Gå til innhold

Tokio Hotel Rocks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg driter egentlig i åssen image dem kjører. All PR er god PR, så for dem/han er det jo topp å få så mye oppmerksomhet pga. sminka. Musikken gir meg ikke noe særlig. Just another pop-rock/metal band. Men gutta er flinke i forhold til alder og erfaring! Det skal dem ha. Skal ikke se bort ifra at dem vil vokse en god del.

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar
Forestiller meg at det var noe sånt som dette Bowie-fans gikk gjennom på starten av syttitallet da Bowie dro på seg strikkebuksa og skapte Ziggy Stardust :D

 

Musikken er kanskje ikke av samme kvalitet, men nå har jeg bare hørt en låt da...

9594909[/snapback]

Kanskje Bowie-fans fekk litt pepper, men dette er langt fra samme greia.

Bowie vart ikkje pusha fram av eit kommersielt apparat.

Lenke til kommentar
Jeg driter egentlig i åssen image dem kjører. All PR er god PR, så for dem/han er det jo topp å få så mye oppmerksomhet pga. sminka. Musikken gir meg ikke noe særlig. Just another pop-rock/metal band. Men gutta er flinke i forhold til alder og erfaring! Det skal dem ha. Skal ikke se bort ifra at dem vil vokse en god del.

9594987[/snapback]

 

Tokio Hotel er langt ifra metal.

 

Forresten burde det nevnes at bandet først ble kjent da de tok sine gamle sanger og oversatte tekstene til engelsk. Uansett språk burde jo musikken være tilgjengelig for en fan som faktisk bryr seg om musikken, men Tokio Hotel var bare kjent i Tyskland før musikkindustrien fant ut at de kunne tjene penger på de grunnet deres vokalist, hans ''fine stemme'' og kjærlighetssangene.

 

Poenget er at bandet er helt kommersielt, de eksisterer simpelthen for at plateselskapene skal få litt ekstra cash.

Lenke til kommentar
Kanskje Bowie-fans fekk litt pepper, men dette er langt fra samme greia. Bowie vart ikkje pusha fram av eit kommersielt apparat.

9595014[/snapback]

Nei vel? Det er så godt som ei etablert sanning at Tony De Fries var mannen bak suksessen til Ziggy (saman med Angie Bowies sans for det outrerte du ofte ser i Ziggy-stilen), ein suksess skapt gjennom eit hysterisk pengeforbruk (eller med andre ord, eit kommersielt apparat). Om du meiner at Ziggy/Bowie sprengte seg fram i rampelyset kun på bakgrunn av sine musikalske prestasjonar så er du nok på villspor.

 

For all del, eg meiner ikkje at du direkte kan samanlikne Bowie rundt '70 med Tokio Hotel i dag, og eg meiner langt fra at du kan samanlikne den artistiske kvaliteten på Bowie sitt syttitalsmateriale med det Tokio Hotel gir ut i dag, til det har eg høyrt altfor lite på Tokio Hotel. For alt eg veit er det ei smellbra gruppe. Det einaste eg seier er at det er ein del ting som liknar - ein intenst androgyn frontfigur, eit kommersielt apparat som pushar fram artisten/bandet, die-hard-fans som blir latterliggjorte av meir konservative musikkelskarar som ryggar ved synet av noko nytt.

 

Okei, eg provoserer med vilje i den siste setninga der, så ignorer gjerne det :p

Lenke til kommentar
Forresten burde det nevnes at bandet først ble kjent da de tok sine gamle sanger og oversatte tekstene til engelsk. Uansett språk burde jo musikken være tilgjengelig for en fan som faktisk bryr seg om musikken, men Tokio Hotel var bare kjent i Tyskland før musikkindustrien fant ut at de kunne tjene penger på de grunnet deres vokalist, hans ''fine stemme'' og kjærlighetssangene.

