Gå til innhold

Problemfiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problem med å slette en tom mappe som rett og slett ikke vil bort.

Prøvd Unlocker som fungerer til alt annet.

Det som er at mappen kan byttes filnavn og andre filer kan lagres i den. Men om jeg ber Unlocker fjerne den til neste oppstart så gjør den ikke det. Om jeg prøver å høyreklikk og slette så er det på samme måte som du sletter en fil som blir borte. Noen som har hørt om dette før ?

Windows Vista Ultimate x86 Engelsk

 

Chief_R-W :)

Lenke til kommentar

Bra artikkel, mye nyttig info.

 

Dersom noen sliter med å få eierskap av filer i Vista, så kan jeg anbefale en liten sak som gjør det for deg automatisk.

Det er vel mer eller mindre det samme som blir nevnt i artikkelen, take ownership.

Søk etter dette på nett, og så får dere opp en kjekk liten register-modul (rar pakke med to filer) som gjør at du kan høyreklikke på hva som helst for å få alle rettigheter, og deretter gjør man som man vil.

Jeg har hatt stor nytt av det, siden Vista er kranglete som få på rettigheter.

Lenke til kommentar

Bra artikkel.

 

Gir oss også en påminnelse om at filer man har slettet for å bli kvitt, kan gjennopprettes (i allefall i Windows-baserte systemer). Jeg kjører Eraser i søppelbøtta mi. Den overskriver dataene (flere mulige valg), slik at det ikke er mulig å gjennopprette dem igjen. Den kan også brukes til å skrubbe "tomme" områder på disken, slik at alle de gamle filrestene blir borte for godt.

 

 

S

Lenke til kommentar

Nyttig artikkel ja.

 

Selv har jeg meget god erfaring med http://www.recover4all.com

Gjenoppretter filer opp til 10KB gratis, og lisens på 69USD gir ubegrenset. Programmet tar det meste av filer, raskt og enkelt i bruk. Kan også legges på en USB stick, floppy disk etc etc og kjøres uten installasjon.

 

Bare synd at 10KB = mer eller mindre ingenting. Hadde det vært 50KB eller 100KB så kunne folk reddet enkle Word dokumenter etc uten å betale for lisens. Men men, ca 350kr er ikke så ille. :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Bra artikkel!

 

Har hatt hell med Active Undelete for recovery av .pst filer.

 

Uhellet var ute og forsøkte endel annen software. Men Active Undelete fungerte og brukte ca 20-40 min på å få ca 1.5 gb tilbake.

 

http://www.active-undelete.com/

 

 

Unlocker er et must for de aller fleste å ha i "verktøykassa". Fungerer som en drøm. Sletter den ikke filen direkte så kan du ordne så at den er slettet ved neste reboot.

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar
enig at Unlocker burde vært nevnt ja

Unlocker er et av verdens beste program, 0 bugs, gjør jobben sin, gratis og smått.

 

Knall program!

 

Jeg titta på Unlocker nå, og for den aktuelle problemstillingen er den helt klart bedre enn Process Explorer, som jeg reklamerte for i sted. PE kan gjøre mange andre ting i tillegg, selvfølgelig, men som "the right tool for the right job" ser Unlocker helt glimrende ut.

 

Men, 0 bugs? :D

Hvorfor er da programmet i versjon 1.8.6? Sjekk changeloggen; det er en del bugfixes opp igjennom versjonene der. Jeg mener ikke dette som et angrep på deg, men som en generell påminnelse for folk at bugfrie programmer stort sett er utopi.

Lenke til kommentar
En lang oppremsing av programer er lite nyttig, i hvertfall mtp. den dårlige forklaringen per prg. E n link til en test e.l. hadde gjort seg?

 

Jeg er helt enig i at en lang oppramsing av programmer er lite nyttig. Sånn sett er forumtråder som følger i etterkant langt mer interessante for der kan man få mer tilbakemelding på erfaring rundt denne typen programmer.

 

Så min oppfordring til hw.no er å ta en grundig test av slike programmer i stedet for å bare ramse opp. Både hva gjelder gjenoppretting og sletting, men gjenoppretting er viktigst for de fleste vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Acronis sine TrueImage produkter kan også være nyttige til en mer helhetlig backup. Har inntrykk av at de lager bra produkter.

 

Tidligere i tråden ble http://grc.com med sin SpinRite 6.0 :!: nevnt. Sikkert fint til å massere fram data som andre programmer ikke klarer å finne i de tilfeller hvor harddisken er i ferd med å ta skade.

 

Det kan gjerne også nevnes at SpinRite 6.0 hevder å kunne forebygge datahavari om du kjører den ofte nok. Det fordi den skal kunne finne steder på harddisken som er i ferd med å bli uleselige, og slik på forhånd merke dem slik at harddisken slutter å bruke det stedet på disken. I prosessen flyttes dataen vekk fra det svake området. :)

Dersom du leser artikkelen jeg har lagt lenke til, vil dere se at prosessen tar veldig mange timer hver gang den kjøres. Dette fordi den leser og skriver (legger tilbake data) om og om igjen i en prosess for å avdekke svake steder. Om dette sliter litt på harddisken får de innvidde svare for. Jeg har tro på at prosessen har gjør større nytte "enn skade". Så er dere informert ihvertfall.

 

Men å ha flere backup'er av det viktigste du har vil jeg likevel sterkt anbefale.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Flott artikkel, slitter selv med en partisjon som ikke er tilgjengelig lenger. Jeg brukte

Diskinternals Partition recovery til å finne ut at filene var der men har lite lyst til å bruke $140 for å redde filer en gang som det kanskje blir.

 

 

 

En annen ting som kan være plagsomt er når en skal slette bilder og er i forhåndsvisning og ikke får lov siden filen er jo i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...