Gå til innhold

Problemfiler


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F
Litt informasjon om hvilke av disse programmene som kan gjennopprette fra ødelagte RAID osv hadde også vært fint. Det er iblant litt for enkelt å få sletta software-raid partisjoner under windows. :p Og å gjennoprette data fra slike partisjoner er ikke like enkelt som å gjennopprette data fra en enkelt disk.

GetDataBack gutta har også et program som heter RAID Reconstuctor. Jeg brukte det programmet for å sette sammen 7 disker som en gang hadde vært i et raidoppsett. Hvordan oppsettet var viste jeg ikke, men det var Linux. Etter at maskinen hadde brukt 4 dager på å tygge seg gjennom de forskjellige oppsettene de 7 imagene kunne utgjøre, kom der et svar som med 99.9& sannsynlighet var riktig. Jeg laget da et nytt image og alle filer kunne nå hentes ut av det gamle oppsettet...

 

En annen ting som burde vært nevnt i artikkelen er at man aldri skal jobbe direkte mot den disken som har fått slettet filer. Man lager heller et image av disken som man skal jobbe med..

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Unlocker bruker jo metoder for å fjerne filer som absolutt ikke på noen måte kan anbefales. Det beste måten å fjerne en fil på er å se hvor i systemet den er åpen og deretter forhindre oppstarten av denne og deretter fjerne den på normalt vis.

 

Grunnet er i at om man bruker Unlocker ender man opp med situasjoner som er uforutsigbare og man har ingen garanti for at ingen skade skjer, mens ved å bruke den andre metoden har man garantert kontroll og ingen fare for uforutsigbare hendelser.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Tenk så unødvendig denne artikkelen hadde vore om alle brukte ZFS.

Tenk så unødvendig å kommentere en artikkel som er 4 år gammel...

Hvor mange brukte ZFS for 4 år siden?

Lenke til kommentar

Jeg bruker SoftPerfect File Recovery 1.2 selv. Det er et fint verktøy for de enkle tilfellene(filen ikke overskrevet ennå) og tar kun opp 268KB på disken. Gratis er det også. :)

 

 

 

Kan noen forklare i detalj hvordan process explorer kan fortelle deg hvilke prosesser som holder en fil åpen?

Lenke til kommentar

Ser at jeg ofte får problemer med å slette filer, endre filer, flytte filer... osv... i Windows 7

 

"Du har ikke lov til å gjøre ditten og datten" :hrm:

 

må jeg altid inn i filene og endre rettigheter osv..... Noen ganger vil ikke W7 tilogmed lagre filene... ser at filene er skjulte, men er der. Ofte med hengelås på seg.

 

Da snakker jeg ikke om w7 sin "skjulte filer og mapper." men noe annet :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...