9595040[/snapback]

Skjønner ikke helt hvorfor jeg har en slik trang til å forsvare dette bandet, men det med engelsk språk og internasjonal suksess er vel bortimot direkte sammenhengende, med svært få unntak? Ta f.eks. et band som deLillos, som etter min mening lager/laget musikk i ypperste verdensklasse, skal det være et argument mot deLillos at de synger på norsk? Du sier at "uansett språk burde jo musikken være tilgjengelig for en fan som faktisk bryr seg om musikken", men hvor mange utenfor Tyskland er det som støvsuger det tyske markedet for tyskspråklig musikk? Hva er oddsene for at et tysk band som synger på tysk skal slå gjennom internasjonalt, samme hvor bra de er, når de ikke synger på engelsk og ikke satser på det utenlandske markedet?

 

Det blir som deLillos. Suverent band, men totalt ukjente i England og USA, og helt sikkert de fleste andre steder også. Har utenlandske fans av god musikk forsømt sin plikt her, siden deLillos ikke er verdensstjerner?

Lenke til kommentar

Eneste jeg forbinder med dette bandet er fjortissjenter med trillioner av problemer og komplekser, derfor klarer jeg verken å høre på det eller like det. At mange hører på det er nok ikke fordi musikken er så sinnsykt sensasjonell. Scream ligger jo på VG-lista, og det forklarer nok for min del.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Scream albumet deres er på engelsk og det kom ut i ÅR! Dvs, deres første engelske album. OG som dere sier er det tusenvis va fjortiser som begynte å høre på de når de kom ut med sanger på engelsk. Jeg har likt Tokio Hotel siden første gang jeg så "Durch den Monsun" sangen i tyskland for 2 år siden, Ikke hører jeg på de engelske sangene heller, jeg syns de er helt elendige! Jeg holder meg til de tyske. Dere får argumentere til dere blir blå, jeg elsker det bandet uansett! :love:

PGA MUSIKKEN!!

Lenke til kommentar
skal dette bande være seriøst?  :hmm:

9593495[/snapback]

 

Det er som du ser det!

For meg er det det!<3 :dribble:

9593521[/snapback]

 

 

hehe ok, syns det er litt vanskelig å forstå at det er <3 for deg. :dontgetit:

Musikken dems må være noe av det værste jeg har hørt i mitt liv :nei:

9596318[/snapback]

 

JAok, for min del er Ole Ivars og Lasse Stefanz det verste jeg har hørt i hele mitt liv. Men det er jo bare meg...

Lenke til kommentar

Bullshit, man kan ikke si at musikken er det værste man har hørt, det tror jeg ikke på.

Greit nok, musikken er ikke noe å skrive hjem om, men etter å ha sett et par sanger på youtube ser man at de er talentfulle for å være så unge.

 

Hilsen en nøytral kar, som ikke kommer til å høre på Tokio Hotel, men kommer ikke til å si at de SUGER bare på grunn av image heller.

Lenke til kommentar
Bullshit, man kan ikke si at musikken er det værste man har hørt, det tror jeg ikke på.

Greit nok, musikken er ikke noe å skrive hjem om, men etter å ha sett et par sanger på youtube ser man at de er talentfulle for å være så unge.

 

Hilsen en nøytral kar, som ikke kommer til å høre på Tokio Hotel, men kommer ikke til å si at de SUGER bare på grunn av image heller.

9600511[/snapback]

Talentfulle? De skriver neppe sangene selv, og uansett er vel ikke et par powerchords noen stor dyd? Den eneste som må ha litt talent er vokalisten, hvis det da ikke er playback når de spiller live.

 

Men for all del, alle har forskjellig smak og får like hva de vil og blabla..

Lenke til kommentar

i motsetning til Tokio Hotel, lager Placebo tøff musikk. Tokio Hotel er plaff pop/rock. Vokalisten ser jo ut som den værste fanen av posthardcore/screamo stilen, mens han duden med dreadlocks/rastafletter (aner ikke hvilke av dem det er, men tror det er førstnevnte) ser lit ut om om han kameraten i "freestyler" (bomfunk mcs) har vokst litt-ikke helt stilmessig samsvar? screamo vs. gangstawanksta?

