Gå til innhold

hva tror dere...


Anbefalte innlegg

Tror heller ikke på noe videre etter døden.

 

Hvis jeg kunne velge, så ville jeg først fått sjelen min sendt tilbake til når jeg var rundt 7 år, og med min nåværende ufattelige kunnskap og visdom kunne jeg gjort mye morro og gjort endel ting andreledes. Etter det ville jeg testa andre ting.

 

ellers så hadde det ikke skadet å fått ufattelige krefter, jedi force og min egen herskerring 8) Da ville jeg utnevnt meg selv til enehersker over verden, et Polse-hegemoni ville blitt opprettet. Jeg ville tvunget vennene mine til å utføre kjipe oppgaver, som f. eks være fotskammel når jeg sitter på min enorme trone og skuer utover massene som messer navnet mitt. Synes gud hvis han hadde eksistert kunne delt endel av makten sin med meg :grumpy:

 

Men dette er kanskje litt mye å håpe på, så jeg planlegger istedet å kuppe et lite sør-amerikansk land og bli diktator der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det finnes så mye rart mellom himmel og jord en det vi tror. Dimensjoner og ånder.

 

Tror nok at vi kommer til å leve i en åndelig værden.

Om den er god eller ond vet jeg ikke noe om. Som en kristen person så ville jeg vel si at det valget er det du som står for.

 

Har sett såå utrolig mange uforklarlige fenomener til å IKKE tro at det finnes ting som ikke vi eller vitenskapen kan forstå seg på.

 

Jeg er nok ikke redd for å dø, men jeg liker da heller ikke helt tanken, selv om det kan bli bra.

 

Enjoy life to the fullest. U never know when tha light is gone

Lenke til kommentar
Er det nå vi skal begynne å drøfte muligheten for en eventuell "sjel" i lys av vitenskapsfilosofiens teorem "ingenting kan oppstå av ingenting" ? ;-)

 

jeg syntes nå dette var klokt sakt jeg... får jeg har begynt og føle at det kansje er og være litt trangsynt og tro at min existens i universet bare forsvinner helt når jeg forlater denne verden, -selv om det kan være et faktum, så er det kansje det er dumt og utelukke noe, når ingen virkelig VET, -absolutt ingen har vært døde(hjernedøde), bortsett fra før fødselen da selfølgelig. -så da er det da også dumt og gå rundt og tro at alt er slutt når vi dør er det ikke?

 

foresten, er jeg ikke redd for døden, for hvorfor i all verden skulle jeg det? Man frykter det ukjente vil noen si, -ja man kan jo gjøre det, og det er kansje det første man gjør også, senere når man har funnet ut av det ukjente - så er det ikke så skremmende mere, det er slik det pleier og være i allefall... -men uansett så tenker jeg slik at døden; kommer engang uansett - og jeg vet ingenting om den, det jeg vet er at livet det har jeg og det vil jeg ta vare på helt til min tid her er omme.

 

3 gode grunner for og ikke frykte døden:

 

1. hvis døden opphører din existens, = ingen bekymmeringer, ingen plager , absolutt ingen ting...er da ikke noe og frykte?

2. hvis døden sender deg til himmels,så er jo det noe og foretrekke, ikke frykte.

3.Hvis døden sender deg ned til et varmere strøk er det helder ingen ting og frykte, for hvem kan vel bestemme at du skal lide der om du har egen fri vilje og bestemmer selv? Her kan man jo godt si at jeg skal ikke lide i ett inferno men jeg skal HERSKE!

 

- TA vare på fantasien gutter og jenter! for fantasien er ikke bare en fiende men også en venn der hvor logikken stopper opp, og der hvor vi ikke vet ;)

ordtaket mitt under er foresten feil har jeg funnet ut, får det går jo egentlig ikke ann og VITE noe om hva døden virkelig er, når vi lever.... gjør det?

 

-så jeg har kommet frem til at døden ikke er og frykte, men det å leve ser jeg på som en utfordring, og leve skal jeg heeeelt frem til jeg ikke klarer det lenger, uten og frykte døden -og uten og gi avkall på fantasien! :)

Lenke til kommentar

 

Jeg skulle ønske jeg var kristen. Skulle ønske jeg kunne tro blindt på at hvis jeg elsket Jesus og var snill, så skulle jeg få det fint, men jeg har dessverre en fetisj for beviser og vitenskapelige teorier...

Du kan bli kristen!

Du må bare ikke gi opp.

Les f.eks litt av Bibelen eller Jesus Freaks.

Det vil jeg anbefale deg sterkt.

Ettersom du blir kristent vet du bare at de vitenskaplige teoriene er til tider gale.

Lenke til kommentar

Teknisk sett vil vi leve for alltid. Som folk sikkert vet er det meste i naturen bygget opp av karboner, inklusivt oss. Selv om vi dør og blir til jord, så er fortsatt karbonene der. Så vil det kanskje vokse blomster der vi dør, og så kommer karboner fra deg opp i røttene til blomsten. Så blir det til slutt til pollen, og sprer seg. Så blir vi til en ny blomst. Så kommer en ku og spiser blomsten, og så blir den kuen stor og feit, og til slutt blir den slaktet. Så kommer den kuen og blir middag hos et par, og så finner de ut at de har lyst på et barn, og så kommer karboner fra deg i det barnet, og woila, du blir født på nytt. :woot:

Lenke til kommentar

Du kan bli kristen!

Du må bare ikke gi opp.

Les f.eks litt av Bibelen eller Jesus Freaks.

Det vil jeg anbefale deg sterkt.

Ettersom du blir kristent vet du bare at de vitenskaplige teoriene er til tider gale.

