Gå til innhold

Hvor mange ganger benytter du deg av angrefrist.


Anbefalte innlegg

Styr langt unna privatkunder hvis du kan; hvis den generelle normen når det gjelder angrefrist er hva folk gjør her på forumet så hadde jeg aldri tørt å starte en nettbutikk.

6410363[/snapback]

 

Så må du også huske på at brukerene av dette forumet er (i forhold til normen i befolkningen) hardbarkede nerder. Ikke akkurat den gjennomsnittlige databruker. Jeg tør påstå at du ikke vil kunne få et riktig bilde av situasjonen ved å bruke oss som mål mot hva den gjennomsnittlige bruker gjør.

 

Det blit litt som å spørre på et streetracing forum om hvor mange ganger folk har brukt bilskadeforsikrningen sin...

 

(men om vi er værre eller bedre enn gjennomsnittet tør jeg ikke spekulere på...)

 

Jeg er dog enig i at det er skremmende å se at noen faktisk misbruker rettighetene sine med fullt overlegg. Det finnes slike mennesker, men jeg velger å tro at de er i mindretall blandt mer moralske kjøpere. Så lenge loven gir oss så gode rettigheter og støtter, så vil det alltid være noen som utnytter det for allt de kan (og da tenker jeg ikke bare på angreretten...)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er dog enig i at det er skremmende å se at noen faktisk misbruker rettighetene sine med fullt overlegg. Det finnes slike mennesker, men jeg velger å tro at de er i mindretall blandt mer moralske kjøpere. Så lenge loven gir oss så gode rettigheter og støtter, så vil det alltid være noen som utnytter det for allt de kan (og da tenker jeg ikke bare på angreretten...)

 

-Stigma

Er det da mennesker ødelegger sine vare, for så få erstattning på en eller annen måte?

Lenke til kommentar
Jeg er dog enig i at det er skremmende å se at noen faktisk misbruker rettighetene sine med fullt overlegg. Det finnes slike mennesker, men jeg velger å tro at de er i mindretall blandt mer moralske kjøpere. Så lenge loven gir oss så gode rettigheter og støtter, så vil det alltid være noen som utnytter det for allt de kan (og da tenker jeg ikke bare på angreretten...)

 

-Stigma

Er det da mennesker ødelegger sine vare, for så få erstattning på en eller annen måte?

6410383[/snapback]

 

Vel, det finnes sikkert tilfeller av det også, men da snakker vi om misbruk av reklamasjonsretten og ikke angreretten. Det er stor forskjell.

 

Noen misbruker angreretten som et åpent kjøp (noe det ikke var ment som), og kjøper produkter som de egentlig ikke har intensjon om å beholde, eller (i hardware verdenen) kanskje også returnerer fint fungerende produkter på angrerettbare fordi de ikke overklokket så godt som de hadde håpet. Angreretten lar deg returnere ting utne å måtte oppgi noen grunn for det, så klart at vimsete elelr skrupuløse kjøpere misbruker systemet. Jeg velger dog å tro at slike mennesker er i relativt mindretall.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg har benyttet meg av angrefristen en gang. Det var fordi nettbutikken glemte å sende meg et par varer (hhd og psu) sammen med resten av masinen jeg hadde kjøpt.. Jeg klarte ikke å vente og dro å kjøpte tilsvarende i butikk, så varene jeg 'angret på at jeg kjøpte' forlot egentlig aldri nettbutikken jeg bestilte fra..

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Benytter meg av angrefristen til jeg ikke angrer mer/er fornøyd vurdert opp mot frakten jeg må betale for varen tur/retur. Grunner til at man angrer kan være:

 

* Alt for dårlig informasjon (bilde®/tekst) om varen der man bestilte

* Feilbestilling fra kjøpers side

* Ikke har bruk for varen lengre grunnet veldig lang leveringstid eller at man uforutsett har kunne anskaffet seg noe tilsvarende mens man ventet på varen.

* Man ikke har kontroll på personlig økonomi

* Uforutsette utgifter

* Varen lever ikke opp til dine forventinger

Lenke til kommentar
Funker angrefristen kun på nettbutikker? Ikke vanlige butikker?

6411868[/snapback]

Mange butikker har 30 dagers åpent kjøp der du kan teste ut varen hjemme. De fleste som tilbyr dette, har en tilbakestillingsgebyr på maskiner og du må selv ersatte evnt. blekkpatroner/tonere til skrivere.
Lenke til kommentar
Funker angrefristen kun på nettbutikker? Ikke vanlige butikker?

6411868[/snapback]

 

Kun fjernsalg. Altså i praksis telefonsalg, postordre og nettbutikker.

 

Salg i vanlige butikker over disk har ikke angrefrist. Logikken er at du liksom skal få mulighet til å se/teste produktet før du kjøper det, men desverre så er jo mange butikker så lite villige til å åpne embalasjen for deg at du i praksis ikke kan få så mye mer info på det du kjøper over disk enn nettbutikk. Ihverfall i hardware bransjen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Funker angrefristen kun på nettbutikker? Ikke vanlige butikker?

6411868[/snapback]

Mange butikker har 30 dagers åpent kjøp der du kan teste ut varen hjemme. De fleste som tilbyr dette, har en tilbakestillingsgebyr på maskiner og du må selv ersatte evnt. blekkpatroner/tonere til skrivere.

6412050[/snapback]

 

Kjenner ikke en eneste "databutikk" som opererer med 30 dagers åpent kjøp. Clas Ohlson og elkjøp gjør vel det, og de har noe datautstyr, men jeg vegrer meg for å sammenligene elkjøp med en seriøs databutikk som f.eks. datakjeden. Jeg sier nei takk til ferdigvare PC heh =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...