Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sykt å mene at The Wall er Pink Floyds beste album. Sinnsykt. Utvilsomt Animals eller Meddle. Kan delvis forstå folk som sier Saucerful of Secrets e.l., selv om det blir litt sært. Godt album allikevel. Utvilsomt.

Jeg kan godt si at jeg elsker alt av Pink Floyd (vel, minus noe, More og Obscured by Clouds for eksempel), men "sykt" og "sinnssykt?" What?

 

Jeg er glad i tidlig Floyd, eksperimenteringen fra Pipers til Meddle, med Echoes og alt mulig. Dark Side of the Moon. Alt er genialt.

 

Likevel mener jeg at The Wall er det beste albumet; det eneste som kan komme nær på det punktet er Dark Side of the Moon og Animals som også er konseptalbum. De fleste låtene på The Wall flyter over i hverandre, og for å ikke snakke om siste og første låta som smelter sammen. The Wall er en slags fortelling, et stort epos, et mye høyere nivå enn det andre. Meddle er ganske svakt untatt Echoes som kanskje er den beste enkeltlåta.

Lenke til kommentar

Dette er ikke komplisert. Animals > Dark Side > Piper > Obscured > Wish You Were Here > The Wall > hvem bryr seg.

 

Og verdens beste album er Highway 61 Revisited.

Haha. Liker holdningen din. Skulle gjerne hatt noen flere ord da, siden du later som du har den objektive sannheten. :p

 

Highway 61 er Bob Dylans beste album, som er tidenes soloartist. Så vi er ikke så ulike der.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på? Jeg kan jo eventuelt legge til at jeg syns Obscured by Clouds er deres mest undervurderte album, siden du dro det opp. Selv om det er et litt feigt kort.

 

The Wall er utvilsomt en hundreprosenter når det kommer til konseptdelen (konseptalbum). Noe Pink Floyd tross alt er kjent for. Allikevel syns jeg samlingen av deres aller svakeste låter er på albumet. I tilegg syns jeg de store (beste i mine øyne) f.eks. "Another brick", "Hey You", "Comfortably Numb", "Mother" ikke er de beste. Mother f.eks er en herlig låt (den beste i mine øyne av de jeg ramsa opp), men allikevel ikke halvveis engang av hva undervurderte låter som Childhoods End (Obscured by Clouds) er.

 

I bunn og grunn faller dette sammen til å bli en subjektiv sak, noe som ikke er til å komme utenom uansett. Du har vel det objektive (de uvitende, hehe) på din side når du mener The Wall er best.

 

De som så The Wall på Telenor Arena har forresten ikke retten til å claime at de har sett showet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=MIt3uO8aziw&feature=related&noredirect=1

Lenke til kommentar

I stedet for å diskutere Pink Floyd (elendig musikk) kan vi diskutere fremtidens Pink Floyd (bra musikk).

 

 

Kattekols feat. Hansmeister.

 

Et autodidakt musikksammensurium hvor vi refser samfunnet i våre tekster. Det ligger mye hat - og tanke bak alle tekster. Den utdøende genren "dokumentarmusikk" får en helt ny betydning.

 

World-tour starter snart.

 

(Før noen av dere kommenterer det døve Barney Stinson sitat inni der, som er kommentert tidligere, legg merke til at jeg roper "DREP DÆ SELV, JÆVLA FITTE!" Dette er til ettertanke og selvransakselse for alle som sier dette.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...