Les litt av bibelen? Har du sett hva som står i den? Det er jo rene gale-mattias, jo. Leste de 5 mosebøkene, men det fikk meg bare til å bli enda mer imot den religionen din. Deretter tenkte jeg at jeg skulle lese NT, og de kunne forkortet hel NT ned slik:

Jesus er snill. Jesus er god. Jesus kom, så og helbredet. Jesus er lyset. Alle elsker Jesus og Jesus elsker alle. Jesus er snill han.

 

Nå vet jeg ikke hva Jesus Freaks er, men hvis jeg skal bli kristen skal jeg bli det av egen vilje, ikke fordi jeg blir hjernevasket av et kristent propaganda-magasin.

 

Og hvilke vitenskapelige teorier er til tider helt gale, har du funnet ut? Det er litt revolusjonerende hvis du har kommet opp med noen motbeviser til noe vitenskapen har bevist.

Lenke til kommentar

Du kan bli kristen!

Du må bare ikke gi opp.

Les f.eks litt av Bibelen eller Jesus Freaks.

Det vil jeg anbefale deg sterkt.

Ettersom du blir kristent vet du bare at de vitenskaplige teoriene er til tider gale.

Les litt av bibelen? Har du sett hva som står i den? Det er jo rene gale-mattias, jo. Leste de 5 mosebøkene, men det fikk meg bare til å bli enda mer imot den religionen din.

Mosebøkene er temmelig tungt stoff for de fleste, spesielt for ikke-kristne. Det er mange lover og slikt. Synes ikke det er rart at du ikke så Lyset når du leste dem...

Deretter tenkte jeg at jeg skulle lese NT, og de kunne forkortet hel NT ned slik:

Jesus er snill. Jesus er god. Jesus kom, så og helbredet. Jesus er lyset. Alle elsker Jesus og Jesus elsker alle. Jesus er snill han.

Nesten riktig. Det er ikke alle som elsker Jesus - f.eks. du - men Jesus elsker - som du sa - alle.

 

Ja - også har du glemt at han døde for syndene våre, så vi skulle slippe evig fortapelse, men ha evig liv.

Nå vet jeg ikke hva Jesus Freaks er, men hvis jeg skal bli kristen skal jeg bli det av egen vilje, ikke fordi jeg blir hjernevasket av et kristent propaganda-magasin.
Du har nok utvilsomt blitt påvirket til å være imot kristendommen. Jeg kan - ved å lese dine innlegg - ganske fort finne ut at du har flere ikke-kristne venner. Ja - og forresten - at du er ganske ung :p
Lenke til kommentar
Mosebøkene er temmelig tungt stoff for de fleste, spesielt for ikke-kristne. Det er mange lover og slikt. Synes ikke det er rart at du ikke så Lyset når du leste dem...

Men du mener at du kan forsvare det som står der? At det høres logisk ut for en som er kristen?

Du har nok utvilsomt blitt påvirket til å være imot kristendommen. Jeg kan - ved å lese dine innlegg - ganske fort finne ut at du har flere ikke-kristne venner. Ja - og forresten - at du er ganske ung :p

Jeg har så visst ikke blitt påvirket fra noen side, og skulle jeg ha blitt det, så hadde det vært til å bli kristen. Jeg har venner som er kristen, jeg måtte konfirmere meg, jeg må synge salmer før middag hos min bestefar, får kristen-propagandablader av min bestefar o.s.v.

 

Å bli ikke kristen har vært en avgjørelse som har vært mine, my own, my precious.

Lenke til kommentar
]Du har nok utvilsomt blitt påvirket til å være imot kristendommen. Jeg kan - ved å lese dine innlegg - ganske fort finne ut at du har flere ikke-kristne venner. Ja - og forresten - at du er ganske ung :p

Jeg har så visst ikke blitt påvirket fra noen side, og skulle jeg ha blitt det, så hadde det vært til å bli kristen. Jeg har venner som er kristen, jeg måtte konfirmere meg, jeg må synge salmer før middag hos min bestefar, får kristen-propagandablader av min bestefar o.s.v.

Du sa i en annen tråd at faren din ikke taklet kristendommen - der ser du.
Lenke til kommentar
Jeg har så visst ikke blitt påvirket fra noen side, og skulle jeg ha blitt det, så hadde det vært til å bli kristen. Jeg har venner som er kristen, jeg måtte konfirmere meg, jeg må synge salmer før middag hos min bestefar, får kristen-propagandablader av min bestefar o.s.v.
Du sa i en annen tråd at faren din ikke taklet kristendommen - der ser du.

Ja, min far, ja. Men min mor er religiøs, jeg har kompiser som går rundt og tror på gud og min bestefar er super-religiøs. Men jeg vil jo alltid kjenne en person som ikke er kristen, så det er jo uunngåelig. Men jeg er ikke blitt påvirket til å ikke bli kristen. Som sagt.. Hvis jeg skulle blitt påvirket, så måtte det bli til å bli kristen.

Lenke til kommentar

Du kan bli kristen!

Du må bare ikke gi opp.

Les f.eks litt av Bibelen eller Jesus Freaks.

Det vil jeg anbefale deg sterkt.

Ettersom du blir kristent vet du bare at de vitenskaplige teoriene er til tider gale.

 

 

Nå vet jeg ikke hva Jesus Freaks er' date=' men hvis jeg skal bli kristen skal jeg bli det av egen vilje, ikke fordi jeg blir hjernevasket av et kristent propaganda-magasin.

 

Siden du ikke skjønner så mye av Bibelen, er nok Jesus Freaks er godt alternativ. Den handler om martyrer som velger døden istedenfor å fornekte Herren Jesus.

Den boken har gjort meg stort inntrykk og troen vokser inne i meg.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...