Gå til innhold

Slik er Opera 9.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det går ann å slå av torrentklienten, slik at jeg kan bruke 3.parts programvare til å laste ned torrenter. nå må jeg bruke IE når jeg skal laste ned torrent-filer.

6364415[/snapback]

Dette er svart på tidligere i tråden, men slik gjør du det:

 

 

- Verktøy -> Innstillinger... -> Avansert -> Nedlastinger

 

- Fjern kryss i ruten ved "Skjul filtyper åpnet med Opera"

 

- Skriv "torrent" i hurtigsøk, dobbeltklikk på det som kommer opp og velg "Åpne med forhåndsvalgt program".

 

 

Edit: litt for sein der ja...

Endret av YBD
Lenke til kommentar

Sitter på en eller annen versjon av Opera 9 Beta. Her er det en widget knapp oppe midt på tittellinjen som holder seg der om jeg minimerer opera (noe jeg heller gjør enn å lukke helt). Kan en få denne knappen opp i Opera 9 også? Fant ikke noen valg for det.

Lenke til kommentar

Har litt problemer med Opera 9.0; bokstavene Æ, Ø og Å vises ikke på alle sider som f.eks på www.mac1.no. Får også sånn opera-feilmeldinger også... Den begynner av en eller annen grunn å bable om epost osv... Har aldri brukt Operas epost funksjon... Hva er galt?

Endret av Daemonifuge
Lenke til kommentar
Nei, eg trur ikkje det. Dei endra widget-funksjonen etter den versjonen du har, og ein kan so vidt eg veit ikkje få det på den måten. Synd eigentleg, for det gjorde widgetane ubrukelege for min del...

6368169[/snapback]

 

Synd :( Dette gjorde for min del widget-funksjonen nyttig. No er det like lett å ha widgets i Konfabulator som å ha dei på F4 i Opera. Skulle i det minste vore mulig å velge denne framstillinga av widgets framfor å ta funksjonen heilt vekk.

Lenke til kommentar

Har digget Opera fra første stund, og har nå oppgradert til versjon 9.

Men en ting jeg savner er egendefinerte søk, hvordan får jeg dette til?

Går jeg til innstillingene og høyreklikker over de vanlige søkene får jeg opp "create search" men trykker jeg skjer ingenting.

Noen som har noen hotte tips?

Lenke til kommentar

Likte widget bedre da det tok hele skjermen og skjermen var mørkere. Da var det sånn "nå ser jeg på widget" og "nå gjør jeg det ikke". Enkelt og greit. Hadde dagbladet, værvarsling og noen andre morsomme. Nå bruker jeg det ikke (widgets, altså)... Men det er nå mitt valg.

 

*telle på knappene om jeg skal oppgradere til 9.01 eller vente*

Lenke til kommentar
Har digget Opera fra første stund, og har nå oppgradert til versjon 9.

Men en ting jeg savner er egendefinerte søk, hvordan får jeg dette til?

Går jeg til innstillingene og høyreklikker over de vanlige søkene får jeg opp "create search" men trykker jeg skjer ingenting.

Noen som har noen hotte tips?

6375066[/snapback]

 

Endå lettare, høgreklikk i eit søkefelt og velg Legg til søk. I vindauget som kjem opp skriv du inn ein hurtigtast. Eg har t.d. ew for engelsk wiki og nw for norsk wiki.

6372458[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg kan bare si jeg er fornøyd!

 

Jeg har brukt Opera siden versjon 6, og hver versjon har noe nytt. For nesten ett år siden gikk jeg over til Ubuntu Linux, og Opera er fortsatt nettleseren.

 

Av det som ikke er nevnt, har jeg lagt til meg den vanen å ha mange tabs oppe. Vanligvis ligger jeg mellom 80 og 100.

Dette kan du få til ved å høyreklikke på "tab-linja", velge customize og wrapping -> wrap to multiple lines.

Advarsel: Dette blir en (u)vane, og av og til må en rydde ved å "flytte" sidene til bokmerker.

 

Søkefunksjonen i adresselinja er genial! Du skriver f.eks g <ordduskalsøkepå> for å søke i google.

 

Av de nye funksjonene er jo "Create Search..." genial! Hva med et søk i  nynorskordboka? Lag søk og brukt f.eks n som hurtigtast... ;)

 

Til .torrent har jeg rtorrent, og bedre widgets får jeg lett tak i hvis jeg trenger det.

6353827[/snapback]

Jeg og har denne uvanen, men jeg bare har mange vinduer oppe :).

 

Da kan jeg bekrefte at Opera 9 fungerer uten problem i Vista, men den klarte ikke å importere bokmerkene mine fra Firefox (XP-partisjon).

6355215[/snapback]

Opera skal da kunne importere bokmerkfiler fra NTFS- eller FAT32-partisjoner. Er du sikker på at du har gjort det riktig?

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...