Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Red Label er litt tam, mener jeg å huske. Har blitt en stund siden sist jeg smakte på den så er mulig jeg husker feil. Den smakte på ingen måte ille, men den ble litt tam og uten noe særlig særpreg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok, tenkte bare jeg skal kjøpe den neste gang det blir fest så, til det ser det ut som at den passer bra :)

Fikk nettopp Dalmore 12år inn i hus, gleder meg til å prøve den litt senere :fun:

Noen som har smakt den?

Skrevet (endret)

Det destilleriet har jeg aldri hørt om. Finner heller ingenting om det hos whiskymag. Fant du den på polet eller er det en reisepartner? :)

Edit: Fant nettsiden deres og at den ligger under THE Dalmore på whiskimag. Denne så spennende ut! Keep me posted

Endret av dePt
Skrevet (endret)

Kjøpt på polet :)

den er jo på Whiskymag den :p men, det er den eldre typen. er nytt design nå, usikker på om det er forandring på selve whiskyen

edit: du editer raskere enn jeg poster en post :fun:

Endret av Whisky1
Skrevet

Blir sånn når jeg svarer før jeg tenker. :whistle:

Synd utvalget på polet her er så pass labert at den ikke er å frembringe i basisutvalget. Kan man få de til å bestille inn flakser til en? Skulle hatt bla. en Talisker på hylla.

Skrevet

Klart du kan :)

Utvalget her jeg bor er også elendig, men de hadde faktisk The Dalmore på lageret her :wow:

Jeg bestiller alltid via Aperitif når jeg bestiller noe, enkelt og greit :)

Skrevet (endret)

Nå er jeg på glass nr 3 av Dalmore :)

Den er meget rund, mild og fin. Jeg ble rett å slett positivt overrasket siden jeg ikke likte Balvenie Doublewood 12 år pga mye sherry smak og Dalmore 12 er lagret 50% på bourbon og 50% på sherry. Kanskje jeg burde gi Balvenie en sjangse till..? :)

Jeg trur de som liker cognac vil elske denne

Endret av Whisky1
Skrevet

taliskyer i hus!

bottled in 2005

destilled 1992 :)

dama kjøpt med fra danskebåten ca 300 spenn på polet vistnok nesten 800 grunker :)

på andre glasset nå :) fått streng beskjed om og drikke denne med måte :p drikker den btw bar og uten is atm.

Skrevet

Og det skal du fortsette med! :)

Første glasset (idag) med Glenfiddich 12y. Uten tvil min nåværende favoritt på lørdagskvelden. Mild og fin, men dessverre litt kort. Vurderer sterkt å åpne Dalwhinnien, men tror den får stå for i dag :)

Skrevet
Lurer på å hente meg en miniflaske Caol Ila før polet stenger i dag. Noen som vil anbefale denne?

Det er en av favorittene mine

Skrevet

Fikk du det for deg eller et par liter av det i deg? Kan jeg umulig tenke meg! :p Men jeg har aldri prøvd, så jeg skal ikke si de sikkert da :)

Ble en liten flaske Caol Ila på meg i dag ja. Gleder meg til denne knekkes.

Skrevet

når du sier whiskey mener du da skotsk, amerikansk eller irsk?

Det er et kjerring råd (eller hva jeg skal si) i skotland som sier whisky (skotsk sefølgelig :)) blandet med varmt vann og honning skal kurere forkjølelse :)

Hot toddie heter den trur jeg

Er noen medlem av Warehouse 24?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...