Gå til innhold

Fujitsu Siemens Amilo xi 1546

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen til forumet!

Jeg får ikke åpnet bildet ditt. Det er bedre om du lagrer det som png eller jpg, så brukerene slipper å laste ned bildet for å vise det.

Til vedlikehold er det viktig med en god brannmur(ZoneAlarm) og et godt program til å fjerne spyware (Ad-aware). En idé kan være å ta kopi av systempartisjonen med Norton Ghost, så om pcen blir treg eller full av søppel så kan du gjenopprette. Men da bør du ha en systempartisjon med kun Windows og programvare på.

Om skjermkortet er av typen X1800 så kan du spille veldig mye.

Hilsen,

efikkan.

Skrevet

takk for gode tips:)

har endret formatet på bilde, så d skal fungere nå.

skjermkortet er ati x1800.. har hørt d finnes programmer som øker ytelsen på skjermkort(og prosessor).. er det noen vits i å gjøre dette

tar gjerne imot flere forslag/erfaringer :)

mvh MrClean :w00t:

Skrevet
skjermkortet er ati x1800.. har hørt d finnes programmer som øker ytelsen på skjermkort(og prosessor).. er det noen vits i å gjøre dette

6383980[/snapback]

Tenker du på overklokking? Eller nye drivere? Overklokking er risikabelt, og fører til større varmeutvikling og strømforbruk.

Hilsen,

efikkan.

Skrevet

6383980[/snapback]

Tenker du på overklokking? Eller nye drivere? Overklokking er risikabelt, og fører til større varmeutvikling og strømforbruk.

Hilsen,

efikkan.

6384014[/snapback]

tenkte vel på overklokking.. burde vel ikke bynne å prøve meg på sånt, med mindre jeg får behov for det... er det forresten mulig å kjøre to grafikk-kort samtidig på en bærbar? sli eller hva det nå heter...

fant nettopp at det er fjernkontroll på pc'n, hehe, makan til latsabber som har kommet på det da.. herregud :hrm:

MrClean

Skrevet

6383980[/snapback]

Hilsen,

efikkan.

6384014[/snapback]

tenkte vel på overklokking.. burde vel ikke bynne å prøve meg på sånt, med mindre jeg får behov for det... er det forresten mulig å kjøre to grafikk-kort samtidig på en bærbar? sli eller hva det nå heter...

fant nettopp at det er fjernkontroll på pc'n, hehe, makan til latsabber som har kommet på det da.. herregud :hrm:

MrClean

6384040[/snapback]

Overklokking på bærbare er ikke så serlig lurt. Jeg ville aldri gjort det ivertfall. Ikke begynn med noe sånt uten erfaring.

To skjermkort i SLI er nok ikke mulig med den pcen, men du få kjøpt bærbare pcer til rundt 30.000 kr med det, så om du har for mye penger så kan du kjøpe en sånn. :)

Fjernkontroll på pcen kan nok være en fordel. Hva om du for eksempel kobler den til en projektor og ser film? Eller om du skal vise frem en presentasjon? Da kan det være praktisk om du slipper å sitte ved pcen.

Hilsen,

efikkan.

Skrevet

6383980[/snapback]

Hilsen,

efikkan.

6384014[/snapback]

MrClean

6384040[/snapback]

Overklokking på bærbare er ikke så serlig lurt. Jeg ville aldri gjort det ivertfall. Ikke begynn med noe sånt uten erfaring.

To skjermkort i SLI er nok ikke mulig med den pcen, men du få kjøpt bærbare pcer til rundt 30.000 kr med det, så om du har for mye penger så kan du kjøpe en sånn. :)

Fjernkontroll på pcen kan nok være en fordel. Hva om du for eksempel kobler den til en projektor og ser film? Eller om du skal vise frem en presentasjon? Da kan det være praktisk om du slipper å sitte ved pcen.

Hilsen,

efikkan.

6384101[/snapback]

er nok bare en fattig student så tror jeg må vinne i lotto hvis jeg skal fixe meg en slik en..men men..

hvordan er mulighetene for å oppgradere bærbaren min med minne og alt annet som evt kan forbedres?

kanskje et dumt spørsmål, men ville det ikke i teorien vært mulig å koble til et skjermkort eksternt? d er jo mulig med harddisker... hehe

tror ikke jeg får særlig bruk for fjernkontrollen, kanskje hvis jeg skal se film og plasserer pc'n ett stykke unna... kan vel også styre musikk med den. hmm

igjen, tusen takk for tips :)

MrClean

Skrevet

Eksternt skjermkort hadde vært nytt og spennende. Da måtte pcen hatt en ny type tilkobling for det. PCer med MXM skal kunne bytte skjermkort, men dette er dyrt og begrenset. Uansett vil jeg tro at X1800 holder lenge.

Hilsen,

efikkan.

Skrevet
OFF: MrClean: Fornøyd med PCen? Får selv min om en uke. Gleder meg sykt! :D

Får min via Nordea HjemmePC avtale.

6407278[/snapback]

veldi godt fornøyd med den... kjører mange programmer knirkefritt samtidig.. og den lille fjernkontrollen som bare "popper" ut av siden er ganske morsom:)

har ikke hatt bærbar før, så d blir vanskelig å sammenligne... Det jeg liker mest er ihvertfall skjermen..

det jeg i hovedsak bruker pc'n til er nedlastning av musikk og film, skriving i word og surfing, så den klarer seg bra til det ja:)

har testa ut ett spill, Battlefield 2, og grafikken der virket bra(max på alle instillinger)... men som sagt, jeg spiller ikke spill så mye, så kan ikke si hvor bra det egentli er..

offtopic: jeg lasta ned Oblivion: The Elder Scrolls(eller noe i den duren)... men når jeg prøver å starte det så står det "insert disc"... betyr det at jeg må finne en crack eller? thanks;)

MrClean

Skrevet

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...