunde


Anbefalte innlegg

Jeg har slitt siden dag 1 med ADSL2 fra NGT.

 

Og nå vet jeg nærmest ikke hva jeg skal gjøre mer. Har sendt inn det ene skjemaet etter det andre.

 

Problemet er ikke topphastigheten. Men at linjen noen dager synker noe ekstremt lavt. Og holder seg der kanskje halve dagen. Og her snakker vi om hastigheter helt ned til 64 kbits. I dag er vi så haldig at vi får "hele" 254 kbits. :p

 

Har før hatt 4 mbit stabilt som bare det.

 

Jeg har sendt inn kanskje 20-30 henvendelser i skjemaet. Men det blir bare laget sak ut av det - med en påfølgende henvendelse om at ruteren syncer så bra. Og da er alle feilkilder eleminert fra NGT's side. Og da skal feilen være her hos meg.

 

Vel, tillat meg å betvile. Har testet 4 trådløse rutere, 2 modemer, 2 vanlige nettverkskort, 2 trådløse nettverkskort, og en hel haug med kabler. Og har testet under Linux.

 

Og hvorfor har de ikke vært og sjekket feks kontakten her hos meg? Hvorfor er det ikke kommet en kar innom for å se på problemet mitt lokalt? Hvor er egentlig dette NGT kontoret hen? På Mars?

 

NGT gjør sikkert hva de kan. Men jeg savner egentlig en kontaktperson som kan gi oppfølging på problemet jeg nå har meldt uten at jeg skal være nødt til å gå via de utrolig frustrerende upersonlige kontaktskjemaene. Når man opplever kun problemer, så burde NGT være "mann" nok til å kunne sette prioritering på saken slik at det har kunne blitt en snarlig løsning på det.

 

Saken blir ikke akkurat lettere når man aldri kommet tilbake til samme mann som hadde saken sistgang. Nestemann må få full oppdatering igjen for 30-gang. Og sender selvsagt saken videre til teknisk som de 29 andre før han hadde gjort.

 

Er det noe JEG kan gjøre her?

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvorfor har de ikke vært og sjekket feks kontakten her hos meg? Hvorfor er det ikke kommet en kar innom for å se på problemet mitt lokalt? Hvor er egentlig dette NGT kontoret hen? På Mars?

6453788[/snapback]

 

Det skal endel til før de sender ut noen uansett ISP og da er det gjerne en telemontør som ikke ser på annet enn kablingen. Finner de ikke noe galt så får du regningen i så tilfelle.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å restarte routeren? Min router bare blir helt sirup av og til etter jeg har sittet på torrent en dag eller 2 i strekk. En jeg snakket med i zyxel Norge mente at d kanskje kunne være nat tabellen / loggen eller hva d nå heter (er ikke helt pro på dette :p) som var blitt for stor.

Når det skjer så tar alle internettsider evigheter å åpne hvis de blir ferdig lastet i det hele tatt. Etter en restart så funker alt fint igjen hos meg.

Lenke til kommentar
*snap*

 

Er det noe JEG kan gjøre her?

6453788[/snapback]

 

Vær den første som tar initiativet, bytt levrandør!

 

Det er en _stor_ post her på forumet et sted, om folk som har trøbbel med ADSL2+`en sin fra Nextgentel, alt dem gjør er å klage. Bytt levrandør, få andre til å gjøre det. Nextgentel MÅ gjøre noe om dem mister kundene.

Lenke til kommentar

Da har jeg etter nok en henvendelse fått et hakvhjertet intetsigende svar fra "NextGenTøv" hvor de altså påstår at linjen som nå har vært på 1/10-del av hastighet i 2 dager er "helt i orden"..

 

Og jeg kan selvsagt bruke kontaktskjemaet eller ringe 07979 hvis det skulle være feil.

 

Ja for svarte helvete. Etter 1 måned med det skjemaet og flere hundre kroner i telefonutgifter - det er fortsatt en stor feil.

 

Desverre er det tydeligvis bare jeg som ser.

 

Jeg må ha en ISP. Så enkelt er det. Men leveringstiden er lang.

 

Det er ikke noen vits å kontakte forbrukerombud eller noe. Det vet dere sikkert like godt som meg. Ingen bryr seg. Intet skjer.

 

Aaargh..

Lenke til kommentar

Det høres ut som om du har gjort alt du kan gjøre.

For meg så høres det ut som om du har for lang linjelengde fra sentralen og til deg. Du sier du har hatt 4Mbit perfekt før, men det kan ha kommet flere på linjen, så den er overbelastet, men da burde ikke du være den eneste med problemet. Og da burde NGT vite om det, og fått gjort noe med det.

Det kan også være noe galt med sentralen, at det er noe som ikke helt stemmer der.

Hadde jeg vert deg, hadde jeg byttet ISP.

