Gå til innhold

Slik er Opera 9.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veit ikkje om det stemmer, då eg ikkje har prøvd nokon av dei, men eg las ein stad at Safari og Konqueror ikkje passerer den fullstendig, då nasen på ansiktet ikkje vert blå om ein tek musa over. Det er den einaste "feilen" dei har.

6355069[/snapback]

Jeg vet ikke om Safari og Konqueror viser blå nese, men det er faktisk flere ting enn den blå nesen som skal vises for å støtte ACID2 testen. Og Opera 9 støtter dem alle :w00t:

Les om det her.

Her er et screenshot og her er et til.

Lenke til kommentar
Opera 9 er en kjempenettleser, det eneste jeg syns er en smule irriterende er at de har endret hurtigtasten for ny Tab fra Ctrl+n til Ctrl+t.

6355731[/snapback]

Jeg og, men heldigvis er det vanvittig enkelt å endre på. Gå på preferences > advanced > shortcuts, søk etter "n ctrl" og slett, søk etter "t ctrl", edit til "n ctrl", og repeter for bokmerker hvis du vil ha det på t ctrl.

 

Opera er helt konge, fant ut at opera mini funker på min nokia 3200 helt prikkfritt, og dét er faenmeg konge!

Lenke til kommentar
Opera 9 er en kjempenettleser, det eneste jeg syns er en smule irriterende er at de har endret hurtigtasten for ny Tab fra Ctrl+n til Ctrl+t.

6355731[/snapback]

 

Det var det som irriterte meg mest da jeg prøvde den første betaen. Så bytta jeg tilbake til ctrl-n.. Da jeg la inn neste beta bestemte jeg meg heller for å venne meg til ctrl-t :)

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg grenseløst er at hver gang det kommer en ny versjon av Opera så får jeg problemer med bokmerkene; en haug havner i bosset?

Høres ut som et problem på PCen din...

 

Yahoo sine widget er bedre enn dem i Opera; Yahoo sine kan du kan kjøre alene, du får et eget program med disse. Opera sine widget fungerer ikke uten at nettopp Opera er oppe(som unektelig er ganske så teit). Så andre klaget på dette i opera forumet.

Hvorfor er det teit? Hva er problemet med å kjøre Opera samtidig? Man har som regel en nettleser oppe uansett, og hvis du vil bli kvitt den trykker du bare Ctrl+H for å minimere til systray.

 

Bitt torrent i Opera!?! Går det an og slå av denne funksjonen? Hva i all verden skal jeg med det etter, jeg bruker clienten ABC som fungerer som en drøm. Tror de fleste vil synes denne egenskapen er helt håpløs!!

6353440[/snapback]

Hvem er "de fleste"? Bestemor eller bestefar som ikke har peiling på BT, og som aldri ville klart å konfigurere vanlige BT-klienter? Med Opera er BT som å laste ned en fil fra en webserver. Ukomplisert og greit.

Lenke til kommentar
På en gammel pc hos meg starter Firefox (1.5.0.4) på 7 sekund med PII-233 og 96MB ram i WinXP, og da med mange program i bakgrunnen. Så med andre ord må oppstarten av Opera være krevende.

Opera skal vanligvis starte kjappere enn Firefox, så jeg vil tro at Firefox er enda tregere på testsystemet de bruker.

Lenke til kommentar
Yahoo sine widget er bedre enn dem i Opera; Yahoo sine kan du kan kjøre alene, du får et eget program med disse. Opera sine widget fungerer ikke uten at nettopp Opera er oppe(som unektelig er ganske så teit). Så andre klaget på dette i opera forumet.

Hvorfor er det teit? Hva er problemet med å kjøre Opera samtidig? Man har som regel en nettleser oppe uansett, og hvis du vil bli kvitt den trykker du bare Ctrl+H for å minimere til systray.

 

Og der lærte jeg jammen noe nytt :D takk for den du... :thumbup:

Lenke til kommentar
Oppstarten av Opera tok et halvt minutt på en PC med Windows 2000, 256 MB minne og en Pentium III 500 MHz-prosessor

 

På en gammel pc hos meg starter Firefox (1.5.0.4) på 7 sekund med PII-233 og 96MB ram i WinXP, og da med mange program i bakgrunnen. Så med andre ord må oppstarten av Opera være krevende.

 

Men jeg får nok prøve det en dag jeg også.

