Gå til innhold

Slik er Opera 9.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste som ikke virker helt i Opera 9 er quick contacts på venstre side. Hvis du har "identifiser som Opera", vises det ikke i det hele tatt. Hvis du har "Masker som Mozilla" funker det delvis. Alt annet funker bra.

 

edit: Pricks: Rich text er ikke blokkert av Google. Det funker fint uansett. Det eneste som er blokkert av google er quick contacts, men det funker ikke perfect uansett.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Som nemnte tidlegare fungerer ikkje Quick Contacts. Har ikkje brukt alle vala for tekstformatering, men sitat-funksjonen og stavekontrollen fungerer ikkje for meg. (Ikkje at eg hadde brukt stavekontrollen uansett, då den er for bokmål...)

 

Når det gjeld andre Google-tenester, er det verre at Calendar fungerer litt dårleg, og at Pages ikkje er støtta i det heile. Er ikkje sikker på om eg hadde brukt Pages, men er litt dårleg at det ikkje fungerer i Opera.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om en plugin eller extention av no slag som fungerer tilsvarende som AdBlock i Firefox? Eneste grunnen til at jeg bruker Firefox er nettopp denne funksjonen :)

6358613[/snapback]

 

Har lenge vært med content-blocker i Opera, den har bare ikke hatt noen enkel måte å adde ting på, men er der nå, høyreklikk på en side og velg "Block Content", så klikke på ting man vil fjerne.

Lenke til kommentar
Det eneste som iriterer er at norsk tipping ikke fungerer med Opera  :thumbdown:

6355373[/snapback]

Men det er ikke Opera sin skyld. Dette skyldes at Norsk Tipping har en arrogant holdning om at alle brukere skal benytte IE.

6355393[/snapback]

 

Hva er det som ikke fungerer på norsk tipping sine sider med opera?

 

Ellers er det litt irriterende at gmail ikke fungerer 100% med opera (ikke at jeg egentlig bruker de funkjsonene det er snakk om, men dog), hadde nesten forventet bedre av google...

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel ok, det har blitt litt bedre siden opera 8. Jeg hadde det problemet at selv om kontakter osv låg inne i listen min, så kom de ikke opp av seg selv om jeg begynte å skrive til sa (for sander). Nå funker dette tilsynelatende i opera 9, men det trodde jeg først i opera 8 også, helt til jeg en dag bytta til firefox og fant ut at funksjonen skulle fungere 5 ganger bedre.

 

I dag så støtter ikke det som jeg egentlig anser som en Gmail funksjon, google chat fra gmail.com slik den gjør med FF. Dette er høyst irriterende, får det til å føles ut som om jeg bruker et semiprodukt. Og ja, jeg vet jeg kan laste ned en standalone client, men det har vi ikke lyst til, men så bruker jeg heller ikke så mye Google Chat, jeg bare vil :p

Endret av troyel
Lenke til kommentar
Min Firefox 1.5.0.4-eng feiler Acid2-testen. Har ingen ulumske plugins e.l.  :hmm:

Dersom renderingen skal se ut som en stakkars fyr som har fått fragmentert kraniet av et 30 mm antipanser-projektil, så har jeg bestått. Men han ser frisk ut i referansen..

6354888[/snapback]

Det kommer av at Firefox ikke har god nok standard-støtte til å greie Acid2-testen. Opera, derimot, har så god støtte for gjeldende webstandarder i versjon 9 at den passerer.

Lenke til kommentar
Hva er det som ikke fungerer på norsk tipping sine sider med opera?

6358923[/snapback]

Norsk Tipping bruker så vidt jeg vet ActiveX for å få smartkort-atuentisering (via en smartkortleser man kobler til PC-en på en USB-port), og ActiveX er som alle vet "IE only". De har fått enormt med klager på dette valget, men mener at det er så store fordeler (både sikkerhetsmessige og brukermessige) at de ikke ønsker å endre på det. Noe jeg forsåvidt kan skjønne med tanke på pengene de har spyttet inn i systemet de har i dag.

 

Dét man får håpe er at det kan dukke opp en standard for smartkort-autentisering, slik at dette kan bygges inn i andre nettlesere enn IE via ActiveX.

Lenke til kommentar

Likte nesten betaversjonen bedre. Syntes det var greit med en liten widgets fane øverst på siden som vistes selv om Opera var minimert. Der kunne man ha lett tilgang på widgets som ikke trenger å være synlig hele tiden.

 

Har dessuten fått problemer med sider som før har fungert utmerket. Komplett.no vises ikke bestandig riktig, var masse flatskjermer overalt sist jeg var inne :hmm:

Og mail hos start.no funker ikke lengre.

 

Kanskje bare noen innstillinger som må endres på, har ikke undersøkt det så nøye.

Lenke til kommentar
I dag så støtter ikke det som jeg egentlig anser som en Gmail funksjon, google chat fra gmail.com slik den gjør med FF. Dette er høyst irriterende, får det til å føles ut som om jeg bruker et semiprodukt. Og ja, jeg vet jeg kan laste ned en standalone client, men det har vi ikke lyst til, men så bruker jeg heller ikke så mye Google Chat, jeg bare vil :p

6358999[/snapback]

Opera støtter Gmail Chat (hvertfall delvis) hvis du velger "Mask as Mozilla"

 

Jostop: Både komplett.no og mail på start.no virker her.

Lenke til kommentar

Har nettopp konfigurert Opera til å hente eposten min fra Gmail. Dette funker fint, men er det noen måte å importere all mailen fra Mozilla Thunderbird?

 

EDIT: Det var bare å åpne øynene...kom tilfeldigvis borti "legg til"-knappen i stedet for rediger på epostkontoer, og der var alternativet for å importere mail fra bl.a. T-bird :thumbup:

Endret av o-haavard
Lenke til kommentar

En irriterende ting med Opera er at man ikke kan minimere til system tray, og hvis man bruker tredjepartsprogramvare for å gjøre dette, f.eks. Trayit, vises det to ikoner i system tray. Pluss et ekstra for hvert Opera-vindu man har åpent. Her funker Mozilla bedre synes jeg, men jeg får klare å leve med det inntil videre. :nei:

 

Edit: Man kan minimere til system tray ved å høyreklikke på Opera-ikonet og velge "Skjul Opera". Underlig at det står på Opera.com at man ikke kan gjøre det :hmm:

Veldig praktisk løsning, faktisk, siden man kan ha Opera minimert til oppgavelinja når man surfer, og minimere til system tray når man bare vil at opera skal sjekke mailen innimellom.

Endret av o-haavard
Lenke til kommentar
Jostop: Både komplett.no og mail på start.no virker her.

 

Komplett.no funker fint ja :blush: , var sikkert bare tilfeldig at det ble feil tidligere, men elkjop.no har jeg hvertfall bestandig hatt problemer med.

 

Når det gjelder mail hos start.no får jeg det ikke til å fungere. Mister tilkoblingen til internett med engang jeg skal inn og lese mail og må restarte maskina. Dette skjer kun med Opera 9.0. Tror nok kanskje at det må være noe feil hos meg. Mulig noen drivere som må oppdateres.

Lenke til kommentar
Digg ny browser :)

 

Men hvordan slår jeg av Mouse gestures ? Jeg dreit meg ut :p

6361488[/snapback]

Verktøy-->Innstillinger-->Avansert-->Snarveier

 

Så noe jeg lurer på:

Jeg setter mailklienten til å sjekke mail hvert minutt. Når jeg lukker Opera tilbakestilles dette...noen andre med dette problemet?

Endret av o-haavard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...