Her har vi BlueCom. Vi hadde for kraftig linje i starten, i forhold til det linja var kar om, så vi fikk den kuttet ned litt, og nå er den stabil som pokker. (bor også veldig langt unna sentralen) Og det er et par år siden de gjorde det, og etter det har nettet tetti ut 3-4 ganger, 2 ganger pga virus spredning fra her, og de to andre gangene, var den koblet ut hos bluecom på mystisk hvis. Og den sisste gangen fikk de ikke kontakt fra sentralen og til oss, men da sendte de en reperatør til å fikse det, så fort som det var mulig.

BlueCom har en mye bedre kundestøtte en NGT etter det jeg har erfart, du får nesten ikke lov til å legge på før problemet er fikset...

 

Edit:

 

Inlegg nr 666 :devil:

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det høres ut som om du har gjort alt du kan gjøre.

For meg så høres det ut som om du har for lang linjelengde fra sentralen og til deg. Du sier du har hatt 4Mbit perfekt før, men det kan ha kommet flere på linjen, så den er overbelastet, men da burde ikke du være den eneste med problemet. Og da burde NGT vite om det, og fått gjort noe med det.

Det kan også være noe galt med sentralen, at det er noe som ikke helt stemmer der.

Hadde jeg vert deg, hadde jeg byttet ISP.

Her har vi BlueCom. Vi hadde for kraftig linje i starten, i forhold til det linja var kar om, så vi fikk den kuttet ned litt, og nå er den stabil som pokker. (bor også veldig langt unna sentralen) Og det er et par år siden de gjorde det, og etter det har nettet tetti ut 3-4 ganger, 2 ganger pga virus spredning fra her, og de to andre gangene, var den koblet ut hos bluecom på mystisk hvis. Og den sisste gangen fikk de ikke kontakt fra sentralen og til oss, men da sendte de en reperatør til å fikse det, så fort som det var mulig.

BlueCom har en mye bedre kundestøtte en NGT etter det jeg har erfart, du får nesten ikke lov til å legge på før problemet er fikset...

 

Edit:

 

 

 

 

Jeg har kun 800 meter linjelengde. å hastigheten kommer ikke over 11mbits. holder seg stort sett på 9887

 

 

Inlegg nr 666 :devil:

6474017[/snapback]

Lenke til kommentar
Det høres ut som om du har gjort alt du kan gjøre.

For meg så høres det ut som om du har for lang linjelengde fra sentralen og til deg. Du sier du har hatt 4Mbit perfekt før, men det kan ha kommet flere på linjen, så den er overbelastet, men da burde ikke du være den eneste med problemet. Og da burde NGT vite om det, og fått gjort noe med det.

Det kan også være noe galt med sentralen, at det er noe som ikke helt stemmer der.

Hadde jeg vert deg, hadde jeg byttet ISP.

Her har vi BlueCom. Vi hadde for kraftig linje i starten, i forhold til det linja var kar om, så vi fikk den kuttet ned litt, og nå er den stabil som pokker. (bor også veldig langt unna sentralen) Og det er et par år siden de gjorde det, og etter det har nettet tetti ut 3-4 ganger, 2 ganger pga virus spredning fra her, og de to andre gangene, var den koblet ut hos bluecom på mystisk hvis. Og den sisste gangen fikk de ikke kontakt fra sentralen og til oss, men da sendte de en reperatør til å fikse det, så fort som det var mulig.

BlueCom har en mye bedre kundestøtte en NGT etter det jeg har erfart, du får nesten ikke lov til å legge på før problemet er fikset...

 

Edit:

 

 

 

 

Jeg har kun 800 meter linjelengde. å hastigheten kommer ikke over 11mbits. holder seg stort sett på 9887

 

 

Inlegg nr 666 :devil:

6474017[/snapback]

6551840[/snapback]

 

Hva er meningen med å quote andres innlegg?

Lenke til kommentar

Om mulig, få tak i epost-adressen til en litt høyere opp i systemet. Legg fram saken din der og si at om dette ikke blir ryddet opp i så raskt som mulig, vil du bytte ISP. Legg ved referansene til alle de andre henvendelsene du har hatt (dersom du ikke finner eposten til en sjef, nevn dette i den da siste saken du melder inn til NGT før du uansett bytter ISP). Om du klarer å få tak i navnet til en sjef (f.eks. for kundeservice) men ikke epost-adressen, er det verdt å prøve å få tak i vedkommende på telefon.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg har NextTV og det var et helvete i 3 uker, til han til slutt, etter et utall telefoner, fikk snakke med en teamleder.

Problemet med at TV signalet datt ut, ble fikset på 4 minutt og har vært oppe siden. Og internettlinja er også ok, samt ip-telefonien. Selv om alt går for fullt samtidig.

 

Noen på NGT har gjort seg uunnværlige. Erfaringsoverføring finnes ikke. Kvalitetskontroll er et fremmedord. Hvis du har alternativ, så bytt.