6354611[/snapback]

 

Erm, er ikke minstekravet for å kjøre windows xp noe sånt som 256 mb ram..? Har den selv på en laptop med 512 minne, og det er ikke akkurat kjapt. Regner med det hadde funket på 128 og, men da ville nok det meste gå horribelt treigt. 96 kan jeg ikke forestille meg engang

 

Min Win XP bruker ihvertfall MYYYE mer enn 96mb ram bare for å være på(snakker om ca 5-600 mb), uten noe andre programmer. Du kødder ikke vel?

 

On topic: Har brukt Opera 9 lenge, både beta 1 og 2, samt nyeste weekly før 9 ble lansert. Synes det er en ufattelig deilig nettleser, og for oss "avanserte" brukere, er det ingen vits å klage over for MYE funksjonalitet. Vi er jo såpass drevne at vi kan slå sånt av ;)

 

Plagsomt at endel sider ikke funker i Opera saff, men regner med at dette vil bli utbedret veldig snart, da IE's monopol er på god vei til å bli knust (i stor grad takket være Firefox, noe jeg er takknemlig for). Sider som blir laget fremover vil nok bli laget etter standarden, og da vil Opera regjere! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ventet en liten stund på at Opera 9 skal komme ut i ferdig versjon. Var litt plagsomt med at de byttet ctrl+n til å åpne nytt vindu i steden for fane, som de hadde før, som sagt her før. Men fant også ut av hvordan snarveiene byttes. Men tenkte meg at jeg burde klare å venne meg til de nye. Forandring fryder :D

 

Og widgets er bare utrolig morsomt. Blir moro å leke med det i en stund framover! Blir spennende å se hva mer som kommer av det senere.

 

Jeg er utrolig fornøyd med den nye versjonen av Opera. Har brukt opera i en stund og liker det bare enda mer nå. Digger det at det er norskt også. Som utlending er det ikke ofte at jeg sier det. Rart at noe som et dataprogram får meg til å si det hehe :!:

Lenke til kommentar

Brukte opera version 6-8, så kom Gmail og opera var ikke fullt støtta, ble "tvingt" til å skifte til Mozilla. Var ufornøyd, la inn masse plugins, var nesten fornøyd. Alt jeg har lagt inn plugins til for å ta igjen opera-funksjoner har bare fungert 90% i Firefox. Dvs - sidebaren var mer laggy og treigere, lasting, åpning av Firefox i seg selv har vert treigere og mer laggy.

 

MEN - opera tross acid2 test osv, fungerer ikke helt ut med gmail enda. Noe som holder meg borte fra det, uhelgidvis. Utover dette så går jeg tilbake at-once det er i orden.

Lenke til kommentar
Brukte opera version 6-8, så kom Gmail og opera var ikke fullt støtta, ble "tvingt" til å skifte til Mozilla. Var ufornøyd, la inn masse plugins, var nesten fornøyd. Alt jeg har lagt inn plugins til for å ta igjen opera-funksjoner har bare fungert 90% i Firefox. Dvs - sidebaren var mer laggy og treigere, lasting, åpning av Firefox i seg selv har vert treigere og mer laggy.

 

MEN - opera tross acid2 test osv, fungerer ikke helt ut med gmail enda. Noe som holder meg borte fra det, uhelgidvis. Utover dette så går jeg tilbake at-once det er i orden.

6357591[/snapback]

Hva er det som ikke fungerer? Det virker helt fint her.

Lenke til kommentar
Brukte opera version 6-8, så kom Gmail og opera var ikke fullt støtta, ble "tvingt" til å skifte til Mozilla. Var ufornøyd, la inn masse plugins, var nesten fornøyd. Alt jeg har lagt inn plugins til for å ta igjen opera-funksjoner har bare fungert 90% i Firefox. Dvs - sidebaren var mer laggy og treigere, lasting, åpning av Firefox i seg selv har vert treigere og mer laggy.

 

MEN - opera tross acid2 test osv, fungerer ikke helt ut med gmail enda. Noe som holder meg borte fra det, uhelgidvis. Utover dette så går jeg tilbake at-once det er i orden.

6357591[/snapback]

Hva er det som ikke fungerer? Det virker helt fint her.

6357810[/snapback]

Dette ble jeg nysgjerrig på nå, og etter et raskt søk fant jeg dette i Wikipedia:

There are still some problems with Opera and Gmail, though, such as the rich-text editor built into the compose form which cannot be used in versions prior to the version 9 preview 2 (in which it is still buggy but generally usable) due to the lack of rich-text editing capabilities in Opera.

 

Testet det ut, og det var ikke alt som fungerte nei. Men jeg har heldigvis aldri bruk for å formatere mailene mine på avanserte måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...