Gå til innhold

VISA på PSData, snodige greier...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, de er ikke tilgjenlige for meg iallefall. Den saldoen jeg hadde er minket tilsvarende det beløp jeg handlet for.

 

Hvis jeg f.eks. hadde planlagt å ta ut mesteparten i morra for å handle no, så hadde jeg gått fem_på.

 

Reservert eller trukket blir jo da likegyldig så lenge jeg ikke kan bruke pengene.

 

Hva med dette jeg har hørt "alle" snakker om, at det skal ikke trekkes før varene blir sendt? Det er jo ikke verdt papiret det er skrevet på?!

 

EDIT: Tillegg; og hva om den ene varen ikke kom på lager før om 14 dager? Skummelt hvis man ikke er klar over hva som kan skje..

 

:sad:

 

[ Denne Melding var redigert av: Hotbox på 2002-10-15 00:56 ]

Lenke til kommentar

Det at pengene blir reservert er ganske vanlig praksis. Både med visa og mastercard.

 

Bla. hoteller benytter seg av dette. Ganske enkelt fordi at de skal få pengene sine ved oppgjøret. Beløpet blir reservert ved innsjekking og trukket ved utsjekking.

 

Det ville vært jævlig teit å møte i resepsjonen ved utsjekking og finne ut at du ikke kunne betale regninga med kortet fordi du brukte opp limiten på fylla kvelden før.

 

Psdata gjør det samme fordi at de også har lyst til å få pengene sine når varen sendes. Det hadde vært totalt kjipt for dem å ikke få ei krone når varene skulle leveres fordi du hadde hatt handleorgie og tømt kortet.

 

Sånn er det bare :smile:

Lenke til kommentar

Bare en ting som er verdt å merke seg. Det er ikke PSData som "trekker" penga fra kontoen din, det er der VISA som gjør. De blir "satt" inn på en sprerret konto, som er veldig offlimit for PSData til de har sendt varene. Hvis da PSData skulle prøve å tafse litt på pengene dine, før de sender varene, blir store stygge VISA mer enn noe sint.

 

Pengene dine er garantert av VISA/Banken, så de er trygge. PSData er også garantert å få pengene sine, når de sender ut varene => Everybody wins :smile:

Lenke til kommentar

Jeg hadde en artig opplevelse med visa og psdata for en stund siden..

 

Hadde kjøpt varer for ca 7000kr og skrev inn kortnummer hos dem... Pengene ble trukket med en gang og jeg tenkte ikke noe mer over det...

 

MEN etter at jeg hadde fått varene og jeg trodde alt var i orden kom plutselig pengene tilbake! jeg tenkte ikke stort over det da, siden det var omtrent samtidig som lønninga... Men det var en hyggelig overaskelse da jeg sjekket transaksjonene mine...

Gratis pc tenkte jeg...hrrhrr... :grin:

 

Ikke fullt så hyggelig da pengene ble trukket igjen i slutten av måneden, da det slettes ikke var over 7000kr på kontoen... Kunne jo ikke vente noe annet.. :smile:

Lenke til kommentar

Når du handler med visa tar firmaet du handler hos og vidresender en forespørsel til visa om kortet er gyldig og har dekning,vist det har det er det visa som låser beløpet til de får bekreftet ordre fra firmaet,blir ordren avkreftet vil beløpet dukke opp på din konto igjen,dette gjøres for att jeg eller du ikke skall kunne handle med visakort for så etterpå gå og ta ut pengene for da må nemmelig visa fakturere beløpet til bedriften uansett.

 

[ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-10-18 15:44 ]

Lenke til kommentar

Kan være en ide å vite åssen visa fungere før du skal bruke visa på nett eller leie hotellrom.

 

Kan jo gå gale om du f.eks har for lite på konto etter at visa har reservert pengene til det du har bestilt. og du sitte der uten penger når husverten kommer...

 

iallefall så bør man tenke seg litt om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...