Lenke til kommentar
Om mulig, få tak i epost-adressen til en litt høyere opp i systemet. Legg fram saken din der og si at om dette ikke blir ryddet opp i så raskt som mulig, vil du bytte ISP. Legg ved referansene til alle de andre henvendelsene du har hatt (dersom du ikke finner eposten til en sjef, nevn dette i den da siste saken du melder inn til NGT før du uansett bytter ISP). Om du klarer å få tak i navnet til en sjef (f.eks. for kundeservice) men ikke epost-adressen, er det verdt å prøve å få tak i vedkommende på telefon.

6552398[/snapback]

Viss du sier at du nekter å betale noe i det hele tatt før farta er oppe igjen! Så gir de seg som regel :D

Hjelper hos telenor og freewave :D

Lenke til kommentar

Har hatt adsl2+ i 3-4 mnd nå. Har aldri hatt noe problem med linjen.

Men så kom dagen der man ville sette modemet i bridge modus og sette inn sin egen fw.

 

Var litt usikker på hvilken vpi instilling jeg skulle bruke siden jeg har pppoe.

Sendte en melding til teknisk support via kontakt skjema på ngt.no sine sider.

20 min etterpå fikk jeg svar fra teknisk at slik informasjon kunne ikke ngt gi ut siden dem ønsker demmes router først i nettet.

 

Sendte en høflig mail tilbake og forklarte at denne routern/modemet hadde en fw som ikke oppfylte mine spesifikke sikkerhets krav å at jeg forlangte å få utlevert informasjonen, visst ikke så ba jeg vedkommende å sende meg mail til hans overordnende samnt hans navn eller annen ref. Slik at saken kunne tas opp på et høyere nivå.

 

Har enda ikke fått noe svar på denne mailen fra ngt, den blir sikkert å "forsvinne" i systemene demmes.

 

Enda en oppgitt ngt kunde :hrm:

Lenke til kommentar
Om mulig, få tak i epost-adressen til en litt høyere opp i systemet. Legg fram saken din der og si at om dette ikke blir ryddet opp i så raskt som mulig, vil du bytte ISP. Legg ved referansene til alle de andre henvendelsene du har hatt (dersom du ikke finner eposten til en sjef, nevn dette i den da siste saken du melder inn til NGT før du uansett bytter ISP). Om du klarer å få tak i navnet til en sjef (f.eks. for kundeservice) men ikke epost-adressen, er det verdt å prøve å få tak i vedkommende på telefon.

6552398[/snapback]

Viss du sier at du nekter å betale noe i det hele tatt før farta er oppe igjen! Så gir de seg som regel :D

Hjelper hos telenor og freewave :D

6552443[/snapback]

Tenkte å foreslå det også ettersom flere har hatt positive erfaringer med dette ovenfor NGT tidligere, men hvis NGTs kundeservice ikke kan finne noe galt, er det ikke sikkert at kunden har noe å stille opp med når inkassoselskapene trekkes inn.

 

Men er enig med deg, er desverre slike triks man må ty til innimellom for å kommer igjennom :)

Lenke til kommentar

Jeg ville bedt dem sjekke kapaks og se traadiameteren. Kan ogsaa vaere foerste stikket i huset, men det hoeres ut som port paa dslam hvis modem er forsoekt byttet - spesielt hvis den syncer opp riktig noen ganger.

 

NGT burde kunne se paa dslam om det er near eller far end rsi som har errors iallefall .. ;)

Lenke til kommentar

Jeg opplevde stabilitetsproblemer etter å ha skiftet til ADSL2+, da nettforbindelsen ble brutt flere ganger, og det tok evigheter for modemet å koble seg opp igjen. Hastigheten var også svært varierende.

Til å begynne med mente folkene hos NGT at det var modemet det var noe galt med, og sendte meg et nytt. Dette fungerte imidlertid ikke - så de sendte en montør fra et eller annet firma for å sjekke linja. Han fant ut at det var en del forstyrrelser på det trådparet som gikk inn i huset, og byttet dermed til et annet.

 

Etter dette ble linjehastigheten redusert med omtrent 10% og forbindelsen ble mer stabil, men fortsatte å koble ut med jevne mellomrom selv om det nå bare var for noen minutter om gangen.

Jeg var selvsagt ikke fornøyd med dette heller, så jeg kontaktet NGT igjen - men denne gangen fikk jeg tak i en med peiling, heldigvis. Etter telefonsamtalen jeg hadde med denne ytterst hjelpsomme NGT-ansatte har linja mi vært fjellstø hele tiden, med bedre hastighet enn noengang (12-13.000 Kbps med linjelengde på 2 km).

 

Det han gjorde var følgende: Han forandret prioritering fra noe han kalte 'maks hastighet' til 'maks stabilitet'

 

Kan jo hende dette vil fungere for flere enn meg - også de med litt andre stabilitets-/hastighetsproblemer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...