Gå til innhold

XP finner ikke min nye DVD-brenner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skal windows finne av seg selv, har aldri hatt problemer med dvd brennere jeg har koblet til, bruker du sp2? hvis den er mange år gammel kanskje det ikke er drivere i standard xp uten sp. Når du sier røska ut den gamle ble dette gjort uten og skru av pc? prøv annen kabel, den gamle dvden og oppdater drivere til hk, ser du mangler driver til audio i tilleg. Har du mulighet ville jeg testa dvdbrennern i en annen pc

Lenke til kommentar
Dette skal windows finne av seg selv, har aldri hatt problemer med dvd brennere jeg har koblet til, bruker du sp2? hvis den er mange år gammel kanskje det ikke er drivere i standard xp uten sp. Når du sier røska ut den gamle ble dette gjort uten og skru av pc? prøv annen kabel, den gamle dvden og oppdater drivere til hk, ser du mangler driver til audio i tilleg. Har du mulighet ville jeg testa dvdbrennern i en annen pc

6417791[/snapback]

DVD-brennern måtte stå som master. Hater å tukle med jumperne. Nå virkern i hvert fall :)

Lenke til kommentar

Viss du ikkje bruker DVDleseren meir anbefaler eg deg og slette driveren til den og til brenneren og prøve på nytt ellers må du nok laste ned ny driver fra DVD-brenner produsentens hjemmeside dei har ofte driverene på nettet det måtte eg når eg skulle instalere min brenner!! :D

Lenke til kommentar
Viss du ikkje bruker DVDleseren meir anbefaler eg deg og slette driveren til den og til brenneren og prøve på nytt ellers må du nok laste ned ny driver fra DVD-brenner produsentens hjemmeside dei har ofte driverene på nettet det måtte eg når eg skulle instalere min brenner!! :D

6417820[/snapback]

 

 

Nja, skeptisk... sjelden man finner drivere til optisk media på produsentenes nettsider.

Hvis man ser bort ifra USB drivere.

Vanligvis så skal windows sine egne innebygde drivere fungere mer enn godt nok.

Lenke til kommentar
Viss du ikkje bruker DVDleseren meir anbefaler eg deg og slette driveren til den og til brenneren og prøve på nytt ellers må du nok laste ned ny driver fra DVD-brenner produsentens hjemmeside dei har ofte driverene på nettet det måtte eg når eg skulle instalere min brenner!! :D

6417820[/snapback]

 

 

Nja, skeptisk... sjelden man finner drivere til optisk media på produsentenes nettsider.

Hvis man ser bort ifra USB drivere.

Vanligvis så skal windows sine egne innebygde drivere fungere mer enn godt nok.

6421118[/snapback]

 

Eg er vant med att windows som oftest har rett driver men med min DVD.brenner så fant den en driver men DVD-brenneren funket ikkje kvar gong eg satte i en DVD nope ikkje tale om att eg hadde satt i rett media og skrive til niks, men etter att eg lasta ned driver en fra netten så gikk alt som en drømm!!

Lenke til kommentar

Er vel ikke driverproblem dette. Du har rett og slett gørba data fra brenneren som Windows skjønner fint lite av. Grunnen til dette kan f.eks. være en dårlig kabel i seg selv, dårlig kontakt p.g.a. kabel ikke satt godt i, nuked firmware, etc. Test med annen kabel og på en annen maskin. Hvis alle gir samme resultat blir det reklamasjon.

Lenke til kommentar
Samme brenneren jeg har i maskina også, og har aldri trengt noen andre drivere enn Windows sine. Jeg finner ny firmware på Benq sine sider, men finner ingen drivere der.. Vel, vel hovedsaken er at trådstarter har fått brenneren sin til å virke.

6424010[/snapback]

 

Ser att Benq har endret sine sider no og eg finner heller ingen av driverane no men dei var der for noen måneder siden!! :hmm:

Lenke til kommentar
Samme brenneren jeg har i maskina også, og har aldri trengt noen andre drivere enn Windows sine. Jeg finner ny firmware på Benq sine sider, men finner ingen drivere der.. Vel, vel hovedsaken er at trådstarter har fått brenneren sin til å virke.

6424010[/snapback]

 

Ser att Benq har endret sine sider no og eg finner heller ingen av driverane no men dei var der for noen måneder siden!! :hmm:

6427509[/snapback]

Og det er ikke ny firmware til brenneren du snakker om?

_Det_ finner du ofte på websidene til produsenten.

(Og det er veldig relevant i forhold deteksjon av media-type osv.)

 

Hvis brenneren har ATAPI grensesnitt (eller SCSI eller SATA for den del) skal den ikke trenge egne drivere. Eller, jeg kjenner ikke til noen brennere som krever installasjon av egne drivere. (Det er lett å bli veldig bastant her, og av og til møter man seg selv i døra.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...