Gå til innhold

Edderkopp i kokkosnøtt, dagens overraskelse ;-)


Anbefalte innlegg

Det var veldig likt, ja. Fylgjande er kopiert frå den sida det vart linka til:

 

"There is one second species, Dolomedes plantarius, unfortunately threatened, and registered on the IUCN red list."

 

Oops... Kanskje du får dyrebeskyttelsen på døra i næraste framtid, cycorax... :p

6380081[/snapback]

Det står også: This spider is one of the only watery spiders of Europe. Det vokser ikke kokosnøtter i Europa? Tror nok man må lete videre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Better safe then sorry!"

Vet du hvor kokkosnøtten kom fra?

Vi (hverfall jeg) hadde satt pris på et bilde ved siden av noe. Feks en 20 kroning.

6379354[/snapback]

 

Da jeg ventter barn i hus igjen er det siste desverre ikke mulig....Jeg fant ut det er godt mulig den kan komme fra Norge, men det er også 50% sjans for det motsatte og den ikke er helt trygg, så den fikk en rask avgang i går, først kverket, og deretter sendt ut på de syv hav gjennom kloakken....

Kanskje dumt av meg, men så lenge man ikke er 100% sikker så er det best å ikke ta noen sjanse......

 

Kunne kanskje ligne litt på bildet av den brasilianske, men den var sort og ikke rød foran......

6380042[/snapback]

 

 

Hmm, du skulle ikke kverket den, tror det hadde vært en bedre ide å overlate den tiil dyrebeskyttlesen. Men jaja, what done is done ;)

Lenke til kommentar
Det står også: This spider is one of the only watery spiders of Europe. Det vokser ikke kokosnøtter i Europa? Tror nok man må lete videre..

6380192[/snapback]

Tja, ein skal aldri seie aldri...

 

Soldier: Where'd you get the coconuts?

King Arthur: We found them.

1st soldier: Found them? In Mercia? The coconut's tropical!

King Arthur: What do you mean?

1st soldier: Well, this is a temperate zone.

King Arthur: The swallow may fly south with the sun or the house martin or the plover may seek warmer climes in winter, yet these are not strangers to our land?

1st soldier: Are you suggesting coconuts migrate?

King Arthur: Not at all. They could be carried.

1st soldier: What? A swallow carrying a coconut?

King Arthur: It could grip it by the husk!

1st soldier: It's not a question of where he grips it! It's a simple question of weight ratios! A five ounce bird could not carry a one pound coconut.

King Arthur: Well, it doesn't matter. Will you go and tell your master that Arthur from the Court of Camelot is here?

1st soldier: Listen. In order to maintain air-speed velocity, a swallow needs to beat its wings forty-three times every second, right?

King Arthur: Please!

1st soldier: Am I right?

King Arthur: I'm not interested!

2nd soldier: It could be carried by an African swallow.

King Arthur: Will you ask your master if he wants to join my court at Camelot?

1st soldier: Oh yeah, an African swallow, maybe, but not a European swallow. That's my point.

2nd soldier: But then the African swallow's not migratory...

 

(Eg kunne ikkje dy meg... :p)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Eller den kunne gjort som den "onde uberedderkoppdronninga fra et hull i jungelen i amazonas" fra filmen Arachnophobia. Haike opp sjakta i kista til et lik (som ble bitt av denne karen før og døde), bli med til USA, klatre ut av kista, og haike med en stor fugl helt til den flyr over et passe mørkt og stusselig skur. Så BITE fuglen så den detter ned, og dermed kommer ned på bakken, og formerer seg med små søte han-edderkopper i nærheten for å lage en hær med klone-supergiftige edderkopper som dreper halve landsbyen.

 

Men DU gjennomskuet dens onde planer, og splatta den med en sko. Akkurat som de skulle gjort i starten av filmen, så hadde det ikke blitt noen film. Men Julian Sands var kul der. (Som i alle filmer han er med i)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
spooky greier det der...

Får håpe spiderman ikke ser bildene og banker dritten ut av deg ;)

6380568[/snapback]

 

Hehe...den sjansen er jeg villig til å ta.....

Men det lignet veldig på myredderkoppen, men den var sånn sett vel stor iforhold til beskrivelsen.....men det er bedre det er en sjeldenhet den veien enn noe eksotisk og farlig ;-)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Mye rart som kan følge med frukt fra eksotiske land gitt.

 

Moren min jobbet i butikk sent i tenårene/tidlig i tyveårene. En gang hadde de fått bananer (tror jeg), og da hun løftet en klase for å legge den i disken, løp det ut en svær edderkopp... største hun noen gang hadde sett. Hadde en skikkelig diger kropp, og lignet visstnok på de skrekkeksemplene fra rare land man har sett på TV. De var selvsagt redd for at den var farlig, så de lette hele butikken etter den, men borte var den.

 

Så om den løp ut og døde i det norske klimaet eller hva som skjedde, nei det vet ingen. Men de så ofte rare små kryp i slike banankasser... denne var imidlertid ikke så liten akkurat.

 

Foresten... denne koselige, "lille" krabaten var min nabo en periode. Jeg lå om kvelden og nærmest ba til Gud (selv om jeg ikke er kristen) om at den ikke skulle klare å bryte seg ut av boksen sin og avlegge meg en visitt. Tenk å våkne opp med den fem centimeter fra hodet ditt.

 

Den hadde visst klart å bryte seg ut en gang før, og da eieren skulle prøve å fange den, hadde den reist seg på bakbena og kvest til henne :cry:

post-8440-1209765605_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...