Gå til innhold

Kulturo: Vil blende filmpirater


Anbefalte innlegg

1.april ja. Det var min første tanke også. Nesten en god nyhet dette, viser jo nærmest at de famler i mørket etter gode og effektive tiltak (og kamera'r). Synes det er så merkelig at de kan bruke masse penger og tid på å utvikle noe slikt uten å se klart for seg begrensningene. Det er vel helst for å komme med noe. Ganske så ofte vokser det frem skylapper på bedrifter og personer, kanskje dette er neste steg i evolusjonen ? Men nå er da jeg blitt kalt dum, flere ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ganske så ofte vokser det frem skylapper på bedrifter og personer, kanskje dette er neste steg i evolusjonen ? Men nå er da jeg blitt kalt dum, flere ganger.

6355272[/snapback]

Sånn går det når man så totalt mister fokus ja ;)

 

Men det er vel ikke så nøye om man prøver å utvikle denne enehet (som kommer til å bli en fiasko). Arbeidskraften i Kina er jo så vanvittig billig at det umulig kan dreie seg om så store tap..

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet med direktefilming av kino. De fleste går vekk fra direktefilmet filmer. Problemet er mer TC, DVDSCR og DVDRip. Hvor da DVDSCR er vel det største problemet hvor de må få vekk sine utro tjenere. Er jo de som ødelegger alt :p Akkurat å angripe denne form for piratkopiering mener jeg er helt tullete. Fordi dette er den som er minst likt i piratmarkedet (nå vet ikke jeg hvordan dette er i thailand osv.)

Lenke til kommentar

Ser det er stor forvirring om uttrykk og kvaliteter.

 

TC, telecine - er det beste formatet du kan få. Det er en digital råkopi rett fra master/kinorull.b Vel visse modifikasjoner som gjør at en dvdrip kan være bedre.

TS, telesynch - er cam video(dårlig kvalitet) hvor man har synchet inn et eget lydspor slik at man ikke får inn forstyrrelser fra kinosalen og får god lyd.

Cam - er lyd og alt fra kinosalen.

Dvdrip - er rip DVD retail.

Screener - is an advance video or DVD copy of a film sent to critics

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

ÅÅÅÅ!! Jeg har en fet vits om dette...

 

To venner sitter og prater, den ene forteller den andre om en film han så for ikke så lenge siden

 

1: Den er drit fet, jævlig bra effekter, den skuespilleren er jo bare sååå bra!! (og så videre...)

2: hmm... tror jeg har sett halve den filmen...

1: Å... Begynnelsen eller slutten? nei, du må liksom se hele for å få med deg poenget fordi forhistorien blir forklart helt i strten og så kommer det igjen på slutten og da skjønnen man sammenhengen... (og så videre, og så videre... jævla film-nerden holder ikke kjeft..)

2: øøøhhh... det var en piratkopi, jeg så bare øverste del...

Lenke til kommentar

Jeg tør vedde penger på at dette systemet ikke kommer til å fungere. Og èn ting: Jeg mener at jeg for en god stund siden leste om et system som allerede var tatt i bruk, der de har masse infrarødt lys i salen, noe som blender kameraet. Mulig det ikke virket så bra

Lenke til kommentar

Yeah.. jeg kan allerede tenke meg et par forskjellige metoder for å omgå dette.

 

1. Et bittelite plexiglass, evt. med noen slags film som bare slipper gjennom lyset den ene veien

2. Liten forlengning (Pringlesboks f.eks, så lenge den ikke er til hinder for sikt) på kameraet gjør det vanskeligere å "pinpointe" kameraet.

3. To kameramenn. Spørs om nr.2 engang trenger å filme noe i det hele tatt ;P

Lenke til kommentar

Håper dette funker:D

fordi når man ehm får tak i slike ''filmer'' så sletter jeg dem med en gang

de ødelegger totalt filmopplevelsen!

 

ting som skjer i kinoen

latter i komedie, alltids ei kjerring som får fjortistiltak i skrekkfilmer å skriker trommehinnene når noe skummelt skjer, hender og personer i veien for kameraet oooosv

 

+dårli filmkvalitet

+dårli lyd

 

så prais be lord om dem ordne slik blendeting slik at man kan med sikkerhet anskaffe seg ordentlig filmer uten å sløse bort bandbredda:D

Lenke til kommentar
Yeah.. jeg kan allerede tenke meg et par forskjellige metoder for å omgå dette.

 

1. Et bittelite plexiglass, evt. med noen slags film som bare slipper gjennom lyset den ene veien

2. Liten forlengning (Pringlesboks f.eks, så lenge den ikke er til hinder for sikt) på kameraet gjør det vanskeligere å "pinpointe" kameraet.

3. To kameramenn. Spørs om nr.2 engang trenger å filme noe i det hele tatt ;P

6357302[/snapback]

Ja noe slikt vil bli gjort om blendingssystemet blir tatt i bruk.
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at de gidder å bruke tid og penger på slike løsninger. Hvorfor ikke begynne å tenke i andre baner? Kanskje... Skal vi se... iTunes opplegg for filmer og kanskje betale litt ekstra for å få inn kinofilmer på samme system (er ikke alle som gidder å dra på kino for å se de nyeste filmene). Mente jeg leste for en laaaang tid tilbake at noen foreslo at man kunne laste ned filmer for en liten slant med penger og så få kino filmene inn på samme system. Hvorfor ikke begynne å tenke mer i riktige baner enn å fortsette med samme gammeldagse systemet som bevises gang på gang ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at de gidder å bruke tid og penger på slike løsninger. Hvorfor ikke begynne å tenke i andre baner? Kanskje... Skal vi se... iTunes opplegg for filmer og kanskje betale litt ekstra for å få inn kinofilmer på samme system (er ikke alle som gidder å dra på kino for å se de nyeste filmene). Mente jeg leste for en laaaang tid tilbake at noen foreslo at man kunne laste ned filmer for en liten slant med penger og så få kino filmene inn på samme system. Hvorfor ikke begynne å tenke mer i riktige baner enn å fortsette med samme gammeldagse systemet som bevises gang på gang ikke fungerer.

6357708[/snapback]

 

Vel å håpe på at jeg kan få lastet ned film billig via noe a-la itunes i DVD kvalitet slik at jeg kan svi det ut til min vanlige DVD og se det på tv'n ser jeg som fåfengt.. Desverre... :( Jeg kunne godt betalt for noe a-la dette, men å betale for noe som helst som er bundet 100% til ett program a-la itunes, MS eller whatever ser jeg som fåfengt. Det vil vel være for vanskelig å la meg laste ned noe brukbart. Er jo dette den sneversynte film og musikkbransjen nekter å innse...

Lenke til kommentar

Selv om noen av dere sitter med inntrykket av at ingen ser filmer som er filmet direkte i salen, bare fordi 4-5 stykker her ikke ser de pga. dårlig kvalitet osv. betyr det ikke at folk ikke ser de.

 

Jeg mener, hvis ingen så de, hvorfor produseres de enda og enda bedre hvorfor spres de?

 

Det blir bare dumt å si at det er et nyttløst tiltak, for som artikkelen sier, har filmindustrien vurdert dette som et tap for dem og da er det jo naturlig at de prøver å skaffe hjelpemidler mot denne typen piratdrift (jada, så fort filmindustrien ser en krone falle på gulvet flekker advokater tenner og enda værre hvis noen våger å si "pir...").

 

Kan være enig i at dette blir et skudd i mørket etter en fare de ikke ser (bokstavelig talt).

Endret av _Talon_
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...