Lenke til kommentar
Bullshit, man kan ikke si at musikken er det værste man har hørt, det tror jeg ikke på.

Greit nok, musikken er ikke noe å skrive hjem om, men etter å ha sett et par sanger på youtube ser man at de er talentfulle for å være så unge.

 

Hilsen en nøytral kar, som ikke kommer til å høre på Tokio Hotel, men kommer ikke til å si at de SUGER bare på grunn av image heller.

9600511[/snapback]

Talentfulle? De skriver neppe sangene selv, og uansett er vel ikke et par powerchords noen stor dyd? Den eneste som må ha litt talent er vokalisten, hvis det da ikke er playback når de spiller live.

 

Men for all del, alle har forskjellig smak og får like hva de vil og blabla..

9600717[/snapback]

Jeg prøver bare å forsvare dem litt, siden de ikke får annet en dritt her. Jeg har aldri sagt at jeg liker dem, men å si at det er det verste de har hørt noen gang er å dra det litt for langt.

Om vokalisten ikke bruker autotuner på stemmen, har han jo en bra stemme. Det er jo en løgn å si at han ikke kan synge. Man kan si at han ikke synger like bra som mange andre, men det er en annen sak.

 

Edit:

i motsetning til Tokio Hotel, lager Placebo tøff musikk. Tokio Hotel er plaff pop/rock.

9600732[/snapback]

Jeg er helt enig med deg, men jeg bare dro en parallell til "gay"-stempelet, siden medlemmene i Placebo (muligens ikke alle), er homofile.

 

Jeg vil nesten si at de to sangene jeg nettopp har hørt av dem er ganske punk/pop. i alle fall trommemessig.

Endret av BurTMastA
Lenke til kommentar
Bullshit, man kan ikke si at musikken er det værste man har hørt, det tror jeg ikke på.

Greit nok, musikken er ikke noe å skrive hjem om, men etter å ha sett et par sanger på youtube ser man at de er talentfulle for å være så unge.

 

Hilsen en nøytral kar, som ikke kommer til å høre på Tokio Hotel, men kommer ikke til å si at de SUGER bare på grunn av image heller.

9600511[/snapback]

Talentfulle? De skriver neppe sangene selv, og uansett er vel ikke et par powerchords noen stor dyd? Den eneste som må ha litt talent er vokalisten, hvis det da ikke er playback når de spiller live.

 

Men for all del, alle har forskjellig smak og får like hva de vil og blabla..

9600717[/snapback]

 

Til din informasjon så skriver Vokalisten meste parten av sangene selv, de engelske skriver han med hjelp av produsentene fordi han ikke er så flink i engelsk. Og nei, de har ikke playback på konserter! Bare sånn at du vet. Søk de opp på youtube og du vil se og høre at de ikke har playback.

Lenke til kommentar
i motsetning til Tokio Hotel, lager Placebo tøff musikk. Tokio Hotel er plaff pop/rock. Vokalisten ser jo ut som den værste fanen av posthardcore/screamo stilen, mens han duden med dreadlocks/rastafletter (aner ikke hvilke av dem det er, men tror det er førstnevnte) ser lit ut om om han kameraten i "freestyler" (bomfunk mcs) har vokst litt-ikke helt stilmessig samsvar? screamo vs. gangstawanksta?

9600732[/snapback]

 

Han "screamo-kizen" og "gangstawanksta" kizene du prater om er tvillinger. Grunnen til at de kler seg slik er fordi de er forskjellige og liker forskjellige ting og artister og har ulike idoler. Derfor. Han med dreadsen er 10min eldre enn vokalisten.

Og bare sånn BTW: Screamo kizen heter Bill og gangstawanksta kizen heter Tom!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...